Update: Motor loopt alweer, thnx!

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Update: Motor loopt alweer, thnx!

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221030
    dabok
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 May 2009

      Corsa B C20XE ( M2.5 ) loopt niet ( staat al een tijdje stil ).

      Brandstofpomprelais is gechecked, zit een nieuwe in, mag niet baten, want heb er nu een nieuwe accu inzitten en gaat wel rond, maar geen vonk!

      Was duc een combinatie van het brandstofpomp relais en de zekering ervan ( FI ) !

      Zekering vervangen en rijden maar, als ik de oude brandstofpomprelais erop zet, start hij wel, maar slaat gelijk af, dus de nieuwe mooi laten zitten king: !

      #17669492
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        brandstofrelais verzorgt de spanning voor de brandstofpomp en zorgt voor spanning op je ontsteking.
        Dus als die defect is zal die idd nooit aanslaan.

        ff vervangen. Dingen begeven het helaas vaker…
        Misschien heeft er iemand nog wel 1 liggen voor je.

        bij de dealer 80 euro.
        en anders ff bellen met http://www.duparts.nl

        #17669493
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004
          #17669494
          Orang-pinda
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Volgens mij verzorgt de brandstofrelais alleen voor spanning op je brandstofpomp en niet op je ontsteking. Toen ik mijn relais stuk had, had ik tijdelijk een geschakelde + op de pomp gezet en dat werkt prima. Pomp begon alleen al te draaien als je hem op contact zette.

            Toen een nieuwe relais bij de dealer gekocht voor €35 inclusief korting. Alwél een paar jaar geleden hoor.

            #17669495
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Originally posted by Orang-pinda
              Volgens mij verzorgt de brandstofrelais alleen voor spanning op je brandstofpomp en niet op je ontsteking. Toen ik mijn relais stuk had, had ik tijdelijk een geschakelde + op de pomp gezet en dat werkt prima. Pomp begon alleen al te draaien als je hem op contact zette.

              Toen een nieuwe relais bij de dealer gekocht voor €35 inclusief korting. Alwél een paar jaar geleden hoor.

              als je je relais doorschakeld zul je echt van de aanvoer naar 2 andere draden moeten.

              Bij de dealer kost een relais zonder korting 80 euro..
              Voor 2 jaar terug althans nog…

              Tis niet voor nix een 5 polig relais ipv de goedkope 4 polige.. :vertag

              en als je alleen de pomp doorschakelt heb je geen vonk..
              misschien dat ie niet rechtstreeks naar de bobine gaat maar zonder relais had ik nooit vonk…

              #17669496
              Orang-pinda
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Ja maar heb ook niet getest zonder relais, dat ding zat er nog gewoon in alleen mijn brandstofpomp draaide niet meer. Heb toen tijdelijk een geschakelde plus op de brandstofpomp gezet en toen was het starten en draaien, vandaar ik dacht dat deze alleen voor het aansturen van je brandstofpomp was.;)

                Toen ik de relais had vervangen was het ook weer klaar. Maar oke, deze verzorgt ook de spanning op je ontsteking dus.:thumbup

                #17669497
                Project
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  bij de dealer 42,15

                  #17669498
                  dabok
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 May 2009

                    Heb al een nieuwe gevonden ( van mijn andere Corsa afgetrokken vandaag ) !

                    Ga het morgen eens proberen..

                    #17669499
                    dabok
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 May 2009

                      Update in 1e post.

                      #17669500
                      dabok
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 May 2009

                        Hoppa, gefixxed :agent !

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.