V-power

Forumindex Forums Techniek Ecotec V-power

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 164)
  • Auteur
    Berichten
  • #17327406
    GSE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 August 2006

      Hier nog een stukje van de Duitse ADAC (wegenwacht in De):

      http://www.adac.de/Auto_Motorrad/Tanken/an_der_tankstelle/PKS/BPKS/default.asp?ComponentID=102565&SourcePageID=102586&TL=2

      Voor de mensen die geen Duits kunnen kijk maar naar de getallen en dan zie je dat er pratisch geen verschil is,het gaat hier om 10de van % in vermogen dat te verwaarlozen.

      V-power is Grote-onzin

      Lees dit nog maar ff goed:

      Wer also braucht den neuen Super-Kraftstoff? Wenn man der Fahrzeugindustrie glauben darf: niemand. Denn – so argumentieren die Autobauer – die Klopfsensoren aktueller Motoren wären auf höchstens 98 Oktan ausgelegt und könnten ein 100-Oktan-Potenzial unter Normalbedingungen gar nicht ausnutzen. Im übrigen verweist Mitbewerber Aral darauf, dass dort “innovative” Additiv-Zusätze schon seit vier Jahren zugesetzt werden – und das selbstverständlich ohne Aufpreis. Gleicher Preis für Shells beste Qualität – dieser Werbeslogan würde uns gefallen.

      #17327407
      kadett-supreme
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 July 2004

        maar dat v-power/bp ultimate 98 de motor schoner houdt.. is dat dan ook ’n fabeltje?

        #17327408
        GSE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 August 2006

          Schoner houd?

          Leg mij eens hoe?

          Benzine word in de cilinder gezogen (bij geblazen blokken geperst) dan samengedrukt dan komt er een vonk bij dan ploft de zaak en de zuiger gaat weer omlaag (de arbeidslag genoemd) en dan komt de zuiger weer omhoog en perst het gas naar buiten,vertel mij eens hou V-onzin de motor schoner moet houden,er geen contact tussen olie en benzine (minimaal via de olie die aan de cilinderwanden kleeft maar dat is theoretisch niet de moeite om over te praten) dus schoner houden is ook al onzin.

          #17327409
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            Als de Duitste wegenwacht (ADAC) een onderzoek doet naar de werking en voordelen van V-power en andere dure benzine goedjes en er komt niks positiefs uit de test en auto fabrikanten zeggen dat het geen nut heeft omdat de huidige motoren hoogsten op 98 octaan werken en niet weten wat ze met de 100 octaan benzine aan moeten dan hoop ik dat de mede forumleden nu toch wel in de gaten hebben dat het een fabeltje eerste klas is dat V-power (en andere mooie naam en veel belovende benzine soorten) totaal geen nut hebben als het geld uit de portomonee zuigen en Shell rijk maken.

            #17327410
            opel_omega_steinmetz
              Lid sinds:
              22 March 2007

              Dan ben ik benieuwd naar het volgende :

              De Omega 2.5 V6 van mijn ouwe lui weigert fatsoenlijk te lopen op 95 octaan, ze begint te bokken, horten en stoten.

              Wanneer ze 98 octaan of V-Power tanken is het afgelopen en loopt ze zoals een V6 hoort te lopen.

              Later nog eens de proef op de som genomen door in een lege tank 10 Liter euro 95 te gooien, en ja hoor weer bokken etc……..

              Dus het kan ook geen slechte lichting benzine zijn geweest ;)

              Dat V-power onzin is deel ik ook niet met je, het is misschien afhankelijk van wat voor auto je rijdt, en zal bijvoorbeeld vast een verschil zijn tussen ”nieuwe auto’s ” en oldtimers om maar een voorbeeld te noemen.
              Daarbij zit in V-Power een soort van addaptive wat inderdaad beter voor het blok is :vertag

              #17327411
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Nieuwe motoren hebben pingel sensors deze registreren het pingelen en verstellen dan de ontsteking om pingelen te voorkomen,als jou ouders hun Omega op 98 hoort te lopen en je kiept er 95 in heb je kans op minder vermogen en pingelen.

