Upgrade remklauwen/schijven (voor) Calibra Turbo

Forumindex Forums Modellen Calibra Upgrade remklauwen/schijven (voor) Calibra Turbo

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272993
    MoiInActie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 March 2012

      Beste mensen,

      Ik ben voor mijn Calibra Turbo aan het kijken voor nieuwe/andere voorremmen (klauwen, schijven, alles). Nu heb ik het idee dat hier tal van opties voor zijn, oplopend van vrij goedkoop (paar honderd euro) tot heel duur (2500+ euro). Echter zie ik door de bomen het bos niet meer, met name voor wat betreft de remklauwen. Wellicht dat een van jullie mij wat wegwijs kan maken. Hetgeen wat ik ongeveer wil:

      – Grotere/krachtigere setup dan standaard
      – Liefst nog werkend met 16 inch velgen (winterbanden liggen op 16″ Turbo velgen, zomerbanden op 17″ BBS)
      – Doorboorde schijven zijn een leuke plus, maar geen vereiste
      – Krachtiger/beter is goed, maar ik geef liever 500-1000 euro uit dan 2000+

      Opties die ik zoal voorbij zag komen zijn b.v. een ombouw naar schijven/klauwen van een Porsche 911 (de 996 meen ik?), grotere schijven met klauwen van een Vectra GSI of Omega, complete Brembo Big Brake kits enzovoorts. Opties als die Porsche schijven en Brembo Big Brake kits zijn duur en waarschijnlijk is de hele setup dan te groot om met 16 inch velgen gebruikt te worden. Bij de Vectra/Omega opties meen ik dat het gaat om schijven met een diameter van 308mm, welke nog i.c.m. 16 inch gebruikt zouden kunnen worden. De vraag is echter: welke klauwen en welke exacte schijven?

      Ik hoop dat iemand mij hier wat meer inzicht kan verschaffen.

      #18292450
      pascal1109
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 November 2007

        Een set met 308mm schijven dat past precies in je Turbo waaiers.
        Deze heb ik nog liggen namelijk en het was ooit de bedoeling om te monteren maar nu heb ik de auto niet meer.
        Ik meen dat deze van een Astra OPC afkomen (weet het niet zeker meer) en de brackets zijn aangepast om op een Astra F / Calibra te passen.

        De set is helemaal compleet en is slechts 1500 km mee gereden. Het bestaat uit 2 schijven, 2 klauwen en 2 voorpoten mag je best van me overnemen bij interesse.
        Hier de advertentie: buysell/single_ad.php?ad_id=9407
        Neem gerust contact op voor vragen of wat dan ook. Prijs komen we dan ook wel uit ;)

        #18292451
        MoiInActie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 March 2012

          Dat ziet er interessant uit. Ik heb jou een PM gestuurd.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.