v6 te rijk stationair

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum v6 te rijk stationair

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18337880
    bart-gsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 July 2012

      Hey
      Even meteen to the point..
      M’n motor liep na het vervangen van de motorkabelboom te rijk stationair..
      Bij het loskoppelen van de luchtmassameter liep de motor een heel stuk beter en had hij een goede brandstof lucht mix.. Dus ik dacht.. Lmm kapot dus nieuwe besteld maar na het aansluiten begon hij weer te rijk te lopen..
      Ik krijg geen foutcode als alles is aangesloten en te rijk loopt

      Iemand een idee wat ik nog meer na kan lopen?? lambdasonde e.d.

      #18337888
      dappie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 July 2008

        Bart-gsi, je kunt toch met opcom life je waardes bekijken ? Dan kun je kijken wat je lambda(s) doen, in sommige gevallen
        Gaat hij rijker draaien, ff opcommen.

        Vr,gr, jac.

        #18337889
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          [URL=http://s800.photobucket.com/user/gewoonmaf/media/X25xe%20data1_zpspwkp28is.png.html][IMG]http://i800.photobucket.com/albums/yy288/gewoonmaf/X25xe%20data1_zpspwkp28is.png[/IMG][/URL]

          heb ik gedaan… dit is bij stationair draaien..
          onder vol last ging de o2 sensor 1 naar 940 en sensor 2 naar 840 bij 5000 toeren
          wat zou hiervan de correcte waarde moeten zijn???

          #18337892
          dappie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 July 2008

            Poe, ik heb geen idee, misschien weet Willem hier iets van, dat is de V6 goeroe, ik zou hem ff contacten.

            Vr,gr, jac.

            #18337893
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              wellicht dat hij dit voorbij ziet komen dus ik wacht wel een af.. morgen de waterpomp en multiriem vervangen…dan zie ik hopelijk vanzelf wel z`n antwoord als hij online geweest is

              #18338013
              dappie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 July 2008

                Zal hij op vakantie zijn ? En genieten van z’n V6 power.

                Vr,gr, jac.

                #18338015
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  lol.. nouja ik ben vandaag met mn vectra naar een maatje van mij gegaan om een voorkeuring te laten doen ( op 3 maart moet mn auto weer gekeurd worden)
                  de gassen meting viel ver onder de grens uit.. zowel met als zonder LMM maar de lambdas deden hun werk .. dus voor mij echt even denken wat en waar ik ga zoeken…

                  verder had ik de volgende punten:

                  afkeur
                  spiegelglas links voor ( was 6 maanden geleden gesloopt tijdens een stapavond)
                  claxon werkt niet.. moet nog een krulsnoer hebben naar m`n stuur.. is lastig te vinden)
                  ECU vast zetten.. die ligt nu naast m`n accu i.p.v. achter het dashboard kastje
                  en de handremkabel links achter is het omhulsel van gebroken en hangt los..

                  advies punten
                  olie lekjes om het filterhuis en olieniveausensor
                  rechter en linker achterband 3 mm profiel
                  wiellager links heeft een beetje speling ( ik vervang ze per paar)
                  beide stuurkogels voor hebben lichte speling.. zitten imitaties op maar ik ga weer terug naar origineel..

                  #18338020
                  dappie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 July 2008

                    Dar is niet veel Bart, maar dit zijn dingetjes die je zelf mooi kan uit voeren, en dan kan hij weer.

                    Vr,gr, jac.

                    #18338021
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      idd.. einde van de maand weer eens een bestelling doen en dan 3 maart laten keuren.. dan moet het wel goed komen.. uitlijnen erbij i.v.m. de stuurkogels voor..
                      ik heb er 2 jaar geleden van die imitaties op gezet.. wist op dat moment niet veel beter… maarja. hoop met originele langer mee te gaan..

                      #18338031
                      dappie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 July 2008

                        Dan heb je er toch 2 jaar mee gestuurd en de prijs zal er na geweest zijn, toch, het is een slijtage deel, ik zou
                        Ze zo weer kopen, of het prijs verschil met origineel moet niet veel verschillen, kijk dan ga ik ook voor Gm.

                        Vr,gr, jac.

                        #18338032
                        bart-gsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2012

                          imitatie was 7,50 euro en origineel zijn 30 euro bij fsrs..

                          maar een zwager van mij had een imitatie voor ophanging gekocht via ebay voor 100 euro.. daar zaten draagarmen en stuurkogels e.d. bij.. maar na een jaar was dat allemaal versleten…
                          hij had zo`n kit gekocht
                          http://www.ebay.nl/itm/KIT-DE-SUSPENSION-AVANT-6-PIECES-OPEL-OMEGA-B-3-2-V6-02-2001-07-2003-/282083940911?hash=item41ad835a2f:g:x2MAAOSwRQlXdC6p

                          #18338064
                          dappie
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            5 July 2008

                            Ja een jaar voor 100 euro valt mee, maar daarna kun je weer onder je auto, ik vind sleutelen leuk maar dit is ff TE,
                            Misschien kun je het dan beter bij fsrs kopen of bij autoparts of brezan, ik denk dat je dan betere kwaliteit heb.

                            Vr,gr, jac.

                            #18338080
                            bart-gsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2012

                              klopt ga ik ook doen.. dan maar wat duurder maar hoop wel dat het langer mee gaat.. ik heb opzich niet zo heel veel gereden met de auto
                              heb `m 3 jaar geleden gekocht met 197k op de teller.. staat nu op 223k

                              btw ben ik achter een leuk feature gekomen bij m`n vectra.. parkeer verlichting.. ik weet niet of dit ook op een C vectra zit..
                              maar als je je sleutel uit je contact haalt, de verlichting uit en dan je richting aanwijzer naar links of rechts zetten.. dan gaat je stadslicht aan de linker of rechter kant branden…
                              ik heb de auto al 3 jaar en ik kom daar nu pas achter bij het tanken toen ik m`n richting aanwijzer aan had laten staan…

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.