                Maar er is geen 1 serie motor die sensors heeft voor octaan 100 allemaal zijn ze berekend op een octaan van maximaal 98 en de meeste hebben sensors voor octaan 95 dus al heb je octaan 130 helt zal geen ruk uitmaken voor vermogen hij zal niet harder trekken dat wijzen de test uit van de ADAC en als ie dat doet is het maar 10de van % wat je onmogelijk kunt merken en in sommige gevallen trekt ie minder.

                Kiep in die Omega ipv 95 maar eens 98 in ik vermoed dat ie dan gewoon loopt zoals op V-power.

                En wat betreft die toegevoegde dingen:leg mij eens uit wat die doen en hoe de motor daar schoner van word want dat daar kan ik geen technische verklaring voor vinden benzine is benzine en die verbrand en blijft alleen in de cilinder en de in/en uitlaad kanelen en verder nergens en die zijn bij een gezonde motor (niet gaar dus) altijd schoon.

                #17327412
                kadett-supreme
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 July 2004

                  ik ben op het gebied van motoren helemaal niet zo technisch.. dus ik volg gewoon goede raad op die ik krijg. mij is verteld dat de bp ultimate 98 oa de EGR klep “schoon” houdt. ik heb tot nu toe alleen nog maar deze benzine in m’n astra 1.6 gegooid.. zal gewoon eens proef op de som nemen en er ‘ns ’n tank 95 in gooien…

                  #17327413
                  Mano-16v
                    Lid sinds:
                    25 May 2006

                    @ GSE, :angel

                    Kijk, als jijn ou zo goed alles weet (schijnbaar) waarom werk jij dan niet bij Ferrari, NASA, Shell, etc etc… :P

                    Je loopt alleen maar af te geven op V-power, je zoekt zelfs testen op die het tegendeel moeten bewijzen.;)

                    Terwijl al meerdere leden hier zeggen (en dus WEL bewijzen) dat hun (en de mijne) BETER lopen op v-power. :kewlpics

                    Enne minimale contact tussen benzine en olie? waardoor wordt olie dan zo mega dun als je er te lang mee blijft rijden en gaat het stinken naar benzine? :sleeping

                    Of ben je soms ook van mening sinds dat de eerste motor-olieen ontwikkeld zijn er ook geen verdere aanpassingen aan gedaan zijn en alleen naamswijziging?

                    #17327414
                    opel_omega_steinmetz
                      Lid sinds:
                      22 March 2007

                      Origineel gepost door GSE
                      Nieuwe motoren hebben pingel sensors deze registreren het pingelen en verstellen dan de ontsteking om pingelen te voorkomen,als jou ouders hun Omega op 98 hoort te lopen en je kiept er 95 in heb je kans op minder vermogen en pingelen.

                      Auto kan volgens de boekjes ook gewoon op 95 lopen, maar doet dat gewoon niet (goed)!

                      Wat betreft die addaptive: die zit dus door de benzine, en zorgt o.a. voor een hoger smerings gehalte, hoe beter de smering hoe minder slijtage, hoe minder slijtage, des te langer het blok mee kan. Dat dit type benzine extra vermogen opleverd is volgens mij wel weer onzin.

                      #17327415
                      groenetijger
                        Lid sinds:
                        13 December 2007

                        Ik tank eigenlijk altijd v-power..
                        Met 95 trekt de auto minder goed, en houdt in enzo..

                        Het enige nadeel is wel dat de auto minder zuinig is, maargoed.. nu rij ik ongeveer 1 op 11 met met tigra 1.4i 16v

                        #17327416
                        GSE
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 August 2006

                          Mano-16v

                          Ik ben zelf gediplomeerd automonteur (2de autotechnicus zoals het op het papiertje staat) ik heb hier zelf nooit niks mee gedaan kwa werk ik ben een andere richting opgegaan kwa werk,maar ik heb wel de 2 jarige voltijds opleiding gevolgt en ook de technische kennis.

                          En wat betreft V-power het is niet technisch gezien niet mogelijk dat V-power meer vermogen uit een motor,verder is het verhaaltje dat het de motor schoner houd wat je onder motor verstaat dan want het is alleen zuigerbodem en verbrandingskamer en uitlaadkanaal waar de benzine/uitlaad gassen komen bij de injectie motoren.
                          Dat er wat word toegevoegt om de wrijving tussen zuigerveer en cilinderwand te verminderen klinkt leuk maar haalt in de praktijk niks uit.

