vacuum van de 3 weg klep

Forumindex Forums Modellen Astra vacuum van de 3 weg klep

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272241
    Opel_Bjorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2008

      Een vraagje over mijn Astra F Cabrio X18xe. ik heb het probleem dat mijn verwarming niet altijd warm wordt. probleem was de 3 wegklep dacht ik. Als ik zelf even aan de vacuum van de 3 weg klep zuig dan werkt de verwarming weer perfect. Nu heb ik de oude 3 weg klep vervangen en heb ik er een splinternieuw exemplaar in gezet. helaas is het probleem nog steeds hetzelfde. ik moet even helpen door zelf aan de vacuum te zuigen en dan werkt de kachel perfect. Ik heb het darmpje al gecheckt op eventuele breuk maar dit is nog perfect in orde. Als ik aan het darmpje zuig dan voel je ook dat het begrenst is en dat je niet harder kan zuigen. nu lijkt mij het probleem dan in het dashboard te zitten. kan iemand me vertellen waar het vacuumdarmpje naartoe loopt in het dashboard? Zit daar een speciaal pompje dat onderdruk geeft of neemt dit darmpje nog ergens anders zijn onderdruk?

      #18286729
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Ik weet niet of het bij jouw Astra f zou is. Maar ik weet wel dat het bij mijn oude Astra G elektrisch gestuurd werd doormiddel van de warm/koud schakelaar. Zwarte/groene kabel aan de achterkant van het verwarmings paneel. Die 2 kabels gingen namelijk naar de 3 wegklep om de klep te open/sluiten. Bij mij heb ik het toen kunnen oplossen om op de kabels 12votl te zetten waardoor een soort kortsluiting ontstond waardoor bij mij de 3 wegklep open ging staan. Daarna meteen de zwarte/groene kabels doorgeknipt en netjes afgeplakt zodat de 3wegklep nooit meer dicht kan gaan. Daarna nooit meer problemen gehad met mijn verwarming. Het enige wat je merkt was dat zonder de airco aan te zetten de lucht nu minder koud was dan voordat ik 3 wegklep heb uitgeschakeld. Maar daarvoor heb ik gelukkig airco. En mijn verwarming werkte daarna altijd perfect. Hoop dat het voor jouw het zelfde geld.

        #18286730
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          Bij mij werkt het anders volgens mij. Het enige wat bij mij aan de 3weg klep komt is 1 dun vacuum darmpje. Dit darmpje loopt door het schutbord naar het kachel paneel. Ik denk dat ik héél het paneel eens moet open gooien.

          #18286731
          Opel_Bjorn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2008

            iemand nog een idee van de werking?

            #18286728
            Opel_Bjorn
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 May 2008

              Ik heb nu de vacuum darm los getrokken en dan werkt de verwarming weer gewoon. Kan dit probleem te maken hebben let het feit dat mijn airco defect is (aircoleiding is doorgebroken)

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.