Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › updates aan de astra !!
- Dit onderwerp bevat 1,262 reacties, 71 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 augustus 2017om 20:30 door soepkiepe.
-
AuteurBerichten
-
8 februari 2013 om 17:05 #17860595
vandaag ff gepoetst.
roestblaasjes bij wielrandje betrapt.
beginnende roest aan andere kant gevonden.
voorspatbord begint onderaan iets te roesten.voor de 2e keer de auto gepoetst.
voor de 2e keer gezien dat ie bomvol krassen zit ;)
en ben ook nog ff flink aan het vloeken geweest!!
ik heb zelf ook nog ff een beste kras over de deur gemaakt :fy1 :fy1 :fy1
en ook weer te diep om weg te poetsen natuurlijk!!k denk dat ik van de zomer toch maar eens ga kijken om hem te rollen of zo haha :P
spuiten word te duur denk ik, k weet niet als ik zo astra dat nog wel waard vind hoor!3 maart 2013 om 19:50 #17860596zo..
en een paar kleine updates, gewoon omdat het kan ;)zal er deze keer niet te veel woorden aan vuil maken ;)
(andere olie dop, andere dop op ruitenwisservloeistof potje en schoon gemaakt, nu is alleen mijn pijlstok en kvs dop nog geel, dom van me bedenk ik me nu, die astra op de sloop had een rooie pijlstok)
(helaas niet werkend, maar wie weet haha)
helaas heeft de “nieuwe” ook 2 kleine plekjes, maar vergeleken de ouwe ziet ie er uit als nieuw.
nu kan ik me ook weer lekker vast houden als ik zelf te hard door een bocht ga of zo hahahhier ff een verhaaltje bij ;)
mijn astra is een f2.
mijn achterbumper een f1, waarom dit was, ik snapte er niks van eigenlijk.
het opel logo op mijn kofferklep is ook f1 als het goed is, maar de plaat tussen de achterlichten is weer f2!
al met al een raar verhaal aan de achterkant.
maar ik kan het verhaal al wat inkorten ben ik achter.
een tijdje terug heb ik mijn achterbumper matzwart gespoten, toen zag ik a dat er iets niet klopte aan mijn kenteken verlichting.
de kenner ziet het hier gelijk ;)
dit zat er in.
mijn achterbumper is dus ooit vervangen, maar ze hebben niet op het f1 en f2 deel gelet.
het officiele lampje van mijn auto is f2 dus ;)
die hebben ze maar op een f1 lamlje gemaakt met een ty wrap.
nu zit er weer zo 1 in..
nog een kleine update van een paar dagen terug, helaas zonder foto.
ik kan de velgen nog niet echt heel mooi vinden, wel hoe breed ze staan en zo, maar van de zijkant vind ik het nog niet wat.
denk ook dat dat komt door het zwarte in het midden.
heb er laatst 1 helemaal zilver gespoten, oogt gelijk veel beter.
de andere 3 zullen dus ook gaan volgen :)
als ze klaar zijn komen er uiteraard weer foto’s3 maart 2013 om 20:05 #17860597Leuke dingen gedaan aan je F :thumb :thumb
Die koplampschakelaar, doet ie het ook echt ?
Dat zit er standaard niet op/in namelijk in een GLRik ;)
3 maart 2013 om 20:15 #17860598ja zeker doet die het wel.
deze zat er ook al in toen ik de astra op heb gehaald.
heb ik je volgens mij zelfs gister nog verteld toen we bij pekel weg kwamen haha :P3 maart 2013 om 20:25 #17860599We hebben over zoveel dingen gehad……………..
