Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › V-power
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2006 om 15:12 #17327331
Uit tests is gebleken dat het je motor zuivert, maar bij een hoger aantal pk´s merk je pas verschil, dus een 1.2 naftje zal je weinig merken, nog erger, hij verbruikt zelfs meer, heb je een 2 liter turbo daartegen kan de winst tot 25 pk zijn met V-power., maar het verbruik bij een zware voet zal niks helpen, algemeen kan je aannemen dat bij een zware voet V-power nog meer verbruikt…ik tank het altijd, is beter voor je motor, maar als je puur naar verbruik wilt, V-power tanken en heel kalm rijden, anders doet het niks…:cool:
3 december 2006 om 17:35 #17327332Sinds de zomer ongeveer tank ik ook 98 (verder niet specifiek.. gewoon 98) in mn x20xev. Mijn gevoel is dat hij in vergelijk met 95 soepeler en rustiger loopt en beter oppakt onderin.
Zuiniger? Geen idee, lukt me toch niet om zuinig te rijden. (die boordcomputer kan er maar beter uit.. getallen word je toch niet blj van;) )
5 december 2006 om 15:31 #17327333Mwha, ik heb het 6x getankt, en toch echt rustig gereden.
Maar nee, bij een 1.2 helpt het echt niet :)
Ik gebruik idd gewoon meer:hmmz
6 december 2006 om 08:00 #17327334Origineel gepost door 2slow
Sinds de zomer ongeveer tank ik ook 98 (verder niet specifiek.. gewoon 98) in mn x20xev. Mijn gevoel is dat hij in vergelijk met 95 soepeler en rustiger loopt en beter oppakt onderin.Zuiniger? Geen idee, lukt me toch niet om zuinig te rijden. (die boordcomputer kan er maar beter uit.. getallen word je toch niet blj van;) )
Ook mijn Astra F X20XEV loopt sinds september op 98, hij loopt niet zo mechanisch meer, pakt ook iets beter op, maar zuiniger…uhm als ik 50km meer kan rijden is het veel… dus nee, het is niet veel zuiniger bij mij!
6 december 2006 om 11:43 #17327335Nee die indruk had ik direct ook niet. Maar het rijd / voelt wel beter.
4 januari 2007 om 19:48 #17327336ik tank nou ook alleen nog maar v-power in me veccie
hij loopt soepeler en is iets vlotter en verbruik hou ik me niet mee bezig4 januari 2007 om 22:51 #17327337Heb dit forum even aangezien en ben nu toch wel nieuwsgierig. Mijn Astra X20XEV krijgt normaal altijd euro 95 ongelood. maar nu wil ik toch wel eens iets anders proberen.
Ik weet dat je gewoon V-power erbij in kan gooien, maar kan ik gewoon de tank leegrijden en hem dan eens volgooien met euro 98?4 januari 2007 om 23:28 #17327338gewoon 98 gaan tanken.
is niet echt nodig deze eerst helemaal leeg te rijden.
maar kan natuurlijk geen kwaad, als je hem maar niet droog rijd.Zelf tank ik ook niet anders meer dan VPower.
Heb eerst een tijd op BPUltimate 98 gereden..
Maar ik vond die persoonlijk merkbaar minder dan VPower….“vroeger” kon je in autoshops, octaan verhogers kopen.
Tegenwoordig weten ze niet eens meer waar je het over hebt als je ernaar vraagt…5 januari 2007 om 18:00 #17327339Je kan waarschijn idd gewoon tanken. Heb zelf wel eerst praktisch de tank leeg gereden. De motorsturing reageert vanzelf op het hogere octaan gehalte dus dat red zich wel.:thumbup
5 januari 2007 om 20:52 #17327340ik tank ook altijd V-power zowel in mijn corsa 1.6 8v gsi als in mijn vectra 1.6 16v,
ze zijn beide een beetje zuiniger, en zijn een stuk veller. met name de vectra.5 januari 2007 om 21:17 #17327341Ik heb sinds vorig jaar februari tot ongeveer eind september ook V-power getankt. Heb een astra met x16sz, 1.6i 71pk.
Merkte wel dat hij wat soepeler werd, maar ik ben er gewoon mee gestopt omdat weer full-time ben gaan studeren. Kan niet echt zeggen over hij zuiniger was……..:wtf
Sinds de koppakking is vervangen rijd hij ook net zo soepel met ron95!7 januari 2007 om 19:37 #17327342Ik moet toegeven dat ik het met mijn vectra het niet echt gemerkt heb maar dat komt omdat ik daar al 98 mee tank, maar ik heb met mijn BMW 320i cabrio het verschil zeker gemerkt die reed altijd zeker een jaar lang iedere tank rond de 1:7 – 1:7,2 niks meer niks minder:(
met v-power 1ste keer tanken 1:8,1 en dat is zo gebleven en als je dat zo een beetje gaat uit rekenen dan ben je net zo veel kwijt als 95.
dus lang leven de V-power!!!!!!!!!:wors:wors:wors:wub
26 januari 2007 om 13:44 #17327343Ik heb het de eerste 15.000 km erin gegooid bij m’n 1.8 140pk, ben later over gegaan op 95 (op verzoek van mijn werkgever) maar heb er eigenlijk helemaal niets van gemerkt. Niet in verbruik, ook niet in prestatie. IS het niet gewoon een slim marketing trucje? Eerst heette dat spul Pura, zou beter zijn voor het milieu. Geen hond die het toen kocht. Plotseling heet het V-Power (Virtual?) en zou het beter zijn voor de prestaties. Moet wel zeggen dat ik het in mijn motor gooi, daar heeft het met hoge toeren (15.000) wel wat effect. Heeft m.i. alleen te maken met het octaan gehalte niet met dat de benzine beter is.
