Vacuüm turbo of stuurapparaat?

Forumindex Forums Modellen Corsa Vacuüm turbo of stuurapparaat?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18424127
    Diego Corsa d
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 June 2021

       

      Welkom,

      Ik ben in het bezit van een Corsa d 1.7cdti z17dth, Echter heb ik een paar “probleempjes”
      Probleem 1: zodra de auto stationair loopt (koud of warm maakt niet uit) loopt die 1000 touren en onregelmatig, als ik eenmaal op de rem trap zakt het toerental naar zon 850 touren zoals t hoort. Vacuum is vanaf de motor goed vervolgens eens het remlichtschakelaartje eruit gehaald en zodra ik die induw gaat dus het toerental veranderen. Heel vreemd de dealer wist er niet raad mee en voor me gevoel hebben ze er helemaal geen zin in om het uit te gaan zoeken. Heeft iemand schema’s zodat ik kan uitzoeken waar de bekabeling allemaal heen loopt? Helaas heb ik geen cruise control dus kan ook niet testen of die wel zou werken.
      Probleem 2: af en toe valt de stuurbediening weg en doet t soms dagen of weken niet en dan ineens maanden lang wel weer?
      Probleem 3: motor haalt geen 3800 touren terwijl 4500 zou die moeten kunnen halen? Dealer geeft aan dat het een begrenzing zou kunnen zijn, maar waarvoor een begrenzing de motor gaat pas in t rood bij 5000 touren en niet 3800? Na de 3000 tot en met de 3800 moet die heeeel zwaar zijn best doen om zo hoog te komen. Zelf denk ik eerder iets met turbodruk of miss wel vol geroete inlaat?

      Zelf heb ik de auto uitgelezen met een snap op kast van het werk, hier kwamen niks van fouten en kon van alles aansturen en alles leek prima. Is er iemand met opcom of iets dergelijks die eens een poging zou willen wagen?

      Alvast bedankt voor de moeite van het lezen en voor eventuele vragen hoor ik het wel.

      Groetjes Diego

      #18424162
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Heb je een automatische versnellingsbak? Zo ja: in de versnelling draait hij iets hoger stationair dan in zijn vrij. Als je de rem intrapt en stilstaat, gaat hij na een seconde in zijn vrij en daalt het toerental dus.

        #18424164
        Diego Corsa d
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 June 2021

          Hey

          Bedankt voor je reactie, nee het is een 6 bak m32. En verder heeft het niks te maken met airco aan of dergelijke..

           

          Groet Diego

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.