Rik :thumb
5 maart 2013 om 19:04 #17860600geen updates.
ff wat roest foto’s ;)
staan ook nog ff op de to do list.
dat is 1 kant, op de 1e foto niet heel goed te zien, maar iets verder op in het randje begint ook wat te komen.deze kant word wat lastiger.
hebben ze geplamuurd, dus word ook een verassing voor mij wat er onder weg komt.
aan de binnenkant lijkt het mee te vallen.
hier hebben we een voorspatbord.
en onder 1 spiegel.
en nu 2 waar ik denk ik ff hulp bij nodig heb, denk dat hier het lasapparaat bij moet komen.
en nog van die lekkere plekjes ook nog :agent
dit is in de voorste wielkast, foto is weer genomen vanuit de kant van de motor.
de astra kenners weten wel waar ik bedoel, precies bij de kit rand.
die zit op het schutbord.
volgens mij is die het lastigst, sowieso van boven af slecht te behandelen.bij deze dus ook de vraag, hoe kan ik deze roest het best aanpakken?
graag ff stap voor stap en welke spullen.
heb nog nooit eerder roest behandeld, dus kan alle adviezen gebruiken.5 maart 2013 om 19:30 #17860601Complimenten voor de motorruimte :thumbup
Balen van de roest, is redelijk wat, die wielranden achter moeten nieuwe in om het mooi te krijgen.
5 maart 2013 om 19:43 #17860602thnx joop :)
maar die moet nog netter worden haha.
ik ben blij dat je de motorkap niet helemaal kan zien nu op de foto ;)5 maart 2013 om 19:47 #17860603@soepkiepe wrote:
thnx joop :)
maar die moet nog netter worden haha.
ik ben blij dat je de motorkap niet helemaal kan zien nu op de foto ;)“Mr F 2”
Rik ;) :jerry
5 maart 2013 om 20:07 #17860604Die roest die je ziet is het topje van ijsberg. Van binnen zal die bruin zijn.
Gewoon afrijden die auto.5 maart 2013 om 20:15 #17860605AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ben ook bang dat dat geplamuurde stuk al gewoon door is, weet het eigenlijk wel bijna zeker.
Wat ik bij mn blauwe Astra ga doen zaterdag: roest weg schuren, behandelen en dan in de tectyl. Maar ik heb alleen roest aan dat omgevouwen randje.En Rik, de motor van de blauwe astra is niet schoongemaakt hoor ;)
5 maart 2013 om 20:20 #17860606@Mr.F wrote:
Ben ook bang dat dat geplamuurde stuk al gewoon door is, weet het eigenlijk wel bijna zeker.
Wat ik bij mn blauwe Astra ga doen zaterdag: roest weg schuren, behandelen en dan in de tectyl. Maar ik heb alleen roest aan dat omgevouwen randje.En Rik, de motor van de blauwe astra is niet schoongemaakt hoor ;)
Haha :jerry :jerry
Rik ;)
5 maart 2013 om 20:20 #17860607Dit keer heb ik de schuurmachine gebruikt, lekker groof papier en geschuurt tot blank metaal.
Toen antiroest middel erop gesmeerd, effen uurtje laten drogen en vervolgens weer lichtjes op geschuurd en toen met plamuur de kuiltjes op gevuld, weer schuren totdat het glad is, en dan met primer een film laagje erop spuiten.
Vervolgens de lakkleur van je auto ( via de kleurcode van je auto kan je een bus kopen bij een autozaak) 2 a 3 lagen is voldoende, en dan de blanke lak, blanke lak mag wel ietjes dikker aan gezien dat wielranden veel leiden door opspattende steentjes.Roest onder je spiegel lijkt me wel lastiger om bij te werken, zou ik als ik jou was de rubber vewijderen en natuurlijk de spiegel.
Voor spatbord zou ik vervangen door een sloop spatbord wat nog in een goede staat is.Verbaast me altijd de ene opel roest daar en de andere op een andere plek.
Ik heb alleen last bij de wielranden, voor de rest nergens, net nog een witte station zien rijden om de hele tankklep weg gerot met kenteken pt-xx-xx van 96 dus.
Zolang je onderkant punt gaaf is zou ik zelf de roest aan pakken, nieuwe wielkasten erin lassen is zo’n auto echt niet waard of je moet/wilt er nog 10 jaar mee voorruit.
