Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › V-power
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 december 2007 om 12:01 #17327431
Origineel gepost door GSE
En op landbouw diesel loopt een Audi V6 zeker langzamer als op gewone diesel……Diesel is diesel en wederom betwijfel ik de voordelen van race diesel.
Ik zeg niet dat “race diesel” invloed heeft. het is trouwens niet verstandig om rode diesel in een commonrail te gooien.
kzeg alleen dat ik wel een sprintje durft te trekken met het eerste beste gsi’tje.
19 december 2007 om 18:01 #17327432Waarom is commonrail en rode diesel geen combinatie:
Vrachtwagens en nieuwere traktoren hebben ook commonrail dieselmotoren en lopen prima op rode diesel (er zit alleen maar een kleurstof bij die de rode kleur veroorzaakt verder niks)
19 december 2007 om 18:39 #17327433Jep.. en zo blijven de mensen maar denken..en de oliemaatschappijen steken nog meer winst in hun zak:jerry
20 december 2007 om 19:46 #17327434rode diesel bevat meer zwavel,is wat “vetter” . staat “iets” lager in het “kraakschema”. Kunnen de huidige TDI/HDI/CDI motoren minder tegen. Denk aan beschadigde brandstofpompen en injectoren. commonrail traktoren zijn hierop aangepast. of er word geadviseerd EN590 te tanken.
rode diesel smeert wel beter maar je krijgt er dus vervuilde injectoren e.d. van.
:vertag:sleeping:sleeping:sleeping:sleeping:sleeping:sleeping:sleeping:sleeping
24 december 2007 om 11:26 #17327435origineel gepost door Spijkcity
Ik heb nu ook V-Power getankt,ga kijken of het beter rijdjoh:agent
14 februari 2008 om 10:20 #17327436origineel gepost door GSE
In theorie heeft het helemaal geen nut bij auto,s die voor benzine van 95 of 98 gemaakt zijn.Er is geen enkele serie motor die op octaan 100 loopt dus zul je er niks aan merken bij je 95 of 98 motor.
De toevoegingen die de wrijving verminderen zullen wel werken maar de werking is zo minimaal dat deze in 10de van % word uitgedrukt aldus een onafhankelijke test en niet merkbaar is,ik denk dat rijden met koud weer meer vermogen opleverd door de koude lucht die de motor word ingetrokken dan V-power.
Mee eens!
14 februari 2008 om 16:33 #17327437origineel gepost door Famous
origineel gepost door GSE
In theorie heeft het helemaal geen nut bij auto,s die voor benzine van 95 of 98 gemaakt zijn.Er is geen enkele serie motor die op octaan 100 loopt dus zul je er niks aan merken bij je 95 of 98 motor.
De toevoegingen die de wrijving verminderen zullen wel werken maar de werking is zo minimaal dat deze in 10de van % word uitgedrukt aldus een onafhankelijke test en niet merkbaar is,ik denk dat rijden met koud weer meer vermogen opleverd door de koude lucht die de motor word ingetrokken dan V-power.
Mee eens!
ik ook. ik rij nu al ‘n week of 5 weer op 95 en merk echt geen verschil. enne heb je met ‘n koude motor dan meer vermogen nodig?? je moet dan toch rustig rijden tot ie warm wordt…
9 april 2008 om 09:01 #17327438V-Power bevat intelligente reinigingstechnologie die speciaal bedoeld is om de rijprestaties en het reactievermogen te optimaliseren, elke dag weer. Deze bestanddelen voorkomen deels de opeenhoping van krachtrovende afzettingen op de inlaatklep en reinigen afzettingen die zijn ontstaan door andere brandstoffen.
V-Power is een brandstof met een hoog oktaangetal (97 RON) die de prestaties van vele motoren maximaliseert. De werking wordt ondersteund door de Friction ModificationTechnology, een formule die de frictie reduceert tussen de cilinder en de zuigerveren. Dit is een kritiek gedeelte van de motor waar smering zeer moeilijk is. Dankzij FMT draait de motor soepeler waardoor de energie in de brandstof efficiënter kan worden omgezet in kracht op de wielen.
9 april 2008 om 15:04 #17327439uhm… klinkt mooi… maar…….
ik heb al meerdere shell tankstations gezien waarbij op de pomp vermeld stond dat er octaan 95 in de -power zit.. of het bij allemaal zo is weet ik niet.
17 mei 2008 om 19:23 #17327440http://www.youtube.com/watch?v=smLkmCRl6n0
Fifth gear vergelijkt.En V-Power in Nederland moet wel overeenkomen met een octaangehalte van 97. Alleen is er iets in de samenstelling of wetgeving dat zegt dat ze 95 op de pomp moeten zetten.
28 mei 2008 om 09:05 #17327441maarre, wat zou meer nut hebben, gewoon 95 / Diesel tanken en de motor chippen met het bespaarde bedrag aan brandstof, of idd dure brandstof gaan tanken. Want met deze prijzen is gewone diesel al niet eens leuk meer om te tanken….
28 mei 2008 om 09:07 #17327442vpower is ook schoner voor je motor en het komt er fijner uit
28 mei 2008 om 12:44 #17327443origineel gepost door Hawke
http://www.youtube.com/watch?v=smLkmCRl6n0
Fifth gear vergelijkt.En V-Power in Nederland moet wel overeenkomen met een octaangehalte van 97. Alleen is er iets in de samenstelling of wetgeving dat zegt dat ze 95 op de pomp moeten zetten.
dus er staat iets anders op de pomp dan dat erin zit? :hmmz
qua rijeigenschappen merk ik absoluut geen verschil.28 mei 2008 om 13:15 #17327444volgens mij is v power gemaakt op basis van 95 en presteerd door de toevoegingen net als 97!
