V-power

Forumindex Forums Techniek Ecotec V-power

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 164)
  • Auteur
    Berichten
  • #17327381
    Bart Hoedemaker
      Lid sinds:
      12 February 2007

      Al die leuke naampjes die ze verzinnen voor benzine.
      Er zijn wat reinigende dopes aan toegevoegd wat je injectiesysteem iets KAN reinigen, en het verbrand iets schoner. Maar voor de rest allemaal onzin, geld verspilling. Blijf gewoon lekker op 95 of 98 rijden. Je merk echt geen prestatieverschil met die benzine, heb het al zo vaak geprobeerd.

      Waar je wel verschil mee MERKT ( niet dat het pk’s toevoegd ) is benzine uit de racerij met octaan gehaltes van 124 of hoger. En het voegt wel pk’s toe als je dit doet icm verhoogde compressie, dit kan immers omdat die benzine pingelen tegengaat. RON en MON getallen zijn allebei belangrijk.

      PUMP GAS is geen race brandstof!

      #17327382
      johani500driver
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 November 2007

        rij een vectra i500 :wubwaar aangeraden word om 98 te tanken,maar tank altijd v-power, prima spul.

        Koop geen i500 om er zuinigheidsrecords mee te vestigen:P

        #17327383
        jvg
          Lid sinds:
          16 August 2007

          dus wat is jullie conclusie nu? v-power of gewoon 98 van BP of iets dergelijks? want de prijs van de v-power is nu wel ovedreven hoog:thumbdown

          #17327384
          kadett-supreme
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 July 2004

            bp ultimate 98 verkies ik boven v-power. v-power heeft octaangehalte van 95…

            #17327385
            Bart Hoedemaker
              Lid sinds:
              12 February 2007

              v-power noem het maar portemonee power

              #17327386
              Mano-16v
                Lid sinds:
                25 May 2006

                Jij bent wel erg negatief. Nee met mijn auto’s merk ik idd helemaal niks qua prestatie’s. Behalve de draaikolk versneller in me tank.

                MAAR, m’n vriendin heeft een Tigra 1.6 waar zeer zeker verschil in zit met name het onderin trekken en de algehele trekkracht is vele maler beter als dan normale 95.

                Voor de 1 is het een fabeltje, voor sommige niet. 1 ding is zeker, hij verbruikt meer.

                #17327387
                Hawke
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Dus ik kan nog zuiniger dan 1:15 (soms zelf 16) rijden als ik weer op normale benzine ga rijden? …

                  Ik vind niet dat mijn verbruik ervan omhoog gaat eigenlijk :angel.

                  #17327388
                  Bart Hoedemaker
                    Lid sinds:
                    12 February 2007

                    Origineel gepost door Hawke
                    Ik vind niet dat mijn verbruik ervan omhoog gaat eigenlijk :angel.

                    Nee, dat is ook niet de bedoeling volgens shell:P

                    #17327389
                    Hawke
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      linkje van shell

                      Wat onze brandstoffen onderscheidt van andere brandstoffen is dat uw auto dankzij onze brandstoffen in staat is tot het leveren van bijzondere prestaties. Maar waarom is Shell V-Power nu zo anders? De Friction Modification Technology (FMT) is ontwikkeld om de frictie tussen de cilinder en de zuigerveren, een kritiek gebied van de motor waar smering zeer moeilijk is, terug te dringen. Dankzij FMT draait de motor soepeler waardoor de energie in de brandstof efficiënter kan worden omgezet in kracht op de wielen.

                      Ze verkopen het zo dat het reinigt en efficientie verbetert. Een brandstof met meer ‘vermogen’/octaan gehalte zou in principe mijn auto ook makkelijk/zuiniger kunnen verplaatsen.
                      Maar ik wil ook best wel geloven dat ik het helemaal zelf doe hoor :).

                      #17327390
                      seh power
                        Lid sinds:
                        20 September 2004

                        vpower nederland = 95
                        vpower duitsland = 100

                        in nederland is het allemaal verkoop praat, een leuke naam om een milieu ontlastende brandstof te verkopen, denk je n u echt dat waneer diezelfde shit wordt verkocht als BIO-POWER dat het nog verkocht wordt als erop staat, uw auto zal mischien iets minder snel snel zijn maar het milieu is beter af met onze rommel.

                        komop , goeie benzine wordt niet meer bij de pomp getankt, die moet je kopen bij elf of vp.

                        moet je is kijken hoe slecht een geprapareerde racemotor loopt op 98 , pingelen enzovoorts en gooi er dan is elf ms124 in:o

                        maargoed dat is een geprapareerde racemotor en eigenlijk irrelevant wat dit topic betreft.

