Uitlezen astra F2 95-96

Forumindex Forums Modellen Astra Uitlezen astra F2 95-96

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17216446
    dejongt
      Lid sinds:
      23 February 2006

      Ik probeer het maar in een nieuw topic….

      Ik heb dus een Astra F C18XEL uit ’96 maar ik heb zon vermoeden dat het nog een 95 model is, spiegels niet meegespoten enzo. Dus ik weet nu niet of ik een OBD2 stekker heb of een OBD1 stekker.

      Heb me eergister een ongeluk gezocht onder de motorkap maar kan een dergelijke stekker niet vinden. Dus ik dacht…hij zit linksonder in het zekering gedeelte onder het stuur. Maar de verticale stekker aan de linkerkant heeft 2×7 aansluitingen :hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz

      Vraag 1:
      Ik snap er in ieder geval niks van :thumbdown en wil toch graag even mn auto uitlezen want hij geeft ook een sporadische storing. Dus weet iemand mijn stekker precies te zitten?

      Vraag 2:
      Ik heb mn stappenmotor/idle control valve gister schoongemaakt. Het pinnetje beweegt nu weer zoals het moet binnen de behuizing. Ook gelijk een nieuwe pakking er tussen gedaan. Alles in orde zou je denken…

      Ga ik gister een stuk rijden…valt de motor uit als ik afrem en terugschakel naar 1 voor een stoplicht. Op het laatste moment als ik naar de 1 ga vlak voordat ik helemaal stil sta. Ik trap de koppeling in en de motor valt uit. En dit gebeurde dus vanmorgen ook meerdere keren…
      Ik baal enorm want ik heb hem van binnen goed schoongemaakt.

      Iemand advies ?:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz

      #17597075
      G1zm0
        Lid sinds:
        18 May 2009

        Alleen op vraag 1 kan ik je een antwoord geven. Als het goed is zit die in het zekeringkast, links van de zekeringen.

        Groeten,
        Marvin

        #17597076
        syl-astra
          Lid sinds:
          3 October 2007

          uitlezen is het zelfde bij de astra
          gewoon met stukie draad of paperclip
          in de stekker in de zekerings kast

          #17597077
          dejongt
            Lid sinds:
            23 February 2006

            maar mijn stekker heeft 2x 7 openingen in de stekker en geen 2 x 5 zoals OBD 1 heeft…

            EDIT: Ik heb toch 2 x 8 openingen. dus OBD2. Het was donker eergister..

            #17597078
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              @ De jongt.

              Je hebt 10 of 16pins uitleesstekkers.

              Tech1: 10pins (2×5) stekker, uitlezen via paperclip methode: pin A en B met elkaar verbinden.

              Tech2: 16pins (2×8) stekker, uitlezen via paperclip methode: Pin 5 en 6 met elkaar verbinden.

              Willem

              #17597079
              dejongt
                Lid sinds:
                23 February 2006

                tnx wim dat mijn stekker 16pins had was ik inmiddels achter.

                Maar welke zijn nummer 5 en 6 ?

                #17597080
                G1zm0
                  Lid sinds:
                  18 May 2009

                  Kijk is op het How To topic in het Vectra gedeelte. Daar staat het uitgelegd. Daar kan je ook de foutcodes vinden.

                  Marvin

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.