                          En waarom olie dunner word na …….km gebruik weet ik niet ik heb hier zelf nl geen last van ik ververs elke 10.000km netjes olie met filter ik weet wel dat bij gare blokken er benzine deeltjes tegen de cilinderwand aan komen en zo in de olie terecht komen met als gevolg dat de olie word afgebroken door de benzine waardoor de smering verminderd,maar gezonde motoren hebben daar niet merkbaar last van en amper meetbaar aan de visicositeit.

                          Olie word niet dunner door gebruik wel word de smering minder door vervuiling van roetdeeltjes en hoge temperaturen (slijtage),olie word eerder dikker door de vettigheid die het met zich meedraagt zoals roet en uitlaadgas deeltje die langs de zuiger in het carter komen.
                          Maar als je benzine bij je olie krijgt word ie wel dunner maar dat gebeurt bij gezonde motoren praktisch niet teminste niet meetbaar,als je dat wel kunt merken is je blok niet meer het beste.

                          Wat betreft slecht lopen op 95 daar heb ik misschien wel een mogelijke verklaring voor:octaan vervliegt snel als je een meting doet bij benzine bij een autobaan tankstation of bij een dorpstankstation dan zul je meten dat de benzine bij de autobaan tankstation meet meer octaan bevat puur omdat daar meer getankt word en de benzine niet zo lang op voorraad is,als je normaal bij een dorpstankstation tankt en je gebruikt de auto vrij weinig heb je benzine in je tank met minder als 95 octaan,als je dit hebt loopt de motor ook niet 100% als je 95 moet hebben en je hebt maar 91 octaan.
                          Dit noemen ze rot worden van benzine.
                          Als je benzine een half jaar laat staan dan loopt de auto er al niet echt lekker op teminste mijn 30E pingelde behoorlijk toen mijn Monza 3 maanden had stil gestaan,en op LPG was er niks aan de hand.

                          #17327417
                          opel_omega_steinmetz
                            Lid sinds:
                            22 March 2007

                            Origineel gepost door GSE

                            Wat betreft slecht lopen op 95 daar heb ik misschien wel een mogelijke verklaring voor:octaan vervliegt snel als je een meting doet bij benzine bij een autobaan tankstation of bij een dorpstankstation dan zul je meten dat de benzine bij de autobaan tankstation meet meer octaan bevat puur omdat daar meer getankt word en de benzine niet zo lang op voorraad is,als je normaal bij een dorpstankstation tankt en je gebruikt de auto vrij weinig heb je benzine in je tank met minder als 95 octaan,als je dit hebt loopt de motor ook niet 100% als je 95 moet hebben en je hebt maar 91 octaan.
                            Dit noemen ze rot worden van benzine.
                            Als je benzine een half jaar laat staan dan loopt de auto er al niet echt lekker op teminste mijn 30E pingelde behoorlijk toen mijn Monza 3 maanden had stil gestaan,en op LPG was er niks aan de hand.

                            Benzine wordt door ons ALTIJD bij het zelfde (shell) tankstation getankt, ook staat de auto niet veel stil, hij wordt 6 á 7 dagen in de week gebruikt !

                            #17327418
                            Mano-16v
                              Lid sinds:
                              25 May 2006

                              Hahaha, oke ik zal niet twijfelen aan je kunnen en doen.

                              Maar in principe zeg jij:

                              Als het blok in slechte staat is, zou de Vpower KUNNEN helpen. Die mening deel ik half/half, dat zou betekenen dat ik 2 slechte vw blokken heb in beide auto’s en 1 slechte Impreza motor?

                              Dan lopen ze alle 3 nog verdomd goed voor een slecht blok!

                              Dat je papieren hebt voor automonteur, is leuk. Maar dan zal je zelf ook weten dat de echte hobby’isten in de regel genomen meer verstand van motoren hebben als jongens bij de dealers/garage’s.

                              Wat betreft de Tigra.

                              Ik zou je graag een keertje willen vragen om langs te komen. Dan zorg ik dat de tigra bijna leeg is op vpower, en ga daarna op normale 95 rijden.

