USB lader wurmt zich los en stoort / goede USB lader gezocht

Forumindex Forums Modellen Astra USB lader wurmt zich los en stoort / goede USB lader gezocht

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277312
    HugoW
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 November 2015

      Hoi,

      in mijn Astra G hebben we regelmatig een USB lader in de sigarettenaansteker. Deze gebruiken we ook in onze andere auto, een Peugeot. In die auto geen probleem. In de Astra wurmt het ding zich in een paar minuten los en maakt dan geen contact meer. Als hij wel contact maakt stoort de radio behoorlijk. Wie kan mij een (liefst viervoudige, voor de vakantierit) USB lader aanraden die zich zeker niet los wurmt, en wellicht ook niet stoort op de radio? (Dat storen kan ook aan de radio liggen, niet direct aan de Opel).

      Alvast bedankt,

      Hugo

      #18322783
      Phoenix44a
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 January 2015

        Ik heb dat storen bij het gebruik ook. De radio krijgt duidelijk minder sterk signaal. Ik vermoed dat de kabel van de sigarenaansteker langs de antenne kabel komt ergens achter het dashboard. Niet makkelijk iets aan te doen. Het loswurmen heb ik ook en heb nog geen goede oplossing. Wel heb ik een parrot carkit met USB. Die laadt ook op en stoort niet ;) (parrot asteroid mini)

        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        #18322784
        OlafK
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 November 2013

          USB laders maken gebruik van een schakelende voeding, bij goedkopere exemplaren is er niet genoeg gefilterd (schakelpieken) waardoor deze storen.
          Je zou eens een ander merk (duurder exemplaar kunnen lenen van iemand kijken of dat enig verschil uitmaakt.

          #18322785
          Speedswitch
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 June 2015

            Ik heb zelf, om exact hetzelfde issue te verhelpen, laatst een 12v > USB oplader in mn dashboard gebouwd:

            #18322786
            HugoW
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 November 2015

              Dank voor de reacties. Ik heb inmiddels een splitter met 2 USB poorten (van 1x 12V naar 2x 12V en 2x USB), met ongebouwde ontstoring. Dat ding werkt goed. Ook als ik de oude storende USB lader erin zet wordt die ontstoord door de splitter. Op en neer naar Frankrijk waren de kinderen stil achterin met hun tablets…

              Groeten,

              Hugo

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.