Uitlaatvraag c18nz

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren Uitlaatvraag c18nz

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206282
    Fearless
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2005

      Voor de c18nz vraag ik het volgende.

      Wat is een mooie diameter pijp om een uitlaat van te maken?

      Het motortje krijgt een 1800gt kop, waarvan ik de poorten rond gemaakt en vergroot heb, de uitlaatpoorten heb ik ook licht aangepakt.
      De kop wordt gevlakt en nog gereviceerd, daarbij wil ik een std koppakking ipv een overmaat ivbm meer compressie.

      Op de kop komt een 2liter seh nokkenashuis+as, met een zelfbouw inlaat spruitstuk voor een set motorcarburateurs met er achter een pipercross open luchtfilter.

      Nu heb ik vandaag een spagettispruitstuk gekregen:

      Was dit niet een originele?????
      Die moet ik nog pasmaken verder, maar wat is nu voor mijn setup straks een mooie uitlaatdiameter?
      Ik zie mensen met 62.5 enz enz.
      Maar hoe weet ik nou wat goed is voor de motor?
      Het uitlaatspruitstuk heeft een aansluiting van om en nabij de 50mm

      Ik ga met 2 dempers werken, 1 ronde lange middendemper, waarvan de openingen 70 mm zijn, dus ik moet zoiezo met passtukken gaan werken. En er komt een einddemper ook met 70 mm aansluitingen. (laser rvs)

      Ik ga er zelf rvs buis onder lassen, heb op het werk een buigmachine, waarmee ik ook kan oprekken enz.

      Wat voor buis moet ik aanschaffen?

      #17368835
      sw16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        51mm is voldoende. groep a spul kan je er wel onder knallen maar naar mijn idee lang niet nodig.

        maargoed je kan wel spelen met diameters. zo was bij mij 45mm beter voor koppel onderintoeren gebied en 51mm mooier voor over het geheel

        #17368836
        Fearless
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 January 2005

          Een kennis (met vooral echt verstand van amerikanen) zei mij, tot je eerste demper gewoon de dikte van het spruitstuk aanhouden. daar achter maakte het niet veel uit…
          Zou het zo zijn?

          #17368837
          Honza
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Origineel gepost door Fearless
            Een kennis (met vooral echt verstand van amerikanen) zei mij, tot je eerste demper gewoon de dikte van het spruitstuk aanhouden. daar achter maakte het niet veel uit…
            Zou het zo zijn?

            Een beetje wel ja. :) Maar ja, na middendemper 70mm lijkt me een beetje teveel hehe

            Maar dit zou ik iig doen. Daarna zou je een bestaand 63.5mm systeem kunnen pakken oid. Of ook gewoon verder gaan met 50mm, wat je zelf wilt :)

            #17368838
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Denk gewoon dat ik dan doorga met 50mm, mischien een slag groter. Ligt er maar net aan wat er ligt. Ben nu opzoek naar een 8 klepper flens voor op het 16v spruitje.
              Daarnaast zoek ik nog 4 flenzen om een eigen katvervangertje te maken.

              #17368839
              seh power
                Lid sinds:
                20 September 2004

                de ideale uitlaat lengte is trouwens ook mooi te bepalen:

                uitlaat in het liefst en lichte kleur spuiten, blok om, kijken waar hij ophoud met verbranden van de verf en daar afzagen.

                de diameter, mooi rond de 50 houden met een verder standaard motor.

                al die gekken met 70mm en hun sierstukken van 20cm doorsnee en sound killers voor de politie die eruit gaan als ze filmpjes voor youtube maken zijn niet wijs.

                groep a is leuk als de rest ook redelijk groep a is.

                groeten

                #17368840
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  waar afzagen dan? spruitstuk of hoe bedoel je?!

                  #17368841
                  mrmonkey
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 February 2006

                    ook ff een vraagje

                    heb 16SH op webers, er komt nu een spag. 4-2-1 op moet ik ook 51 mm nemen :hmmz

                    #17368842
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Originally posted by seh power
                      al die gekken met 70mm

                      groep a is leuk als de rest ook redelijk groep a is.

                      Ik zou het tot de eerste demper niet groter maken dan 50 / 55, dit ivm behoud koppel onderin.
                      Na de eerste demper overgaan op 63mm (groep A).

                      Let op dit geldt voor atmo motoren.

                      En wat voor die 70mm betreft, dat wil ik echt wel hebben, maar ik rijdt dan ook turbo, dan wil je zo min mogelijk tegendruk hebben. :P

                      Misschien handig om foto’s te posten van de dempers die je al hebt en wat je voor de komplete uitlaat van plan bent.
                      Ik las in je andere topic dat je 2 dempers wilde gebruiken en een motorfietsdemper als laatste. :vertag

                      #17368843
                      Fearless
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2005

                        Die motorfiets demper ga ik niet meer gebruiken, dat wordt een dempertje voor mn Samurai 4×4.
                        Dr komen 2 Laser dempers onder van rvs, die hebben allebij grote openingen/aansluitingen van om en nabij de 70mm :P

                        De voorpijp wordt 52 inwendig. Dus Moet een verloopstuk maken van 52 naar plus minus 70 naar de eerste demper (doe ik met een machine) En daarna kan ik gewoon mn gang gaan?

                        Het stuk vanaf het spruitstuk tot de middendemper moet wel een beetje lang wezen ivbm eventueel een kat die er voor de keuring ff snel onder moet. (moet nog kijken of het co goed te regelen is op het werk later)

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.