Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › updates aan de astra !!
- Dit onderwerp bevat 1,262 reacties, 71 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 augustus 2017om 20:30 door soepkiepe.
-
AuteurBerichten
-
1 december 2012 om 20:23 #17860296
en die naar de tellerbak doen?
ik probeer eerst wel eens zoom de auto heen met een kabel vanaf bobine naar tellerbak, als dat werkt dan eens zien waar ik hem langs trek ;)
1 december 2012 om 20:33 #17860297die toerenteller zal wel springen als ie in de begrenzer gaat..
Willem
1 december 2012 om 20:38 #17860298hoe bedoel je dat?
kan dat wat ik wil wel dan?
ff een kabel in de groene drukken bij de bobine, en dan achter in de teller waar ie hoort en dan starten om te kijken als ie werkt?1 december 2012 om 23:10 #17860299ja kan prima.
Alleen zodra de toerenbegrenzer word aangetikt zal de meter kort even naar beneden vallen ivm onderbreken ontsteking.
dat heb je niet als je m aan de Computer hangt.Wel geinig, dit doet mijn Ascona ook, alleen heeft deze Geen Computer waar de toerenteller op aangesloten kan worden..
Willem
1 december 2012 om 23:34 #17860300Kippie is niet zo van het knallen :D
:thumb foto´s zien er goed uit man
roest op de tankrand hebben ze indd allemaal
zelfs de mijne, maar ook daar gaat nog wat aan gebeuren :D2 december 2012 om 08:24 #17860301@trashmetal wrote:
Kippie is niet zo van het knallen :D
is nergens voor nodig, trap je het blok alleen maar mee kapot, vooral zo simpele 1.4
heel af en toe trap ik hem eens door, als ik de toerenteller heb misschien wel ff, dat is “nieuw” voor mij haha
en nu heb ik er ook nog eens zo uitlaat onder hangen, al maakt die heel weinig geluid.
had wel iets meer mogen wezen haha.maar sowieso eerst andere olie en eens een kijken hoe het het allemaal blijft doen voordat ik hem echt door trap.
2 december 2012 om 09:11 #17860302Ik heb geen roest aan de zijkant van mn tank dus vandaar ook mn opmerking.
Rik ;)
2 december 2012 om 09:29 #17860303Als dat zo is ben je een zeldzame
maar zou nog eens goed kijken met een zaklampje ;)2 december 2012 om 09:46 #17860304@trashmetal wrote:
Als dat zo is ben je een zeldzame
maar zou nog eens goed kijken met een zaklampje ;)Ik heb laatst nog een bodeminspectie gedaan en toen niks schokkends gevonden :thumb
Maar als jij dat wil dan ga ik er nog even met een zaklampie eronder kijlen hoor :jerryRik ;)
2 december 2012 om 09:48 #17860305zoals het nu lijkt komt hij binnenkort in de tectiel, dus is de roest weg :)maar dat is nog ff o.v.b.
2 december 2012 om 10:02 #17860306@Rik
schokkend zal het ook zeker niet zijn :D
die roest is meestal maar oppervlakkig
zonder lampje valt het niet eens op
ik denk dat de tank ge-galvaniseerd iskijk maar eens tussen het einde van de bodemplaat en de tank
@Harjan
Kun je niet beter wachten tot de zomer?
het is nu heel erg vochtig en koud
tectiel droogt al niet zo heel snel2 december 2012 om 10:13 #17860307zal dat veel kwaad kunnen dan?
ik heb namelijk zo als het lijkt ook de mogelijkheid tot een brug, en ik denk dat ik mijn remleiding er ook mee kan redden, anders kon is van de winter wel eens slechter worden.hier ff de foto’s van het groene kabeltje in de bobine.
