Uitvallen tijdens rijden, niet meer te starten

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Uitvallen tijdens rijden, niet meer te starten

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208579
    custom
      Lid sinds:
      19 December 2004

      Goedemiddag,

      Ik heb een probleempje met mijn Astra GSi C20NE, gisteren avond, reed mijn vriendin van haar ouders naar huis, met een gangetje of 60 in zijn 3, valt ineens het vermogen weg, alle lampjes aan en het blok is uitgevallen. gelukkig was er een vluchtstrook, geprobeerd te starten maar niet aan de praat gekregen. Toen kwam ik dus, met voor de zekerheid een kannetje benzine, gevuld nog niets, wat aan die sensors ed gepruts… maar niets.

      Naar huis gesleept en gister op internet wat opgezocht, wat het zou kunnen zijn.

      Motor is dus compleet uitgevallen tijdens het normaal rijden en is NIET meer te starten.

      Opgezocht wat het kan zijn, bobine, brandstofrelais, verdeelkap/bougies.

      Bobine getest met een andere van mijn C20NE D Kadett, waarvan ik weet dat ie goed is.. niet starten
      Brandstofrelais, gewisseld, zelfde verhaal.
      Verdeelkap eraf gehad, schoongemaakt, was wel wat vies, maar nog steeds niets.
      Bougies zijn allemaal mooi lichtbruin

      Iemand die mij kan helpen..? Heb hem ook op de paperclip manier uitgelezen, maarja kan hem niet starten en krijg alleen die code 31…. dus daar hebben we niets aan..

      Het betreft een Astra GSi C20NE uit 1992

      #17462120
      Project
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        niet starten of niet aanspringen ??

        is je riem niet gebroken

        #17462121
        custom
          Lid sinds:
          19 December 2004

          Riem lijkt me niet, die en de waterpomp zijn pas 2 maanden geleden vervangen.

          Startmotor gaat rond, accu is goed van spanning, dynamo is goed. ga zo de verdeelkap rotor ed,. wisselen met die van mijn D

          BDP sensor..? halgever heb ik voorbij zien komen, waar zit dit ding..?

          #17462122
          Mr.F
            Lid sinds:
            3 November 2008

            heb je je gas ook wel eens ingetrapt tijdens het starten, dat helpt bij mij altijd:P

            #17462123
            custom
              Lid sinds:
              19 December 2004

              het is opgelost. stekker van de bdp zat los

              #17462124
              corsaboy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                soms is het zo simpel..
                c20ne heeft geen hall gever trouwens :D
                Lekker simpele motor :angel

                #17462125
                custom
                  Lid sinds:
                  19 December 2004

                  Oooh oke, ik was al aan het zoeken waar dat zou moeten zitten. Vond het al vreemd, alles draaide accu goed, startmotor net nieuw, maar inderdaad soms is het te simpel :D

                  Was een klein stukje vanaf gebroken waar dat nokje achter valt dus heb hem nu met een tywrap vast gezet

                  #17462126
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Heb ik ook al een keer aan de hand gehad bij mijn C20NE.

                    Clipje was afgebroken die de 2 stekkerdelen bij elkaar hield.

                    was met mijn astra station 2.0i net een Lupo 16V aan het zieken.

                    erg genant moment voor mij als notoire opel rijder :cry:hmmz:vertag

                    #17462127
                    custom
                      Lid sinds:
                      19 December 2004

                      Ja, toevallig net toen mijn vriendin een keer de auto mee had kapt ie dermee… maar gelukkig, loopt ie weer als een zonnetje.

                      #17462128
                      freek corsa
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 December 2004

                        origineel gepost door mr.f
                        heb je je gas ook wel eens ingetrapt tijdens het starten, dat helpt bij mij altijd:P

                        Bij een C20NE moet je geen gas hoeven geven, als dit wel het geval is, dan moet je vol gas geven omdat je hem ervoor al verzopen hebt.

                        Stel je start net iets te kort met warme motor, dan slaat hij net niet aan, en vervolgens wil hij niet starten. Dan moet je vol gas geven om hem makkelijk aan te laten slaan.

                        #17462129
                        Small Sexy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 May 2008

                          origineel gepost door freek corsa

                          origineel gepost door mr.f
                          heb je je gas ook wel eens ingetrapt tijdens het starten, dat helpt bij mij altijd:P

                          Bij een C20NE moet je geen gas hoeven geven, als dit wel het geval is, dan moet je vol gas geven omdat je hem ervoor al verzopen hebt.

                          Stel je start net iets te kort met warme motor, dan slaat hij net niet aan, en vervolgens wil hij niet starten. Dan moet je vol gas geven om hem makkelijk aan te laten slaan.

                          Net nog gehad. Had een km of 6 gereden, halfuurtje binnen geweest en daarna start ie iets moeilijker lijkt t wel.. Ma iets gas geven scheelt al veel..

                          Sjupke`

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.