Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › V-power
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juli 2008 om 16:15 #17327456
origineel gepost door Famous
origineel gepost door GSE
In theorie heeft het helemaal geen nut bij auto,s die voor benzine van 95 of 98 gemaakt zijn.Er is geen enkele serie motor die op octaan 100 loopt dus zul je er niks aan merken bij je 95 of 98 motor.
De toevoegingen die de wrijving verminderen zullen wel werken maar de werking is zo minimaal dat deze in 10de van % word uitgedrukt aldus een onafhankelijke test en niet merkbaar is,ik denk dat rijden met koud weer meer vermogen opleverd door de koude lucht die de motor word ingetrokken dan V-power.
Mee eens!
S’nachts, is de lucht kouder en geven de bomen hun zuurstof af, waardoor de lucht zuurstofrijker is.
Tip:
Rij in het voorjaar, s’nachts door het bos….:P
wel even uitkijken op welk parkeerplaats je stopt ;)21 juli 2008 om 08:27 #17327457origineel gepost door DdV
… En als je verstandig bent kun je ook eens per 1a2 jaar de injector(en) ultrasoon/chenmisch reinigen…
hoe doe je dit?
21 juli 2008 om 08:53 #17327458is V-power niet gewoon loodvrije 95 met een toevoegsel zoals je die ook bij iedere grote beurt in de tank gooit?of is dat wat kort door de bocht!?
21 juli 2008 om 20:46 #17327459bij de garage noemen ze dat “spoelen” toch?
14 september 2008 om 17:36 #17327460brandstof additief noemen ze dat
bij garage staat het vaak op de factuur als: ‘brandstofsysteem reinigen’
Er is geen enkele serie motor die op octaan 100 loopt dus zul je er niks aan merken bij je 95 of 98 motor.
ik tank regelmatig octaan 100, en daar loopt hij prima op hoor, zeer goed zelfs!
Merkbaar beter dan gewone 95.
En dat kan ik van de nederlandse V-power niet zeggen…
14 september 2008 om 17:43 #17327461origineel gepost door kadett-supreme
origineel gepost door DdV
… En als je verstandig bent kun je ook eens per 1a2 jaar de injector(en) ultrasoon/chenmisch reinigen…
hoe doe je dit?
ik zou dit uitbesteden,
men lecht je injectoren in een bad met reinigings middelen en laat er een bepaald geluid op af waardoor de injectoren schoon trillen, als ik het goed begrepen heb.
7 januari 2009 om 17:25 #17327462ik vind die van mij
langzamer met 98
voor mij gewoon 95
15 juli 2010 om 17:23 #17327463http://www.tuninglinx.com/videos/fifth-gear-videos/249-fifth-gear-premium-fuels.wmv
kijk en leer. die van shell is toch wel iets beter.
maar alleen als de auto weet wat je tank.31 juli 2010 om 12:37 #17327464origineel gepost door 2slow
Sinds de zomer ongeveer tank ik ook 98 (verder niet specifiek.. gewoon 98) in mn x20xev. Mijn gevoel is dat hij in vergelijk met 95 soepeler en rustiger loopt en beter oppakt onderin.Zuiniger? Geen idee, lukt me toch niet om zuinig te rijden. (die boordcomputer kan er maar beter uit.. getallen word je toch niet blj van;) )
Lekker late reactie van mij, maargoed…
Jij rijd sowieso zuiniger dan ik (bij hetzelfde rijgedrag iig), met je Ecotec ;)
De 8klepper die in mijn Calibra ligt deed op Euro95 op z’n allerbeste 1 op 10.42. Gemiddeld zo’n 1 op9.6 Ook met v-Power, Excellium en die prut van de Texaco.Sindskort tank ik bij een onbemande Tinq goeie ouwe Super98.
Daarmee maak ik veel meer kilometers dan op Euro95 en die 95 met meuk erbij van de verschillende grote merken.
Verbruik is gemiddeld naar 1op12 gegaan en gisteren heb ik zelfs 1 op 13.5 gereden.Nee, voor mij geen opgeleukte 95 meer. Meer dan dat is V-Power en aanverwante zooi niet. Gewoon 95 waar wat zwavel uit gefilterd is en wat andere rommel aan toegevoegd is.
Boordcomputer is sowieso een momentopname he ;)
Ik heb trouwens wel een Excel sheet voor je waarmee je verbruik goed bij kan houden, incl verzekering/belasting/reparaties waardoor je de exacte prijs per kilometer weet.Voor mij is het inmiddels gezakt naar 15.6 cent per KM :)
origineel gepost door opelremco
is V-power niet gewoon loodvrije 95 met een toevoegsel zoals je die ook bij iedere grote beurt in de tank gooit?of is dat wat kort door de bocht!?Het is een tikkie kort door de bocht, maar daar komt het wel een beetje op neer, ja.