                        feit is gewoon dat in nederland al die POWER brandstoffen dikke lulkoek is ookal trapt iedereen er nog steeds in.

                        zelfde als pura, ja mijn auto rijdt echt vet beter op die zooi, jahoor zit aleen wat minder zwavel in.

                        groeten

                        #17327391
                        Bart Hoedemaker
                          Lid sinds:
                          12 February 2007

                          jij snapt hem:D

                          #17327392
                          seh power
                            Lid sinds:
                            20 September 2004

                            joh als op circuit actief bent leer je wel wat benzine is en wat een motor wil.

                            daarbuiten loopt mijn auto op vpower ruk, gewoon 95 vind ie het lekkerst, af en toen een fles octane booster erin.

                            groeten

                            #17327393
                            GSE
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 August 2006

                              Ik heb dit topic net ff doorgelezen en ik lees dingen als:zuiniger,schoner,meer vermogen enz enz.

                              Je hebt een injector en brandstofdruk de injector/en gaan open en spuiten in die openingstijd is hetzelfde als op Euro 95 Super 98 hoe kan ie dan zuiniger zijn??????

                              Ik geloof der geen klote van dat die V-power zo,n wonder spul is,wel dat er verschil in 95 en 98 zit op 95 gaat mijn 30E Monza pingelen en op 98 niet.

                              En dat een motor die gemaakt is voor bv benzine met een octaan gehalte 95 of 98 beter gaat presteren als je er 100 of 110 ingooit is ook de reinste onzin een motor loopt op de benzine waar ie voor gemaakt is als je een Amerikaan neemt die op 91 loopt en je gooit er 98 in heb je ook +15pk.

                              We als je een motor die voor 98 gemaakt is er 95 inkiept dan heb je kans op pingelen.

                              En dat stukje over wrijving vond ik helemaal spannend:benzine die de wrijving tussen zuigerveer en cilinderwand verminder dan is dit dus de eerste smerende benzine.(benzine vreet olie op en verminder zo de wrijving)
                              Met benzine reinig ik normaal blokken en andere motordelen ik denk dat ik me maar eens de olie uit heb blok laat en er V-power voor in de plaats terug doe,dit verminderd nog beter de wrijving dan gewone olie,kom op beste mensen technisch gezien is er geen rede dat het werkt,als je der in gelooft mij okay maar zolang er geen goede technische rede word aangevoerd ga ik het niet tanken.

                              #17327394
                              Bart Hoedemaker
                                Lid sinds:
                                12 February 2007

                                hehe..jah de echte gearheads weten natuurlijk wel beter:P

                                #17327395
                                AsconaC20NE
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 December 2004

                                  tjah ik weet het niet hoor…

                                  ik heb het ook stuk of 4x getankt, maar ik kon echt niks merken… het betreft hier om een ecotec V6.

                                  en het scheelt toch 4,80 per tankbeurt voor mij of ik V-power tank of normale 95 bij tango :o

                                  vind dat aardig veel. Zo’n flesje van Wynns, van injectorcleaner kost ook zo veel ongeveer. Gooi liever dat er af en toe in dan iedere keer die dure v-power. :hmmz

                                  #17327396
                                  Laue
                                    Lid sinds:
                                    19 September 2006

                                    en Wyns is spul wat WEL werkt! wat WEL je brandstofsysteem reinigt.
                                    Heb het ook gebruikt voor mijn diesel en heeft een boel verbeterd.
                                    Al heb ik wel eens gehoord dat Wyns een soort van kerosine is.

                                    Wat betreft V-power en zijn andere vrienden denk ik dat het misschien een beetje zuiniger werkt in samenwerking met de nieuwere motoren. bij ouwe diesel zal het denk ik geen fuck uitmaken maar mijn zwager zegt dat hij degelijk wel verschil merkt met gewone diesel of V-power diesel in zijn 1.9 TDI seat leon.

                                    VAG is nu eenmaal koning van de diesel. Misschien ligt het er ook aan welk type motor je hebt en welk merk……wie weet.

                                    #17327397
                                    Mano-16v
                                      Lid sinds:
                                      25 May 2006

                                      Wellicht heeft de motorconditie er ook mee te maken. Om het als een lulkoek verhaal af te doen klopt niet, immers ik heb hier een Tigra staan die het tegenbewijs levert. Met normale 95 niet vooruit te branden, en V-power merkbaar beter. Ik durf zelfs te beweren dat het olieverbruik omlaag aan t gaan is. Maar dat zou ik aan t einde van deze maand moeten meten voor de zekerheid..