                              Kijk, dat het blok ”versleten” is lijkt me duidelijk vanwege het ernstig vervuild inlaattraject (hogere carterdruk, olie blazen) in het gasklephuis en delen.
                              Maar dan nog:

                              Als ik er dan Vpower inkieper, en hij rijdt beter dan werkt het toch of niet??

                              #17327419
                              Spijkcity
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                Originally posted by Spijkcity
                                Ik heb nu ook V-Power getankt,ga kijken of het beter rijd

                                Merk er weinig van,alleen dat die meer zuipt lijkt wel

                                #17327420
                                Bart Hoedemaker
                                  Lid sinds:
                                  12 February 2007

                                  Volgens mij snapt niemand het alleen GSE.

                                  Benzine heeft een MON en RON getal. RON staat op de pomp ( meer is voor consument niet belangrijk).

                                  Een benzine motor heeft een bepaalde compressieverhouding, en daarbij hoort of 98 of 95 RON. De te hoger het RON ( Research Octane Number ) des te hoger kan je compressie zijn. Tegenwoordig worden de motoren juist weer voor 95 gemaakt, omdat de benzineprijzen al zo hoog zijn.

                                  V-Power is 97 RON ( NL )en bevat dopes die je mischien een beetje helpen in je motor. Het reinigt zeggen ze, dus zou je mischien iets merken in de praktijk. Maar dan nog zul je het wel 10 x achter elkaar moeten tanken.

                                  Al met al, is het allemaal onzin, omdat moderne motoren allemaal injectie zijn, en precies de juiste hoeveelheid zuurstof/lucht tot ontploffing gebracht wordt. Gewoon normale benzine tanken dus.

                                  Benzine wordt gestookt uit ruwe olie op een raffinaderij.
                                  Eerst komen bijv diesel daarna petroleum en kerosine, dan benzine en av gas des te hogere in de kring des te vluchtiger de brandstof. Denk aan Nitromethaan

                                  #17327421
                                  GSE
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 August 2006

                                    Eindelijk eens iemand die nadenkt en niet gelijk de leuke verhalen van Shell gelooft.

                                    Duurt lang maar der zijn mensen die een technisch beeld hebben van een motor en de functie en werking van de onderdelen.
                                    Zelfs bekende van me die monteur zijn zeggen:

                                    Tank dat spul maar je merkt er niks van het zit tussen de oren.

                                    Maar ik geloof er niet in omdat er geen bewijs is dat het wel beter is,de testen zeggen van niet in theorie heeft het ook al geen nut,dus als jij er denkt dat het beter is tank dat spul,maar het heeft bij een serie motor niks op de kous.

                                    #17327422
                                    Laue
                                      Lid sinds:
                                      19 September 2006

                                      Origineel gepost door GSE
                                      En wat betreft die toegevoegde dingen:leg mij eens uit wat die doen en hoe de motor daar schoner van word want dat daar kan ik geen technische verklaring voor vinden benzine is benzine en die verbrand en blijft alleen in de cilinder en de in/en uitlaad kanelen en verder nergens en die zijn bij een gezonde motor (niet gaar dus) altijd schoon.

                                      Daar is wel een verklaring voor: Waarom bestaat er wyns injectie reiniger?

                                      Omdat injectoren,bougies e.d. vervuild kunnen raken.

                                      bij het tanken van V-power is dit minder snel vervuild dan gewone. (zegt Shell) Ik praat niet meteen de hele reclame campagne van shell goed maar ik acht dit zeker mogelijk.

                                      En als Wyns werkt. Kan V-power zeker wel werken is mijn mening, maar omdat zoveel mensen zoveel verschillende ervaringen hebben denk ik dat het aan het merk/toestand van het blok/rijgedrag e.d. ligt of V-power werkt.

                                      Kijk maar naar de test van de duite wegenwacht. de ene auto word wel zuiniger, de andere niet. al moet ik eerlijk zeggen.

                                      de winst is minimaal…

                                      in hongarije hebben ze bij sommige tankstations 3 soorten diesel: gewone, v-power, shell race diesel.

                                      Merkte er geen drol van maarja ik reed ook in mn patrol.
                                      2.8 TD.

