uitlaatspruitstuk gescheurd

Forumindex Forums Techniek Ecotec uitlaatspruitstuk gescheurd

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208199
    kermisgek
      Lid sinds:
      1 December 2008

      Hallo,

      Ik werk bij een autogas inbouw bedrijf in het zuiden van het land. Ik ben nu al verschillende keren opels met ecotec motoren tegengekomen waarvan het uitlaatspruitstuk is gescheurd. 2 Omega’s en een Sintra komt dit zo vaak voor of is dit gewoon toeval geweest ?

      Ben namelijk wel benieuwd van heb zelf ook veel Opels in onderhoud lopen ( hobbyen )

      #17451767
      Baz
        Lid sinds:
        30 April 2005

        Ja veel voorkomend probleem bij de x18xe(l) x20xev en denk nog wel meerdere types
        zelf als deze gelast is wil die nog weer opnieuw scheuren.

        #17451768
        kermisgek
          Lid sinds:
          1 December 2008

          een uitlaatspruitstuk lassen gaat sowieso niet lang goed, meestal scheurt ie erna precies naast de las.
          oke dan weet ik dat dan kan ik daar rekening mee houden als er iemand die betreffende motoren wilt kopen ( de autos waar deze in zitten )

          Carlo

          #17451769
          -GUNS-C20XE
            Lid sinds:
            27 July 2006

            speciale procedure van aanhalen nieuw spruistuk!!!

            scheuren erg vaak:(

            #17451770
            kermisgek
              Lid sinds:
              1 December 2008

              oke ja bedankt voor je info !

              Zal er u rekening mee houden als ik autos tegenkom met deze motoren.
              Was vooral een vraag of dat dit vaker voor komt omdat ik er in 1 maand tijd 3 tegen ben gekomen….

              #17451771
              GerardH
                Lid sinds:
                10 May 2005

                lassen in natuurlijk een lapmiddel bij mijn vectra gaat het nu ongeveer driekwart jaar goed. is gewoon afwachten

                #17451772
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Renaults 16v en 1600 en 2 liter…..motortype weet ik zo niet. Scheuren altijd bij de 1e cilinder.
                  Laat ze dan lassen met laselecktroden. Gaat altijd goed :P
                  Heb ook wel is een gietijzer spruitstuk dicht gelast met een normaal lasapp. Gewoon niet te warm stoken. En die is nog steeds dicht ;)

                  #17451773
                  heineken
                    Lid sinds:
                    2 August 2005

                    x25xe spuitstukken scheuren ook met het leven

                    #17451774
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Valt wel mee hoor heineken.

                      ik heb ze nog niet hoeven vervangen van een V6, dat terwijl we aardig wat van deze opel V6en hebben rijden.

                      Wel is dit bij de V6 erg rijstijl afhankelijk.

                      ze moeten niet TE snel warm worden.

                      Willem

                      #17451775
                      heineken
                        Lid sinds:
                        2 August 2005

                        ik heb er al 3 moeten vervangen i achter en 2 van voor bij verschillende auto’s natuurlijk

                        #17451776
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          ja kan, op de hoeveel V6en die er zijn.

                          dan zal je zien dat de spruitstukken van de C18XE / C18XEL / X18XE / X20XEV / X22XE vaker scheuren percentueel als bij de V6 motoren. (De omega spant daarbij de kroon!!)

                          De spruitstukken van de V6 zijn wel gevoelig voor te snel warm worden..

                          en Erg lastig te vervangen.

                          Willem

                          #17451777
                          Sicco
                            Lid sinds:
                            7 December 2008

                            Waar zijn deze uitlaatspruitstukken van gemaakt?Gewoon pisbakkenstaal of iets beter materiaal?En dat dat lassen hoe is dat gebeurd?Ik weet dat de las sterker is dan het materiaal,dus dat het naast de las scheurt is mij ook bekend.Maar met bv uitgloeien moet het toch goed zijn?

                            #17451778
                            heineken
                              Lid sinds:
                              2 August 2005

                              bij v6 is de achterste van staal:thumbup en de voorste van gietijzer :argue:argue:thumbup

                              #17451779
                              Sicco
                                Lid sinds:
                                7 December 2008

                                origineel gepost door heineken
                                bij v6 is de achterste van staal:thumbup en de voorste van gietijzer :argue:argue:thumbup

                                En welke van deze zijn uitlaatspruitstuk?

                                #17451780
                                heineken
                                  Lid sinds:
                                  2 August 2005

                                  alle bij een v6 heeft 2 spuitstukken en allebei mogen ze voor 3 cilinders dampen af voeren

                                  mzzl:thumbup:thumbup

                                  #17451781
                                  heineken
                                    Lid sinds:
                                    2 August 2005

                                    het is een V motor

                                    #17451782
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      dat zeg je goed Heineken.

                                      de V6 heeft een uitlaatspruitstuk per cilinderbank.

                                      een motor in V vorm heeft 2 cilinderbanken.

                                      een spruitstuk zit aan de radiateurzijde

                                      andere spruitstuk zit aan de schutbord zijde.

                                      dat de achterste van staal is gemaakt, heeft een rede.

                                      er is weinig vorm van koeling achter je motor, en weinig ruimte om warmte af te voeren.

                                      gietstaal zou nog sneller scheuren.

                                      Willem

                                      #17451783
                                      heineken
                                        Lid sinds:
                                        2 August 2005

                                        juist willem:thumbup:thumbup:thumbup

                                        #17451784
                                        DCAT
                                          Lid sinds:
                                          10 December 2007

                                          ik weet dat de 2.2 benzine ook heel vaak scheuren maar van de v 6jes heb zelf 6 jaar met een v 6 rondgetobd maar scheuren nope nada en heb m regelmatig afgetrapt :thumbup:thumbup

                                          #17451785
                                          heineken
                                            Lid sinds:
                                            2 August 2005

                                            je moet er maar net geluk mee hebben :o:o

                                            #17451786
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              We hebben er nu een met gescheurd voorste spruitstuk.

                                              kunnen we redelijk bij gelukkig (astra-F V6)

                                              Willem

                                              #17451787
                                              Sicco
                                                Lid sinds:
                                                7 December 2008

                                                origineel gepost door Fearless
                                                Renaults 16v en 1600 en 2 liter…..motortype weet ik zo niet. Scheuren altijd bij de 1e cilinder.
                                                Laat ze dan lassen met laselecktroden. Gaat altijd goed :P
                                                Heb ook wel is een gietijzer spruitstuk dicht gelast met een normaal lasapp. Gewoon niet te warm stoken. En die is nog steeds dicht ;)

                                                Ik zou dan deze electroden ontdoen van hun mantel,het spruitstuk verwarmen.En vervolgens lassen met Tig lasapparaat.

                                                #17451788
                                                Bug Killer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 March 2008

                                                  en dan na een week opnieuw doen?:hmmz

                                                  #17451789
                                                  Sicco
                                                    Lid sinds:
                                                    7 December 2008

                                                    Hoe dat zo?

                                                    #17451790
                                                    heineken
                                                      Lid sinds:
                                                      2 August 2005

                                                      licht er aan of het gietijzer of staal is gietijzer zou ik niet durven lassen gaat toch weer kapot is het niet binnen 3 weken dan wel binnen 3 jaar:cry:cry

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.