28 mei 2008 om 14:59 #17327445maar zou vpower tanken ook beter werken dan chippen?
28 mei 2008 om 17:27 #17327446Chippen is in veel gevallen gewoon veel meer brandstof inspuiten (volgens mij). Het lijkt me dat dit meer zal uithalen dan alleen V-Power.
28 mei 2008 om 17:58 #17327447origineel gepost door Astra_DLS
maar zou vpower tanken ook beter werken dan chippen?v power is euro 95 met toevoegingen!
chippen is het weizigen van het motermanagement!
beetje appels met peren vergelijken.
maar uuh beter werken in welk opzicht!
zuiniger verbruik of meer vermogen!
28 mei 2008 om 20:06 #17327448combinatie van..
Als ik het goed begrijp van diverse chip sites, is dat het vermogen omhoog gaat en het verbruik gaat dalen
28 mei 2008 om 20:07 #17327449combinatie van..
Als ik het goed begrijp van diverse chip sites, is dat het vermogen omhoog gaat en het verbruik gaat dalen
28 mei 2008 om 21:13 #17327450nou ja
wat betreft het chippen als dat goed gebeurd gaat idd je vermogen omhoog.
als je met dezelfde “normale” rijstijl rij ze zuiniger met een chip omdat je vermogen overhoud dus de moter hoeft minder hard te werken. das een beetje de gedachten er achter.
als je daar het vermogen gaat rijden heb je juist een hoger verbruik.
wat beter werkt verschild per moter lijkt mij
bij een c20xe oftewel de wel befaamde 2.0 16v van de gsitjes heeft een klopsensor hierdoor herkent deze de benziene met het hogere octaan. en kan hierdoor de ontstekings timing aanpassen waardoor wellicht bij normaal gebruik. een zuiniger verbruik gerealizeerd kan worden.
een vriend van mij heeft een c20xe met een soort powerbox doet op een echte bank 169,7 pk en rijd in duitsland op de autoban 200+ 1 op 16
hij was net iet meer als een kwart tank kwijt ik 3 kwart met m,n c20ne:p
10 juni 2008 om 18:42 #17327451mja dat ben ik met je eens
Je moet niet, omdat je meer vermogen hebt, langer door gaan trekken en een zwaardere rechtervoet krijgen. Anders ga je idd even zuinig of minder zuinig rijden
11 juli 2008 om 11:34 #17327452Er zitten inderdaad zoals geadverteerd “reinigende”componenten in.
Daadoor blijven de injectoren schoner. Het is vastgesteld door een bedrijf waar ik vaker brandstofmonters laat bekijken. Octaan getal gemiddeld op deze benzine was 97,6 ,
ook voldoende dus.MAAR let op.. het vervangen van brandstoffilter blijft een terufkerend klusje tijdens de kleine beurt. En als je verstandig bent kun je ook eens per 1a2 jaar de injector(en) ultrasoon/chenmisch reinigen, ook uiteraard wordt er dan gekeken naar opbrengst of deze op alle injectoren nog gelijk is (ik hanteer zelf binnen 2% !
Mocht een brandstofsysteem echt “vies zijn, dan moet je hardere maatregelen nemen, maar goed onderhoud spaart enoerm veel werk en tijd en dus ook geld.
Groetjes,
Dennis
11 juli 2008 om 12:42 #17327453origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
een vriend van mij heeft een c20xe met een soort powerbox doet op een echte bank 169,7 pk en rijd in duitsland op de autoban 200+ 1 op 16
hij was net iet meer als een kwart tank kwijt ik 3 kwart met m,n c20ne:p
haha, doe mijn ook zo’n C20XE. lijkt me wel wat om 200 te rijden en 1 op 16 tegelijk….
dat gaat niet lukken, misshcien met een 1600 turbo blokkie, maar niet met een XE.
dit is echter wel haalbaar als je 100km/u gaat rijden.
(Astra-F C20LET (standaard) kan met bij 120km/u constant een nette 1 op 17 neer zetten).
@ Sebastiaan: Met een C20NE reed ik op de autobahn met zon 200km/u constant 1 op 11 (Astra-F station ’93 2.0i CD Lange bak 1110kg
Vectra-B 2.5 V6 loopt 1 op 10 a 1 op 10.5 bij 200 op de cruise control.
Willem
11 juli 2008 om 12:56 #17327454Je hebt gelijk wim ik kwam er laats achter dat die kamaraad van mij met een 50 lieter tank reed en ik rekende met een 45 liter tank. terug gerekend rijd hij ongeveer 1 op 14 op lange stukken met een contenue snelheid van 150 A 160 en af en toe ff spelen met rond de 190 a 200 rijden.
die astra heeft wel een hele lange bak, en ik blijf er bij dat hij voor een c20xe met het onderhoud en de aanpassingen heel erg zuinig rijd. de ene c20xe is de andere niet
en mijn c20ne had op dat moment echt een lekke uitlaat en ik heb de kortste f16 er achter die er is 3500 toeren met 120 km per uur, dus daarom reed die van mij 1 op een emmer.
ik heb nu al een f18wr liggen en ga binnekort voor de apk en rdw keuring weer een complete orginele uitlaat en inlaat er op zetten en hij brandstof traject schoon maken, en hopen dat hij dan een beetje fatsoenlijk verbruik heeft.
11 juli 2008 om 13:13 #17327455Tja mijn C20NE had na zelfs 250.000km een prima verbruik.
nu werd wel elke 10.000km de motor ververt en alles gereinigd..
Mijn astra draaide 2650 toeren bij 120km/u, en haalde een top van 217 op de navi.
gemiddeld verbruik (stad/snelweg) 1 op 13.5
Met een C20XE haalde ik wel 1 op 15 op de snelweg bij NORMAAL rijden.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.