                                      #17327423
                                      Bart Hoedemaker
                                        Lid sinds:
                                        12 February 2007

                                        race diesel :cry

                                        #17327424
                                        seh power
                                          Lid sinds:
                                          20 September 2004

                                          als je nagaat dat een ordinaire diesel evengoed op slaolie loopt zijn al die varianten bullshit.

                                          6paginas over brandstof:wtf hahaha

                                          groeten

                                          #17327425
                                          Ronaldo
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            en dat allemaal om de F1 te spekken:jerry shumacher vaart er weer wel bij

                                            #17327426
                                            Laue
                                              Lid sinds:
                                              19 September 2006

                                              Origineel gepost door bbg_gendt
                                              race diesel :cry

                                              diesel doet tegenwoordig toch ook mee aan de racerij?
                                              kijk maar naar de le mans… audi met een dikke v10 diesel:thumbup

                                              Audi a6 Quatro V6 diesel van mijn pa gaat ook als een raket.
                                              ik durft wel een sprintje tegen een GSI’tje te rijden;)

                                              #17327427
                                              GSE
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                5 August 2006

                                                En op landbouw diesel loopt een Audi V6 zeker langzamer als op gewone diesel……

                                                Diesel is diesel en wederom betwijfel ik de voordelen van race diesel.

                                                #17327428
                                                Mano-16v
                                                  Lid sinds:
                                                  25 May 2006

                                                  Origineel gepost door bbg_gendt
                                                  Volgens mij snapt niemand het alleen GSE.

                                                  V-Power is 97 RON ( NL )en bevat dopes die je mischien een beetje helpen in je motor. Het reinigt zeggen ze, dus zou je mischien iets merken in de praktijk. Maar dan nog zul je het wel 10 x achter elkaar moeten tanken.

                                                  Al met al, is het allemaal onzin, omdat moderne motoren allemaal injectie zijn, en precies de juiste hoeveelheid zuurstof/lucht tot ontploffing gebracht wordt. Gewoon normale benzine tanken dus.

                                                  Helpt het nou wel of niet? Je spreekt jezelf in 2 alinea’s tegen.

                                                  En of ik het nou 10 X achter elkaar moet tanken of niet, het werkt/helpt wel dus.

                                                  #17327429
                                                  GSE
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 August 2006

                                                    In theorie heeft het helemaal geen nut bij auto,s die voor benzine van 95 of 98 gemaakt zijn.

                                                    Er is geen enkele serie motor die op octaan 100 loopt dus zul je er niks aan merken bij je 95 of 98 motor.

                                                    De toevoegingen die de wrijving verminderen zullen wel werken maar de werking is zo minimaal dat deze in 10de van % word uitgedrukt aldus een onafhankelijke test en niet merkbaar is,ik denk dat rijden met koud weer meer vermogen opleverd door de koude lucht die de motor word ingetrokken dan V-power.

                                                    #17327430
                                                    sw_reijnders
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      27 October 2005

                                                      Origineel gepost door Mano-16v

                                                      Origineel gepost door bbg_gendt
                                                      Volgens mij snapt niemand het alleen GSE.

                                                      V-Power is 97 RON ( NL )en bevat dopes die je mischien een beetje helpen in je motor. Het reinigt zeggen ze, dus zou je mischien iets merken in de praktijk. Maar dan nog zul je het wel 10 x achter elkaar moeten tanken.

                                                      Al met al, is het allemaal onzin, omdat moderne motoren allemaal injectie zijn, en precies de juiste hoeveelheid zuurstof/lucht tot ontploffing gebracht wordt. Gewoon normale benzine tanken dus.

                                                      Helpt het nou wel of niet? Je spreekt jezelf in 2 alinea’s tegen.

                                                      En of ik het nou 10 X achter elkaar moet tanken of niet, het werkt/helpt wel dus.

                                                      Ik merk het verschil van die reiniging wel bij mijn LPG auto. Als ik gewone 95 tank en ik rijdt op benzine en schakel daarna over op LPG, dan zit de auto ff flink te bokken tot de motor weer “schoon” is. En bij V-power / Excellium / Ultimate brandstoffen is dat een heel stuk minder.

                                                      Dus het is niet zo zeer reinigend maar minder vervuilend bij mij.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 164)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.