2 december 2012 om 10:20 #17860308ik heb bij mijn astra de tectiel er in de zomer opgezet
en na 24uur begon het pas goed te drogenremleidingen zou ik schuren en netjes met blanke lak spuiten
blanke lak droogt veel sneller, dat zou ik wel doen
en evt roestplekjes bijwerken met zwarte hammerite (geen hamerslag nemen)
van de zomer pas met de tectyl aan de gang gaan2 december 2012 om 11:09 #17860309Ik tectyleer ook altijd zomers om dezelfde reden als wat Trashmetal zegt: het droogt amper in deze tijd.
In de zomer had het tectyl wat ik in de wielkuipen van mn E gesmeerd heb al 3 dagen nodig om stofdroog te worden :shock:
Dus laat staan nu
:angelRik ;)
2 december 2012 om 12:02 #17860310AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb paar wkn geleden dinitrol in de astra gls gedaan. dorpels & achterschermen.
was volgende dag gewoon droog na een avond uit lekken….dus ik zou het nu nog wel doen voor de winterr..
2 december 2012 om 12:09 #17860311back to de toerenteller graag :P
is dit de kabel die er normaal voor is?2 december 2012 om 12:40 #17860312@Mr.F wrote:
Heb paar wkn geleden dinitrol in de astra gls gedaan. dorpels & achterschermen.
was volgende dag gewoon droog na een avond uit lekken….dus ik zou het nu nog wel doen voor de winterr..
zit wel verschil tussen dinitrol en tectyl bodysafe ;)
2 december 2012 om 20:08 #17860313@soepkiepe wrote:
back to de toerenteller graag :P
is dit de kabel die er normaal voor is?2 december 2012 om 21:29 #17860314nope de stekker onder de groene..
Willem
2 december 2012 om 22:23 #17860315oke thnx, zal ik als ik het red van de week ff kijken als ik dat aan de praat krijg
maak ik er een blauwe van haha, heb ik nog liggen, dient normaal als stroomkabel in de muren van woningen, dus moet het zat kunnen doen, en nog lekker stug ook haha3 december 2012 om 12:15 #17860316Valt me net te binnen dat je geen toerenteller bent gewend.. Leuk ding als die dadelijk werkt voor zuinig te rijden.
3 december 2012 om 12:30 #17860317@Oenatje wrote:
je hebt dan meer ruimte, afijn ik zal wel grotere handen hebben :jerry
groene draad van de toerenteller moet naast de zwarte zitten, zie pijl
ik heb boven in het hoekje een zwarte zitten.
moet de groene in de rij er onder dan?
NAAST de zwarte kan ik er namelijk niks in steken.ben er nu mee bezig, dus hoop op snel antwoord ;)
3 december 2012 om 12:35 #17860318oke, hij moet dus BOVEN het zwarte kabeltje NAAST een blauwe.
nu het volgende..
er zitten van die geel koperen lipjes in die contact maken met de “cockpit”
laat dat koperen lipje er bij mij nou eens niet in zitten.
enig idee waar die vandaan zijn te halen, of hoe ik dat anders op kan lossen?3 december 2012 om 12:40 #17860319ff op de sloop uit een ander trekken
of even de rommel hier op halen heb vast nog wel zon stekker liggen hier hahah3 december 2012 om 12:49 #17860320HEY!!!!!!!!!
wat is dit nou weer dan????
:jerry :jerry :jerry
weet je hoe het vaak bij soepkip gaat?
die vraagt hier al wat voor dat ie zelf eens even zijn botte verstand gebruikt :angel :agentaangezien ik een redelijk dik kabbeltje gebruik nu heb ik die met de waterpomp tang dubbel geknepen, dus dat ie een stukje strak op elkaar ligt.
toen door de stekker heen gedrukt, en toen wat zichtbaar was kaal gemaakt ;)het is natuurlijk niet DE manier, maar het werkt ;)
ik zal dalijk wel ff foto maken hoe ik het gedaan heb.
ik heb de kabel nu nog buiten de auto langs lopen omdat ik eerst zeker wou weten als het wel allemaal goed werkte.bij deze wil ik iedereen ook even heel erg bedanken voor de hulp die ik hier van jullie heb gekregen :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.