1x per jaar of 1x om het jaar zelf eraan spuiten doe ik liever dan honderen euro’s weg gooien voor nieuw plaat werk. :-P
Geluk heb ik een fijne kleur waar je geen kleur verschil in ziet.5 maart 2013 om 20:20 #17860608ja aan de andere kant zit het ook nog aan het omgevouwen randje.
hoe ga je dat aan pakken dan? wat versta je onder behandelen?
ik heb zo topic geopend over dat rustyco, dat ziet er in die filmpjes wel goed uit.5 maart 2013 om 20:28 #17860609@soepkiepe wrote:
ja aan de andere kant zit het ook nog aan het omgevouwen randje.
hoe ga je dat aan pakken dan? wat versta je onder behandelen?
ik heb zo topic geopend over dat rustyco, dat ziet er in die filmpjes wel goed uit.Het roest probleem gaat niet weg met die middeltjes. Misschien dat het alleen iets vertraagd.
5 maart 2013 om 20:30 #17860610@black_astra wrote:
@soepkiepe wrote:
ja aan de andere kant zit het ook nog aan het omgevouwen randje.
hoe ga je dat aan pakken dan? wat versta je onder behandelen?
ik heb zo topic geopend over dat rustyco, dat ziet er in die filmpjes wel goed uit.Het roest probleem gaat niet weg met die middeltjes. Misschien dat het alleen iets vertraagd.
dat geplamuurde stuk red ik er sowieso niet mee nee, maar zoals dat kleine blaasje, en onder mijn spiegel, daar moet r=een spulletje als een rustyco toch makkelijk mee af kunnen werken?
dat zijn namelijk maar kleine plekjes.5 maart 2013 om 20:33 #17860611Bij het omgevouwen randje zit het tussen de 2 plaat delen in? op op het randje?
Zoja op het randje schuren tot blank metaal, en het zelfde behandelen zoals ik hier boven zei.
Beter vertragen als niks doen.
Opzicht hebben we nog niks te klagen als je tegen woordig auto’s ziet van +- 5 jaar oud hoe die rotten.
Vergeet niet dat de opeltjes al 17 jaar zijn he of 18 weet niet van welk jaar die van jou is.
Maar 18 jaar lang door regen/zout en alle rotzooi op de weg, veel regen, veel vocht in de auto.
Als we nou een klimaat hadden zoals in Amerika tjaa dan waren ze over 20 jaar nog bikkelhard overal.5 maart 2013 om 20:34 #178606125 maart 2013 om 20:36 #17860613Die blaasjes zou je ook kunnen uit boren, en dan opvullen met plamuur is 5 jaar geleden ook bij de beige astra gebeurt tot nu nog niks van gezien dat het begint te roesten.. heb er foto’s/
Zal effen zoeken5 maart 2013 om 20:39 #17860614@astraTD wrote:
Bij het omgevouwen randje zit het tussen de 2 plaat delen in? op op het randje?
Zoja op het randje schuren tot blank metaal, en het zelfde behandelen zoals ik hier boven zei.
Beter vertragen als niks doen.
Opzicht hebben we nog niks te klagen als je tegen woordig auto’s ziet van +- 5 jaar oud hoe die rotten.
Vergeet niet dat de opeltjes al 17 jaar zijn he of 18 weet niet van welk jaar die van jou is.
Maar 18 jaar lang door regen/zout en alle rotzooi op de weg, veel regen, veel vocht in de auto.
Als we nou een klimaat hadden zoals in Amerika tjaa dan waren ze over 20 jaar nog bikkelhard overal.hier boven? :P
kan aan mij liggen maar ik zie geen “behandelplan” haha
mijne is van 94 trouwens.
dat uitboren is wel een goed idee trouwens, dan is de roest wel weg ja5 maart 2013 om 20:49 #17860615@astraTD wrote:
Dit keer heb ik de schuurmachine gebruikt, lekker groof papier en geschuurt tot blank metaal.
