v6 vraagje

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271912
    bart-gsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 July 2012

      hey
      ik weet niet meer waar ik dit voorbij heb zien komen maar is het deel zwart omringt op de foto te verwijderen en af te dichten met plaatjes aluminium??

      #18284491
      Jerremy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 October 2004

        Waarom zou je dat willen. Dat is de bediening van de multi ram. Is juist een key-feature van de werking/inlaat van deze motoren in de Vectra B

        Het enige wat ik weet is dat er wel is tussen Item 2. een aluplaatje wordt gedaan (egr)

        #18284492
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          @Jerremy wrote:

          Waarom zou je dat willen. Dat is de bediening van de multi ram. Is juist een key-feature van de werking/inlaat van deze motoren in de Vectra B

          Het enige wat ik weet is dat er wel is tussen Item 2. een aluplaatje wordt gedaan (egr)

          die zit er al…

          als die klep open blijft of dat er niks in de weg zit dat de doorstroming iets beter is… maar als het geen drol uit maakt dan laat ik het zitten.. ik was al beter met geweest met de secondaire luchtpomp af te koppelen dat deze niet meer opstart iedere keer… en ik zat zo`n beetje te kijken hoe ik de lucht stroom kan verbeteren van de v6….

          #18284493
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Nee, Deze kleppen verzorgen een goede koppel verloop.

            heb al gedraait op een bank met kleppen open, Kleppen Dicht, 1 open, en 1 dicht.

            het beste is ze gewoon te laten werken zoals ze horen.

            Ze horen bij de Vorm en stroomwaarden van het inlaat, wijziging hiervan is dus een oneffenheid in deze berekening, stroming bij hoog, midden of laag toeren klopt niet meer.

            Dit heeft met onder andere traject lengte te maken, zoals je deze vind in de X20XEV motoren (VIM)

            Willem

            #18284494
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              Ok thx willem

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.