vacuum probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17820453
    Jack-omegax3.0xe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 September 2007

      Juist. ALs je hem laat uitlezen kun je weer eentje afstrepen.

      Gr Jack

      #17820454
      rooiepeet
        Lid sinds:
        23 November 2009

        :thumbup gaan we doen, bedankt.

        #17820455
        rooiepeet
          Lid sinds:
          23 November 2009

          ben ik nou effe bezig met controle van de carterventilatie, maar dan heb je dus een dun slangetje op de kop van het gasklephuis en een wat dikkere aan de zijkant die bijde naar de carterventilatieklep lopen.
          waarom zijn dit er twee of waar dienen die precies voor?
          kan ik die bijde vanaf het gasklep huis doorspuiten met compressor, of gaat het dan ergens niet goed komen?

          tevens zit me olie peil nu strak op de max, is het wijs om deze iets te verlagen, mijn monteur zegt altijd beter op de min houden dan op de max?

          en ik wil met motor laten draaien en dan van die motor strarter spul (snel ontbrandbaar) over me blok spuiten om te zien of ie ergens valselucht aanzuigt, kan je dit zonder problemen uitvoeren of kan het ook op verkeerde plekken komen.
          dat het niet door de gasklep moet snap ik en ook dat je niet te lang en te veel doet.

          #17820456
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            allemaal geen probleem.

            Carterventilatie.

            Dunne slang, aansturing,

            Dikke slang Ventilatie.

            Willem

            #17820457
            rooiepeet
              Lid sinds:
              23 November 2009

              oke bedankt, gelijk effe gedaan, die dunne zat volgens mijn wel beetje verstopt.

              en wat is je mening over de motorolie peil, zou de combinatie van hoog oliepeil (max) en verstopte carterventilatie, ook oorzaak kunnen zijn van een storing?

              ik heb eigenlijk de laatste tijd helemaal geen problemen meer, vind alleen dat ie een beetje stinkt, maar ga eerst me uitlaat in orde maken en dan verder kijken.

              #17820458
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                denk het niet eigenlijk, de V6 doet niet zo moeilijk over slecht werkende carterventilatie.

                enige wat gebeurd is dat het inlaat en carter vervuild.

                willem

                #17820459
                rooiepeet
                  Lid sinds:
                  23 November 2009

                  ja het inlaat wordt vervuild door gassen in het carter?
                  op de zelfde manier als de egr, alleen zit het carterventilatie voor de gasklep en de egr erna.
                  maar als het zooitje verstopt zit krijg je toch een te hooge druk, wat dan weer gaat tegenwerken ?
                  maar dat is nou weer goed.

                  #17820460
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    jup, maar je merkt het niet aan de motorloop opzich als de carterventilatie onjuist werkt.

                    Willem

                    #17820461
                    rooiepeet
                      Lid sinds:
                      23 November 2009

                      ik heb nu me uitlaat laten maken dus daar kan het niet aan liggen.

                      maar ik heb overigens helemaal geen last meer gehad van motorstoring of iets in die geest na dat ik hem bij de vod had laten uitlezen.
                      ik wil hem overigens wel nog een keer uitlezen maar of ie nu een melding geeft weet ik niet, het mm-lampje heeft namelijk niet meer gebrand.

                    9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.