update software en chiptuning

Forumindex Forums Modellen Insignia update software en chiptuning

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243999
    bennyke
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2007

      Hoi!
      Ik heb enkele maanden geleden mijn insignia (cdti 2.0 – 130pk – 2010) laten chippen. (via bootmode – bevestigde tuning door uitdraai op rollenbank)
      Nu heb ik gisteren een volledige softwareupdate gekregen voor het motormanagement. Er werd mij verteld dat de tuning dan verdwenen zou zijn.
      Opmerkelijk maar waar: de auto voelt nog steeds gechipt aan… evenveel pit als voor de softwareupdate, trekt nog steeds ongeloofelijk goed op.
      Ook in hogere versnelling doortrekken naar hogere snelheden voelt hetzelfde.
      Is dit mogelijk? :wtf je kan denken dat de auto geen update gehad heeft maar de softwareupdate is werkelijk gebeurd… ik stond er naast! :vertag

      Kan iemand mij vertellen als dit kan kloppen?

      #17955847
      iquick
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 July 2011

        Het beste is, terug naar de tuner en uit laten lezen. Alleen zij kunnen zien of de tuning er nog op zit of niet. Als de auto hetzelfde aanvoelt hebben ze niet goed geupdate of de update heeft de tuning niet verwijderd. Meestal is idd de tuning verdwenen na een softwareupdate. Maar als jij aangeeft dat de auto hetzelfde aanvoelt is er iets niet goed geupdate.

        Galaxy Nexus Tapatalk

        #17955848
        bennyke
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 May 2007

          Hoi. Ben nu bij de tuner…
          Deze heeft me al weten te vertellen dat de software volledig nieuw is. Software update dus goed gelukt bij dealer. Tuner heeft nog geen insignia gehad met deze sofware. Vorige file van de motor was 71kb groot. Het nieuwe is 78kb, opmerkelijk verschil dus.
          Tuner is nu volledig nieuwe software aan het maken.Ben aan het wachten op dit moment…
          Ik houd jullie op de hoogte!
          Snel meer!

          #17955849
          bennyke
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 May 2007

            Het was blijkbaar niet makkelijk om de nieuwe software te tunen…
            Maar het is gelukt!

            #17955850
            hpp
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2011

              blijkbaar zat er geen update bij voor het motormanagement, want daat zit de chiptuning in.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.