Vage wireless storingen, en niet alleen me wifi!

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Vage wireless storingen, en niet alleen me wifi!

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206711
    Astraman
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 July 2004

      Zit ik te internetten, valt ineens de verbiding weg, op zich kan dat weleens maar goed, hele netwerk op z’n gaat, paar seconden erna begint de telefoon te nuilen dat ie geen ontvangst van het basisstation heeft. Zijn er stoorzenders of oorzaken daarvoor zo sterk dat zelfs een dect telefoon uit de lucht kunnen meppen?? Zo nee, wat zou dan de oorzaak kunnen zijn. Alleen wegvallen van WIFI op 10 meter afstand kan ik verklaren maar een dect telefoon met theoretisch bereik van 300M?

      Verder is de verbidingskwaliteit wel goed volgens windows en internet is razendsnel, maar hij valt eens in de zoveel tijd gewoon dood.

      Boel is ook WPA2 beeiligd, dus hackers kunnen het niet zijn, of ze zijn heel goed.

      #17393903
      Roelof
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Als je telefoon begint te piepen dat die geen ontvangst van het basisstation heeft is het niet de telefoonlijn maar de spanning. Op diezelfde stekkerdoos zit dan ook je modem/router/switch ?

        #17393904
        Astraman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 July 2004

          Jah, daar zat ik inmiddels ook aan te denken want de telefoon staat bij me modem omdat ik digitale telefonie heb bij dezelfde aanbieder. Het gekke is dat ik niks kan teriug vinden zowel in de log van me modem als me router dat ie opnieuw geboot heeft. Heb voor de zekerheid het verzenden van de ssid uitgezet zodat het netwerk voor de buitenwereld onzichtbaar is en daarna de naam veranderd (stel dat er toch ergens boefjes lopen te eikelen ofzo) en tot nu toe loopt ie goed maar goed, ff afkloppen op massief hout, even afwachten hoe betrouwbaar het is. Maar zou het zo kunnen zijn dat naburige netwerken elkaar storen, ook al zijn ze digitaal ze zitten wel allemaal op dezelfde frequentie.

          #17393905
          jsgsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            Wat voor modem heb je erbij?
            Sommige doen een automatische softwareupdate (KPN experiabox) en dan gaat ie ook rebooten !
            Heb dat ook nog wel eens regelmatig .

            #17393906
            Roelof
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Ik bedoel dus gewoon je 220 volt.

              Als je de telefoonlijn onderbreekt gaat nooit je telefoon piepen….

              Misschien reboot je modem net niet met een los contactje ergens in je 220 volt door ladingen in de condensatoren maar de switch dan misschien net weer wel of zal een dergelijke reboot niet geregistreerd worden.

              #17393907
              johan1981
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 April 2005

                Ik leg InternetPlusBellen regelmatig aan en mag ook regelmatig de storingen proberen op te lossen.

                Wat jsgsi zegt klopt, het modem gaat regelmatig kijken voor een softwareupdate, is er een update, dan gaat het modem resetten en valt de verbinding dus weg.

                Aangezien je telefoon ook weg valt, denk ik niet dat het om een softwareupdate gaat.

                Het wegvallen gebeurd niet regelmatig zeg je, maar staan er misschien ook elektrische apparaten in de buurt die soms inschakelen? Of heb je het basisstation misschien bovenop of heel dichtbij je ExperiaBox staan?

                Verder zou je eens een andere wifi-kanaal kunnen proberen (zendfrequentie van telefoon en experiabox kunnen vlakbij elkaar liggen), verander dit dan via je cockpit, verander het niet in via de interface van je modem zelf. (bij een evenutele reset of reboot blijven de instellingen dan namelijk niet staan)

                Succes ermee!

                Gr. Johan

                #17393908
                Astraman
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 July 2004

                  Heb UPC, Arris modem en sitecom router, heb al lopen prutsen, schoon-pa erbij gehaald, ICT-er, die kon niks ontdekken, en het loopt nu weer best lekker eigenlijk. Heb het e.e.a. verplaatst. Het is me echt een raadsel wat het is geweest.

