uitlaatspruitstuk

Forumindex Forums Techniek Cih uitlaatspruitstuk

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210866
    gvy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 September 2007

      Hallo,

      Ik heb al dik 18 jaar een uitlaatspruitstuk liggen.
      Het zat op m’n opel GT toen ik hem uit de states heb gekocht.
      De toenmalige motor was een CIH 1.9
      Het is een stalen (geen RVS) stuk.
      De smalle pijpen meten buiten 38mm en komen tesamen in een pijp met buitendiameter 64mm.

      Momenteel ligt er in m’n GT een 2.2i motor met een sportievere nokkenas (goed voor zo’n 140 pk)
      Ik gebruik het originele 2.2i uitlaatspruitstuk en daarachter heb ik een RVS uitlaatsysteem zelf gebouwd.

      Mijn vraag.
      Lijkt het jullie geschikt om toch maar eens dit spagetti systeem te gaan gebruiken en hieraan een custom uitlaat te breien.
      Zijn de buisdiameters hoegenaamd groot genoeg als basis voor de huidige 2.2i ?

      Tips of raad zijn welkom

      Geert

      #17503426
      mr-turbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        als je het doet om er meer vermogen uit te halen, zou ik de moeite niet doen ;)

        #17503427
        gvy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 September 2007

          OK da’s dan duidelijk.

          Dan hoef ik niet bepaald de moeite te doen om de motor weer af te bouwen.

          En waarom steken sommigen dit er dan wel op ?

          Ik heb wel gemerkt dat bij dit type spagetti, de lengtes van de afzonderlijke buizen tot aan de grote buis nu niet bepaald gelijk zijn…

          Geert

          #17503428
          boyanka
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2005

            :cool:ze moeten inderdaad van dezelfde lengte zijn, een voordeel van een spagettie is ook dat hij minder lawaai maakt

            #17503429
            gvy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 September 2007

              Aha,

              Nu zie je die dingen in al dan niet blitsere hoogglansRVS vorm hier en daar weer opduiken (LENK tuning voor de GT) en ze zien er qua konstruktie meestal zo uit als de mijne. (dus niet echt gelijke buizen….)

              Maar zijn volgens jullie mijn buisdiameters voldoende voor een 2.2i.

              Ik kan me voorstellen dat als ik vanaf dit spruitstuk verder werk met een 2.5″ buis (64mm?), dit toch een meer als behoorlijke gasdoorstroming moet garanderen.

              Geert

              #17503430
              robbyrood
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 February 2006

                Geert , bouw lekker een uitlaat met dat spruitstuk 2 dempers, met of zonder vlamdover, 64mm pijp helemaal okee, tot aan achter.
                Ik weet niet of je al een achter demper hebt met meer doorstroming anders is zelf maken een oplossing.

                #17503431
                city77
                  Lid sinds:
                  4 July 2004

                  dit spruitstuk geeft je een voelbare pk winst ten opzichte van het originele spruitstuk.
                  gaat alleen los boven de 4000 rpm, terwijl een 4-2-1 juist meer doet onderin.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.