Toen antiroest middel erop gesmeerd, effen uurtje laten drogen en vervolgens weer lichtjes op geschuurd en toen met plamuur de kuiltjes op gevuld, weer schuren totdat het glad is, en dan met primer een film laagje erop spuiten.
Vervolgens de lakkleur van je auto ( via de kleurcode van je auto kan je een bus kopen bij een autozaak) 2 a 3 lagen is voldoende, en dan de blanke lak, blanke lak mag wel ietjes dikker aan gezien dat wielranden veel leiden door opspattende steentjes.
Roest onder je spiegel lijkt me wel lastiger om bij te werken, zou ik als ik jou was de rubber vewijderen en natuurlijk de spiegel.
Voor spatbord zou ik vervangen door een sloop spatbord wat nog in een goede staat is.Verbaast me altijd de ene opel roest daar en de andere op een andere plek.
Ik heb alleen last bij de wielranden, voor de rest nergens, net nog een witte station zien rijden om de hele tankklep weg gerot met kenteken pt-xx-xx van 96 dus.
Zolang je onderkant punt gaaf is zou ik zelf de roest aan pakken, nieuwe wielkasten erin lassen is zo’n auto echt niet waard of je moet/wilt er nog 10 jaar mee voorruit.
1x per jaar of 1x om het jaar zelf eraan spuiten doe ik liever dan honderen euro’s weg gooien voor nieuw plaat werk. :-P
Geluk heb ik een fijne kleur waar je geen kleur verschil in ziet.Uitboren, astra had toen een puist van 3mm bij 3mm uit voorzorg meer uit geboord.
Met antiroestmiddel insmeren dit spul vreet het metaal in en houd roest op verre afstand.
Gat opvullen met plamuur.
Helaas geen foto gevonden,
Geheel vlak op geschuurd en af geplakt en gespoten.
5jaar geleden!!! nog steeds rete strak.
Andere kant was wel aan geplamuurd.
Ook die kant naar 5 jaar nog steeds strak.. dus het duurt wel effen voordat je weer iets gaat zien, toen was deze opel 11 jaar oud.5 maart 2013 om 20:57 #17860616kijk hier heb ik wat aan.
maar toch mis ik een paar kleine dingetjes ;)
er word steeds gezegd, insmeren met een antiroest middel.
ja, das me ook wel duidelijk, maar wat of welke? haha
ook daar heb ik nergens ervaring mee he ;)
dus ene beetje meer info over de producten zal ook wel mooi zijn eigenlijk :angel
antiroest middel is zo ruim begrip, ze hebben ook spuitbusjes bij de action wat roest aanpakt of zelfs haast omzet in ijzer.
maar denk niet dat ik dat spul nodig zal zijn ;)5 maart 2013 om 21:05 #17860617Deze moet je hebben.
Met een dun kwastje erop smeren. het is grijs maar zodra het droog is, is het zwart.Flits in de weg.. Is noverox
8 maart 2013 om 09:11 #17860618kijk, daar hebben we wat aan, ga ik ff op schrijven zodat ik niet hoef te zoeken haha :P
maar heb jij geen kleur verschil in dat gespoten deel?
ik heb het namelijk een keer op een corsa gedaan haha.
dat kwam er toen zo uit te zien (helaas niet heel erg duidelijk op de foto)
als je goed kijkt zie je een mooi donker vierkant vakje boven het achterwiel haha.
ik denk dat wanneer ik de astra gedaan heb het randje ook in de ijzermenie ga zetten en dan in kleur maken.
neem aan dat dat ook wel goed werkt.8 maart 2013 om 16:41 #17860619Zoiets nooit 4kant afplakken.
Bij de beige inderdaad wat kleur verschil om de de lak naar al die jaren nou eenmaal verweerd.
Bij de donkere astra heb ik totaal geen kleur verschil.Beste een vlak afplakken, en op laatste beetje uit nevelen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.