8 februari 2007 om 21:20 #17327344Ik rij de afgelopen 2400Km bij wijze van experiment consequent op V-Power Diesel. Het verbruik is behoorlijk aan het teruglopen en de auto rijdt soepeler.
Ik kwam van rond de 1:14 en zit nu rond de 1:17 en het verbruik daalt nog steeds. Is dit ‘mind over matter’ of toch de V-Power diesel?
Groet,
Hans6 juni 2007 om 13:08 #17327345Allebei de Omega 6 pitters worden hier vol gegooid met V-Power en soms als we toch in duitsland zitten met een goedje wat naar verluid een octaan gehalte heeft van 100.
Ik vindt de auto’s er ook mooier door lopen, maar dat is toch logisch ter verklaren: hoe hoger het octaan gehalte hoe beter de verbranding, hoe beter de verbranding hoe mooier de auto loopt.
En ik vindt dat die paar euro op een volle tank het hem ook niet doet !
Als liefhebber wil ik alleen het beste, en als ik daarvoor een iets duurdere benzine moet tanken neem ik dat op de koop toe ;)
Goodgoan,
Lars
7 juni 2007 om 19:38 #17327346Hmmm als ik dit allemaal zo lees ga ik ook maar is 98 in mijn X20XEV knallen,ben benieuwd wat het doet!!!!:cool:
11 juni 2007 om 18:07 #17327347Heb gisteren mijn tankje ook maar eens helemaal volgegooid met dit goedje. Ben benieuwd :) :afro
11 juni 2007 om 22:45 #17327348Ik ga eens euro 98 tanken. Ben beniuwed wat het doet met een 1.4 90pk’er
16 juni 2007 om 00:52 #17327349We zijn 4 dagen verder Titanium ;)
Je Corsa rijdt vast niet zo zuinig dat je nogsteeds op die tank rijdt :P
Haalt het wat uit? Ik heb zelf ook wel eens 98 getanked en haalde voor mijn gevoel weinig uit. Verbruik werd niet lager en de auto werd twijfelachtig pittiger, dus in prijsverhouding weer lekker 95 gaat tanken ;)19 juni 2007 om 14:27 #17327350Even een update:
Van de week voor de 2e keer V-powerdiesel getankt en ik merk echt een aannemelijk verschil in verbruik! Ik heb zelfs meer korte ritten gereden en toch is mijn verbruik gedaald naar 1:21,5 ipv de 1 op 19!! :wors
23 juni 2007 om 22:34 #17327351Origineel gepost door tcf
Even een update:Van de week voor de 2e keer V-powerdiesel getankt en ik merk echt een aannemelijk verschil in verbruik! Ik heb zelfs meer korte ritten gereden en toch is mijn verbruik gedaald naar 1:21,5 ipv de 1 op 19!! :wors
Kijk! Als je nu al verschil merkt moet het alleen maar beter worden. De benzine / diesel gaat pas na 5 volle tankbeurten zijn werk echt goed doen.
Dus blijven tanken. Ik vind het ook echt top brandstof!!:D24 juni 2007 om 22:28 #17327352Origineel gepost door Famous
We zijn 4 dagen verder Titanium ;)Je Corsa rijdt vast niet zo zuinig dat je nogsteeds op die tank rijdt :P
Haalt het wat uit? Ik heb zelf ook wel eens 98 getanked en haalde voor mijn gevoel weinig uit. Verbruik werd niet lager en de auto werd twijfelachtig pittiger, dus in prijsverhouding weer lekker 95 gaat tanken ;)Tsja, tank nog steeds 95, laatst ermee volgegooit uit automatisme. Dus ff wachten tot de volgende tankbeurt, maar die duurd nog wel ff:jerry
25 juni 2007 om 10:40 #17327353Origineel gepost door emilio3333
Origineel gepost door tcf
Even een update:Van de week voor de 2e keer V-powerdiesel getankt en ik merk echt een aannemelijk verschil in verbruik! Ik heb zelfs meer korte ritten gereden en toch is mijn verbruik gedaald naar 1:21,5 ipv de 1 op 19!! :wors
Kijk! Als je nu al verschil merkt moet het alleen maar beter worden. De benzine / diesel gaat pas na 5 volle tankbeurten zijn werk echt goed doen.
Dus blijven tanken. Ik vind het ook echt top brandstof!!:DBlijf ik ook zeker doen :D Zo heb je het verschil in kosten t.o.v. “gewone” diesel er wel uit en het is nog beter voor je motor ook :jerry
25 juni 2007 om 10:40 #17327354Origineel gepost door emilio3333
Origineel gepost door tcf
Even een update:Van de week voor de 2e keer V-powerdiesel getankt en ik merk echt een aannemelijk verschil in verbruik! Ik heb zelfs meer korte ritten gereden en toch is mijn verbruik gedaald naar 1:21,5 ipv de 1 op 19!! :wors
Kijk! Als je nu al verschil merkt moet het alleen maar beter worden. De benzine / diesel gaat pas na 5 volle tankbeurten zijn werk echt goed doen.
Dus blijven tanken. Ik vind het ook echt top brandstof!!:DBlijf ik ook zeker doen :D Zo heb je het verschil in kosten t.o.v. “gewone” diesel er wel uit en het is nog beter voor je motor ook :jerry
13 juli 2007 om 08:36 #17327355Ben nu inderdaad aan mijn 5de tankbeurt v-power,gaat snel bij een 3.2 :( maar ben zeer tevreden,loopt echt als een speer en niets op aan te merken kortom ik blijf v-power tanken!!
vr gr hans v-6 :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.