Uitleg gezocht voor het plaatsen van klapspiegels en optie

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Uitleg gezocht voor het plaatsen van klapspiegels en optie

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264722
    Patje gts
      Lid sinds:
      27 May 2013

      Hallo,

      Wie kan me helpen met het volgende;

      Er bestaat voor de vectra c de optie klapspiegels en je rechter spiegel laten zakken bij het achteruit rijden. Dat laaste vind ik het belangrijkst.

      Wat het ik daar voor nodig en moet ik iets laten programeren?

      Ik heb een vectra gts 1.8 van 2007.

      Hoor graag van jullie.

      Gr patrick

      #18224007
      gwriemersma
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 December 2010

        Benodigdheden zijn
        1:Spigels (of de motortjes) (evt ook dimmende functie dus ander spiegel links dit is alleen in combi met dimmende binnen spiegel)
        2:Kabelboom (of de huidige aanpassen)
        3:DDM (Drivers Door Module) en PDM (Passengers Door Module)


        4:Schakkelaar

        Van de spiegels heb ik geen foto maar in het topic van bartjex88 staan die volgens mij compleet met bedrading

        #18224008
        Patje gts
          Lid sinds:
          27 May 2013

          Dank je voor de uitleg.
          Is het plug en play of moet ik dan nog iets programmeren?
          Iemand nog een complete set te koop?

          Gr. Patrick

          #18224009
          gwriemersma
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 December 2010

            Volgens mij moeten de modules ingeleerd (gekoppeld) worden met TechII

            #18224010
            GTS Vectra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 July 2011

              Het kan ook met de Op-com. :thumb

              #18224011
              Bartjex88
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 June 2009

                Ik heb deze mod vorige week gedaan, heb de kabelboom, deurmodules vervangen:) moest je meer info willen pm je me maar even:)
                Schakelaar hoeft niet vervangen te worden, werkt ook met de originele:)
                De dimfunctie ben ik zelf nog aan het uitzoeken hoe dit werkt met een bestaande 4 draads spiegel, maar ik vermoed dat je deze kan aansturen door je dimmende spiegel open te halen en draadjes bij solderen op de spiegel zelf.
                Mvg

                Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

                #18224012
                C00kie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 June 2013

                  Als je deze modules plaatst gaat dan ook de spiegel omlaag bij het inschakelen van de achteruit? Heb begrepen dat dat enkel gaat icm elektrische stoelen.

                  Greetz C00kie

                  #18224013
                  Nor
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 June 2012

                    Wat cookie zegt hierboven klopt. De functie met spiegel bij achteruit werkt idd
                    alleen bij elekt stoelen MET memorygeheugen. Ik heb elekt stoelen zonder memory en alles
                    werkt (ook elekt inklappen en dimmen) behalve de optie bij achteruit rijden.

                    Gr

                    #18224014
                    Patje gts
                      Lid sinds:
                      27 May 2013

                      Hallo,

                      Bedankt voor jullie uitleg.
                      Ik heb geen elec stoelen dus de optie gaat niet werken :cry

                      #18224015
                      gwriemersma
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 December 2010

                        @Bartjex88 wrote:

                        Ik heb deze mod vorige week gedaan, heb de kabelboom, deurmodules vervangen:) moest je meer info willen pm je me maar even:)
                        Schakelaar hoeft niet vervangen te worden, werkt ook met de originele:)
                        De dimfunctie ben ik zelf nog aan het uitzoeken hoe dit werkt met een bestaande 4 draads spiegel, maar ik vermoed dat je deze kan aansturen door je dimmende spiegel open te halen en draadjes bij solderen op de spiegel zelf.
                        Mvg

                        Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

                        Volgens mij hangt dat af van welk type schakelaar je er nu in hebt zitten

                        #18224016
                        Bartjex88
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 June 2009

                          Dat kan idd dan ook wel, bij mij werkte het wel, heb hem wel mee vervangen maar met mijn originele werkte het ook:) nu nog even zoeken voor de dimmende functie werkend te krijgen, morgen eens proberen dat de binnenspiegel open te halen valt en uitzoeken waar het verschil zit tussen een spiegel met 6 draden

                          Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.