                                      Ook het turbo verhaal is WAARHEID, ik heb hier namelijk ook een Impreza staan en zelf de heren van Top Gear (dacht ik) hebben het getest met jawel een Impreza. Resultaat, TOT 25 pk meer met V-power maar wederom het prijs/prestatie gehalte is ver te zoeken.

                                      Het enigste wat ik echt zeker weet (in mijn geval) is dat beide auto’s MEER verbruiken met V-power dan normale 95. Zelfs verbijsterend mee, maar dat komt voornamelijk door het ”trappen” denk ik.

                                      #17327398
                                      GSE
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        5 August 2006

                                        Dat verhaal dat je meer vermogen krijgt als je een motor die voor euro 95 gemaakt is met V-power (octaan 97) gaat tanken dat je dan meer vermogen krijgt kan niet,theoretisch zou ik hier graag wat een uitleg voor hebben,al gooi ik er benzine met een octaan verhouding van 105 in zal ie niet anders lopen anders om wel een motor die op 105 moet lopen zal zo aant pingelen zijn op 95.
                                        Dan heeft het niks met het octaan getal te maken maar de andere stoffen in de benzine.

                                        En dat het olieverbruik minder word door andere benzine vind ik bizar en houd ik mechanisch gezien voor onmogelijk.

                                        #17327399
                                        Bart Hoedemaker
                                          Lid sinds:
                                          12 February 2007

                                          Meer compressie beter hoger octaan gehaalte om detonatie tegen te gaan, en andersom..ameriikaanse oude v8 blokken lopen allemaal op super lage octaan gehaltes benzine. Kwaliteit van de benzine is daar ook slechter.

                                          #17327400
                                          Laue
                                            Lid sinds:
                                            19 September 2006

                                            Origineel gepost door GSE
                                            al gooi ik er benzine met een octaan verhouding van 105 in zal ie niet anders lopen anders om wel een motor die op 105 moet lopen zal zo aant pingelen zijn op 95.
                                            Dan heeft het niks met het octaan getal te maken maar de andere stoffen in de benzine.

                                            Moderne motoren meten toch het octaan gehalte?en passen het ontstekingstijdstip aan?

                                            zelfde als diesel tuning, moment van inspuiting,hoeveelheid e.d. aanpassen en je hebt een aantal pk’s meer zonder er mechanisch aan te veranderen.

                                            tis maar een theorie…

                                            #17327401
                                            GSE
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              5 August 2006

                                              Klopt 100% de laatste 10 jaar hebben motoren pingelsensors en word bij pingelen de ontsteking veranderd door de Motronic en andere bestuursystemen maar er gaat niemand een motor ontwikkelen die op 98 loopt en hem dan verkopen als een motor die op 95 loopt en minder vermogen heeft als je een motor ontwikkelt die op 95 zijn maximaal vermogen heeft en tegen de pingelgrens aanzit is 92 tanken een iets dat gaan maar niet zijn volledig vermogen heeft omdat het ontsteek tijdpunt veranderd is.
                                              Daarom een motor die goed op 95 loopt heeft octaan 95 en opwaard geen fuck zin.

                                              #17327402
                                              Mano-16v
                                                Lid sinds:
                                                25 May 2006

                                                Oke, dus jullie zeggen dat het tussen me oren zit? :sleeping

                                                het is zelfs zo erg dat het per tankbeurt verschilt, gooi je er ”normale” 95 in, traag -> tank leeg v-power, beter.

                                                het olieverbruik, zoals ik al zei moet ik nog meten. Nogmaals, ik ben het met jullie helemaal eens maar het valt gewoon op dat het bij deze tigra echt gewoon een wereld van verschil is.

                                                Dus er moet wat in de prut zitten wat toch helpt…..:angel

                                                #17327403
                                                Spijkcity
                                                  Lid sinds:
                                                  29 June 2004

                                                  Ik heb nu ook V-Power getankt,ga kijken of het beter rijd

                                                  #17327404
                                                  mark23
                                                    Lid sinds:
                                                    1 December 2007

                                                    uhhh k heb nog ff een vraagje ik heb een astra 1.6 16v sport maar wat moet ik nou precies tanken ? kan het zijn dat ie zo stotterd omdat ik euro 95 ongelood tank ? kan ik beter wat anders tanken ? ik hoop snel wat te horen . mark_tienesen@hotmail.com

                                                    #17327405
                                                    jvg
                                                      Lid sinds:
                                                      16 August 2007

                                                      ik tank nu al bijna een 8 maanden V-power, hij gaat misschien wel iets vlotter en draait zoeter, maar ik doe wel 50km minder dan ik gewoon 95 tank

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 164)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.