Gelukkig is het systeem gelijk aan de BMW e30 (erg veel over te vinden) en heb aantal dingen kunnen uitsluiten:
Op contact brand hij, na starten (lees, 13,5/14V dynamo signaal) gaat hij uit. Op het moment van dynamospanning voert het systeem aantal testen uit en zal dan uit gaan zodra alles ok is.
Ik kan er vanuit gaan dat:
Smeltzekeringrelais ok is
Relais op de pomp zelf ok is (je hoort ze ook klikken tijdens het aanzetten contact)
Stuureenheid OK is
Pomp ok is.
De laatste fase van testen is het checken van de sensoren, en hier gaat dus iets fout.
Dit kan liggen aan:
een rotte getande ring
Defecte sensor/draadbreuk/slechte stekker sensor
en last but not least, een afwijkende banden maat op 1 of meerdere hoeken.
Weerstand van beide sensoren voorzijde is rond de 1Kohm dus dat is al prima, achter nog niet getest.
En mijn voorbanden wijken iets af van de achterbanden, dus dat ook nog maar even wisselen.
Heb ook nog een losse kabelboom liggen, daar ga ik uitzoeken welke pinnen van de stuureenheid stekker corresponderen met de verschillende sensoren en kijken of ik daar ook per sensor 1Kohm meet.
En als het ECHT helemaal niet werkt kan ik altijd nog het lampje er uit trekken voor de keuring (maar dat is te makkelijk ;) )