USB-1 probleem

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia USB-1 probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206764
    speaker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 March 2007

      Hej ,
      Wie kan mij ff adviseren???
      Ik ben bezig met een carpc-projectje.
      Nu heb ik een geschikte pc, maar deze heeft een usb-1 aansluiting!!! dit is echt ‘way too slow’.
      Mijn vraag dus…… kan je er een usb-2 van maken zonder veel problemen óf moet je echt een nieuw moederboard hebben??? ( hoop ik niet anders kan ik hem wel weggooien!!)
      WieOwie heeft de oplossing voor mij ??

      Alvast bedankt!!

      Peter

      #17394823
      XeRo
        Lid sinds:
        1 December 2007

        Hoeveel pci slotjes zitten erop en hoeveel heb je al ingebruik ? je zou een usb 2.0 pci card erin kunnen gooien

        #17394824
        Roelof
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Ook afhankelijk welke OS je gaat draaien, als je nog iets van Win98/ME gaat draaien is USB2 nooit haalbaar.
          Inderdaad zijn er bij iedere PC winkel wel USB2 kaartjes te vinden, zelfs voor laptops zijn er PCMCIA USB2 kaartjes te vinden.

          Maar waarom zou USB1 te traag zijn ?
          Audio en zelfs video gaat erg makkelijk over USB1, alleen een DVD zal wat moeite hebben maar ik neem aan dat je geen USB DVD drive gaat gebruiken.

          #17394825
          speaker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 March 2007

            origineel gepost door XeRo
            Hoeveel pci slotjes zitten erop en hoeveel heb je al ingebruik ? je zou een usb 2.0 pci card erin kunnen gooien

            wat is een pci slotje??

            Het gaat om een HP e-pc ( zo’n kleine pc ). Hij is zo compact dat er niet veel meer inpast.
            Hij heeft 2 usb-slotjes en een netwerk-slot.

            Ik wil overigens een dvdrom in het dashboard plaatsen, maar zit er nog even mee of ik dat via USB kan doen of dat het ook via een andere manier kan.

            Alle ideeën zijn welkom!!

            Peter

            #17394826
            maxim102
              Lid sinds:
              26 October 2006

              Dit is een pci-slot;

              Ik vrees dat je er geen meer vrij hebt in je E-PC, ik heb wat gegoogled, ziet je pc er van achter zo uit?

              Dat zou dan balen zijn, dan moet je inderdaad een nieuw moederbord halen, Xero bedoelde namelijk om er zo’n kaartje in te doen;

              Maar omdat je geen vrij pci-slot hebt gaat dit helaas (!) niet lukken.. :(

              #17394827
              speaker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 March 2007


                Das precies degene die ik heb. Ga ff checken of er ruimte inzit, maar ben bang van niet!!

                Peter

                #17394828
                speaker
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 March 2007

                  Heb ff gechecked, maar 0 van die slotjes. De enige slot die er in zit daar zit het werkgeheugenstripje in!!

                  #17394829
                  maxim102
                    Lid sinds:
                    26 October 2006

                    origineel gepost door speaker
                    Heb ff gechecked, maar 0 van die slotjes. De enige slot die er in zit daar zit het werkgeheugenstripje in!!

                    Dan moeten we je helaas teleurstellen, nieuw moederbord, of misschien nog erger, hele nieuwe car-pc voor je.. :(

                    #17394830
                    Roelof
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Service manual:
                      http://h20000.www2.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/lpv06981/lpv06981.pdf

                      Je kunt zoiets overwegen:
                      http://www.addonics.com/products/io/ide_sata.asp
                      Dan creëer je een SATA aansluiting om met een simpele flexibele kabel een SATA DVD te connecten.
                      Anders gewoon een lange IDE kabel maken….

                      #17394831
                      speaker
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 March 2007

                        origineel gepost door Roelof
                        Service manual:
                        http://h20000.www2.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/lpv06981/lpv06981.pdf

                        Je kunt zoiets overwegen:
                        http://www.addonics.com/products/io/ide_sata.asp
                        Dan creëer je een SATA aansluiting om met een simpele flexibele kabel een SATA DVD te connecten.
                        Anders gewoon een lange IDE kabel maken….

                        Dank je!!

                        Peter

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.