Zwavel er uit gefilterd, wat andere troep erbij die de motor schoner zou moeten houden. Nu weet ik niet of dat echt werkt, maar dat fix je ook wel met een oliewissel en een flesje injector reiniger. En dat is op de lange duur echt wel goedkoper dan dure meuk in je tank gooien.31 juli 2010 om 14:20 #17327465Tja, met al de motoren die ik gehad heb was ie werkelijk niet zuiniger op 98 / V-power / exellium en zo..
op 95 als 98 en zogenaamde ”superbenzines”:
Mijn Kadett-E Caravan 1.6i C16NZ 75pk ’90 350.000km op de klok deed gemiddeld:
– Stad: 1 op 13,5
– Snelweg lange afstand: tussen 1 op 16 en 1 op 18
– gemiddeld: 1 op 15Mijn Kadett-E Caravan 1.6i C16SE (met rotor verdeler ontsteking) 100pk ’91 75.000km op de klok
– Stad: 1 op 12,5
– snelweg: tussen de 1 op 16 en 1 op 18
– Gemiddeld 1 op 14Mijn Corsa-A 1.6i hp GSi E16SE (zonder Katalysator dus) 101pk ’90 km stand 160.000km (hele korte CR bak)
– Stad: 1 op 12
– Snelweg: 1 op 14
– gemiddeld 1 op 13Mijn Astra-F Caravan Airco 2.0i C20NE (M2.5.1) 115pk ’93 255.000 op de klok (Hele lange WR bak):
– Stad: 1 op 12,5
– Snelweg: gem 1 op 16
– Gemiddeld: 1 op 14Mijn Vectra-B 2.5 V6 X25XE Airco 170pk ’96 (handgeschakeld)( deze wil niet lekker op 98 / 101 octaan)
– stad: 1 op 10
– snelweg: 1 op 13,5 a 1 op 14,5
– Gemiddeld: 1 op 11Mijn Combo 1.6 16V X16XE mantzel powerbox op 95octaan:
– Stad 1 op 9
– snelweg: 1 op 10 a 1 op13 (ligt er net aan of je 100 of 130 gaat rijden (tis een windvanger he)
– Gemiddeld 1 op 10
>> Met de spagetti eronder lijkt ie al een stuk zuiniger geworden, maar nog geen meting van <<auto van de Baas: op zowel exellium als gewone diesel
Opel Combo 1.7CDTi 100pk
– stad: 1 op 17
– snelweg: 1 op 25
– gemiddeld: 1 op 19Willem
1 augustus 2010 om 12:46 #17327466Naja, ik bedoel maar…
De meerprijs van hippe benzinesoorten weegt dus niet op tegen goeie ouwe 95. Of 98 helpt is maar net de vraag, maar het grootste verschil is dat 98 simpelweg een hoger octaan getal heeft in tegenstelling tot de nieuwe benzinesoorten. Mijns inziens maakt dat het een stuk beter. Al die toevoegingsmeuk hoef ik niet in m’n tank te hebben iig.En misschien bij puur toeval, maar mijn Calibra rijd zuiniger op 98 dan op 95 of V-Power/Excellium/etc. Zelfs met m’n vriendin achter het stuur (die toch echt wat harder door wil rijden als mij ;) ) is het verbruik lager.
Alleen wel maf dat dat toeval al zo’n 1500km aanhoud…15 september 2010 om 20:32 #17327467Na 4 tanks kan je het nog niet echt zeggen, maar ik heb het idee dat mijn Astra iets zuiniger en soepeler is geworden nadat ik BP Excellium ben gaan tanken.
Ik heb een maand of 2 geleden een keer per ongeluk met m’n slaperige harses de verkeerde pomp erin gehangen, en had ineens BP Excellium erin. Toen merkte ik na een dag dat de auto wat makkelijker startte, en niet meer zo schokte bij een koude motor. Ik schreef het toe aan het weer. Vervolgens weer gewoon 95 getankt, en het schokken was terug. Dus vanaf toen alleen maar Excelliumm erin gegooid, en het schokken blijft weg.
Gemiddeld was mijn verbruik zo rond de 1 op 13.5, nu rij ik zonder al te veel moeite op dezelfde stukken 1 op 14.5/15. Misschien komt het doordat de auto wat aan mij gewend is, en dus na verloop van tijd wat zuiniger is gaan rijden, want mijn rijgedrag is niet veranderd. Ook merk ik dat ie op de snelweg wat meer ‘wil’. Er zat altijd een klein dipje tussen de 110 en 115, wat irritant was bij het inhalen op autosnelwegen, en daar merk ik nu minder van.
Dus voor mij vind ik de €3-4 euro per tank extra het wel waard. Als m’n motor van binnen schoner blijft en al die bla-bla is dat mooi meegenomen, maar ik merk vooral de extra soepelheid en het teruggenomen verbruik. :)
26 september 2010 om 20:57 #17327468Ik denk dat je auto eerder zuiniger word van minder hard te rijden dan van die benzines ik ben zelf van mening dat het verschil nihil is bij een normale motor en dat je motor schoner blijft van binnen valt ook nog wel mee denk dat het ook scheelt als je op tijd je olie ververst. Als je echt een schone motor van binnen wilt moet je gewoon op gas gaan rijden die olie blijft bijna als nieuw
24 november 2010 om 21:33 #17327469Hiebij deel ik mijn mening dat er degelijk verschil is in gebruik op V-power.
Motorisch loopt het veel stiller en geeft iets meer pit qua verbruik haal ik in ieder geval meer uit dan dat ik fuelsafe of 98 gebruik.
kortom het is wat duurder maar ook ik blijf V-power tanken.Groet,
Jago – Zafira 1.6i -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.