                  Anders kanaal kan ik wel kiezen met me router, als ie het weer doet kan ik dat eens proberen.

                  #17393909
                  johan1981
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 April 2005

                    origineel gepost door Astraman

                    Anders kanaal kan ik wel kiezen met me router, als ie het weer doet kan ik dat eens proberen.

                    Afgelopen vrijdag nog een gevalletje gehad bij een klant, waar ik op de eerste verdieping bijna geen signaal kreeg van het modem.

                    Het modem stond toen ingesteld op kanaal 6, signaalsterkte was erg laag en de snelheid van de verbinding vergelijkbaar met een inbelverbinding via telefoonlijn. Bovendien viel de verbinding regelmatig uit.

                    Verschillende kanalen geprobeerd, uiteindelijk bleek kanaal 11 in dit geval de beste te zijn. Signaalsterkte veranderde van erg laag naar goed en de snelheid ging van 7kb/s naar 300kb/s (gemiddeld). Verbinding was nu ook stabiel.

                    Mat andere woorden…..kanaal heeft veel invloed op je internetverbinding.

                    #17393910
                    The_Undertaker
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 April 2006

                      Vaak moet je ff uitzoeken waar andere mensen in de buurt op wat voor kanaal die zitten. Die storen mekaar vaak..

                      #17393911
                      Astraman
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 July 2004

                        ik heb een repeater geplaatst op de 1e etage (halverwege), hele gelazer opgelost, was het een beetje zat, verbinding is nu uitstekend. Telefoon piept zo nu en dan nog wel eens maar dat staat los van de storingen op internet ben ik achter.

                        #17393912
                        GH45T
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          10 July 2005

                          Kanalen maken nogal veel uit voor draadloze netwerken inderdaad. Pas er wel mee op, als een ander access point op kanaal 1 zit en jij zet dat van jouw op kanaal 2, dan is er nog altijd veel minder doorvoersnelheid en een slechter signaal.

                          Binnen het ontwerpen van draadloze netwerken wordt daarom vaak de 1-6-11 regel toegepast, dit is een mogelijkheid om binnen het 802.11b of 802.11g spectrum 3 verschillende elkaar niet storende draadloze netwerken aan te kunnen leggen.

                          In de verenigde staten wordt vaker gebruik gemaakt van 802.11a op de 5 GHz frequenties, hierbij zijn 8 niet overlappende kanalen waardoor veel minder problemen zijn op dit gebied.

                          Vaak valt nog te achterhalen welke informatie bedoeld werd als niet alle signalen aankwamen, het zou dus in principe geen probleem moeten zijn als een ander apparaat (zoals je DECT telefoon) gebruik gaat maken van de 2,4 GHz band. Het wordt wel iets anders als je bijvoorbeeld een magnetron inschakeld welke veel “lekt”.

                          Maar goed, mooi dat het weer werkt!

                          #17393913
                          Astraman
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 July 2004

                            Mja werkte, maar goed, ik zit erover te denken de hele rotzooi terug te brengen, zit dicht bij het vuur, dat lukt me wel en dan iets goeds te kopen. Heb nu een Sitecom maar een collega deffinieerde dat al als shitcom :jerry en na wat reviews gelezen te hebben heb ik er niet erg veel vertrouwen meer in. Dan komt er iets beters voor terug, linksys ofzo

                            #17393914
                            Astraman
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 July 2004

                              Nou, kleine update, ander kanaal werkte dus niet, heb de router een 30 cm opzij gezet en sindsdien is het beter, vraag me niet waarom….maar goed, ik had nog een probleem, en dat bleek in het vrijgeven van ip adressen :wtf. De DHCP server deed niet wat ie moest doen. Heb ermee zitten prutsen totdat ik besloot het eens over een heel andere boeg te gooien. Alles een vast IP geven, en dat loopt geweldig, kan nu perfect internetten en de verbinding is ook goed. Eigenlijk vind ik het niks dat die server niet werkt maar nu zijn echt alle problemen opgelost.

                              #17393915
                              GH45T
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 July 2005

                                Firmware al eens geupdate van je routertje dan?

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.