uitschakelen airbag !

Forumindex Forums Modellen Astra uitschakelen airbag !

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238192
    Kitty78
      Lid sinds:
      19 April 2008

      Ik ga het eens even hier vragen….

      weet iemand zo snel hoe je de airbag uitschakel bij de passagiersstoel?

      We hebben een Astra H

      Alvast bedankt,

      een verse mama ;)

      #17884487
      Jerk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 July 2004

        Gefeliciteerd verse mama ;)

        Alles goed met de kleine?

        Ik gok dat je dat alleen bij de dealer kan laten doen,
        maar dan zet je ze allemaal uit dacht ik

        Ik zat met hetzelfde probleem alleen dan bij mijn Zafira

        Of je moet een speciale maxi-cosy kopen van Opel,
        dan staat de airbag ook uit

        En anders gewoon achterin zetten

        #17884488
        chopperbob
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 April 2008

          heb het ook wel eens gevraagd ,maar bij de dealer doen ze het niet,

          geeft waarschijnlijk dan toch storingen,

          oplossing bij ons was en is ook de achterbank.

          greetz

          Marcel

          #17884486
          Kitty78
            Lid sinds:
            19 April 2008

            @jerk…..ja de kleine doet het goed!
            Ben zelf ook aan het herstellen van een keizersnee…..maar gaat ook goed hoor!
            Moet alleen mezelf af en toe ff terug fluiten…..wil dan toch te veel doen!

            Ook niet handig van Opel!! hihi
            Zie ze overal voorin staan….nou ja, dan moet de hond voortaan maar ff voorin, want die is nog ff iets te lomp om erbij te zetten achterin….

            Maar ben blij dat ik het hier ff had geplaatst, scheelt een hoop ruzie met me man hahahha zat al te schelden dat ie niet goed keek enzo hihi :angel

            #17884489
            EddyReuneker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 September 2007

              Bij de dealer doen ze dit inderdaad niet, heeft volgens mij niet zoveel met mogelijke foutcodes te maken maar meer met het feit dat wanneer je een ongeluk krijgt en de airbag dus niet werkt, je de schade niet op de dealer kunt verhalen.

              Misschien dat je iemand die zelf een Tech2 heeft bereid kunt vinden om de airbag even uit te schakelen voor je? Is een karweitje van niets namelijk…en anders idd de kleine maar op de achterbank plaatsen….

              #17884490
              Kitty78
                Lid sinds:
                19 April 2008

                ja we moeten eens ff gaan kijken, want er zit ook een hond op de achterbank :hmmz en die is wel heeeeel ltrots op zijn kleine mensen zusje :wub

                #17884491
                Driekus
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 October 2010

                  Ooit eens bij een klant met een Zafira B, de stekker van de passagiersairbag afgehaald omdat hij met een auto vol spullen naar frankrijk moest. Zo kan het dus ook…. Uiteraard brand dan ook het airbaglampje.

                  #17884492
                  mrmonkey
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 February 2006

                    Zit er niet aan de zijkant van het dashboardkastje (als je de deur open hebt) een schakelaar om hem uit te zetten?

                    #17884493
                    Dolby
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 May 2008

                      auto dealer doen dit niet meer uitvoeren omdat het niet mag volgende de verzekering maatschappij. Want als jij de airbag zou uitschakelen en je zou een ongeluk mee maken kan de verzekering zeggen dat je niet verzekerd bent omdat je zelf een veiligheid optie hebt uitgeschakeld. En dat wil je niet mee maken.

                      Ik zelf heb een Astra G bouwjaar: 1999 gehad die had inderdaad aan de bijrijderskant bij het dashboard kasje een knop zitten die je met de sleutel kon aan of uit zetten wat toen voor de airbag. Heb nu een astra g bouwjaar: 2000 en die heeft dat niet meer.
                      Ben daar toen ook voor naar de Opel dealer geweest. En die vertelde me dus wat ik hierboven heb geschreven. Wegens verzekering mogen ze het niet meer doen. Als ik me niet vergis hebben alle nieuwe auto’s ook niet meer de mogelijkheid om de airbag uit te schakelen zonder behulp van uitlees apparatuur. Zou het zelf ook niet doen. Stel je voor dat er iets zou gebeuren.

                      Heel veel plezier met je kindje.

                      #17884494
                      Kitty78
                        Lid sinds:
                        19 April 2008

                        me man zou vandaag eens langs een dealer rijden om te kijken of wij nou echt iets niet zien haha want er ligt een klein “sleuteltje” in de auto…..waar dat dan voor is??
                        wij dachten dus voor die airbag, maar dat blijkt wat anders te zijn haha

                        Maar volgens mij kan ik bij mijn Agila wel de airbag uitzetten, gewoon met de sleutel……weet nog 3 jaar geleden dat ik die kocht en dat de verkoper zei: met je sleutel zet je hier de airbag uit….dat ik zei: heb toch geen kinderen dus zal ik nooit gebruiken haha

                        #17884495
                        Juffer1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 July 2006

                          @Driekus wrote:

                          Ooit eens bij een klant met een Zafira B, de stekker van de passagiersairbag afgehaald omdat hij met een auto vol spullen naar frankrijk moest. Zo kan het dus ook…. Uiteraard brand dan ook het airbaglampje.

                          met als gevolg dat geen enkele airbag het meer doet…
                          Zodra het airbag lampje brandt worden alle airbags uitgeschakeld.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.