uitlaatspruitstuk gescheurd

Forumindex Forums Techniek Ecotec uitlaatspruitstuk gescheurd

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208199
    kermisgek
    • Topics 3
    • Reacties 17
    Lid sinds:
    1 December 2008

    Hallo,

    Ik werk bij een autogas inbouw bedrijf in het zuiden van het land. Ik ben nu al verschillende keren opels met ecotec motoren tegengekomen waarvan het uitlaatspruitstuk is gescheurd. 2 Omega’s en een Sintra komt dit zo vaak voor of is dit gewoon toeval geweest ?

    Ben namelijk wel benieuwd van heb zelf ook veel Opels in onderhoud lopen ( hobbyen )

    #17451767
    Baz
    • Topics 7
    • Reacties 145
    Lid sinds:
    30 April 2005

    Ja veel voorkomend probleem bij de x18xe(l) x20xev en denk nog wel meerdere types
    zelf als deze gelast is wil die nog weer opnieuw scheuren.

    #17451768
    kermisgek
    • Topics 3
    • Reacties 17
    Lid sinds:
    1 December 2008

    een uitlaatspruitstuk lassen gaat sowieso niet lang goed, meestal scheurt ie erna precies naast de las.
    oke dan weet ik dat dan kan ik daar rekening mee houden als er iemand die betreffende motoren wilt kopen ( de autos waar deze in zitten )

    Carlo

    #17451769
    -GUNS-C20XE
    • Topics 1
    • Reacties 88
    Lid sinds:
    27 July 2006

    speciale procedure van aanhalen nieuw spruistuk!!!

    scheuren erg vaak:(

    #17451770
    kermisgek
    • Topics 3
    • Reacties 17
    Lid sinds:
    1 December 2008

    oke ja bedankt voor je info !

    Zal er u rekening mee houden als ik autos tegenkom met deze motoren.
    Was vooral een vraag of dat dit vaker voor komt omdat ik er in 1 maand tijd 3 tegen ben gekomen….

    #17451771
    GerardH
    • Topics 1
    • Reacties 22
    Lid sinds:
    10 May 2005

    lassen in natuurlijk een lapmiddel bij mijn vectra gaat het nu ongeveer driekwart jaar goed. is gewoon afwachten

    #17451772
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Renaults 16v en 1600 en 2 liter…..motortype weet ik zo niet. Scheuren altijd bij de 1e cilinder.
    Laat ze dan lassen met laselecktroden. Gaat altijd goed :P
    Heb ook wel is een gietijzer spruitstuk dicht gelast met een normaal lasapp. Gewoon niet te warm stoken. En die is nog steeds dicht ;)

    #17451773
    heineken
    • Topics 22
    • Reacties 221
    Lid sinds:
    2 August 2005

    x25xe spuitstukken scheuren ook met het leven

    #17451774
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    Valt wel mee hoor heineken.

    ik heb ze nog niet hoeven vervangen van een V6, dat terwijl we aardig wat van deze opel V6en hebben rijden.

    Wel is dit bij de V6 erg rijstijl afhankelijk.

    ze moeten niet TE snel warm worden.

    Willem

    #17451775
    heineken
    • Topics 22
    • Reacties 221
    Lid sinds:
    2 August 2005

    ik heb er al 3 moeten vervangen i achter en 2 van voor bij verschillende auto’s natuurlijk

    #17451776
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    ja kan, op de hoeveel V6en die er zijn.

    dan zal je zien dat de spruitstukken van de C18XE / C18XEL / X18XE / X20XEV / X22XE vaker scheuren percentueel als bij de V6 motoren. (De omega spant daarbij de kroon!!)

    De spruitstukken van de V6 zijn wel gevoelig voor te snel warm worden..

    en Erg lastig te vervangen.

    Willem

    #17451777
    Sicco
    • Topics 11
    • Reacties 277
    Lid sinds:
    7 December 2008

    Waar zijn deze uitlaatspruitstukken van gemaakt?Gewoon pisbakkenstaal of iets beter materiaal?En dat dat lassen hoe is dat gebeurd?Ik weet dat de las sterker is dan het materiaal,dus dat het naast de las scheurt is mij ook bekend.Maar met bv uitgloeien moet het toch goed zijn?

    #17451778
    heineken
    • Topics 22
    • Reacties 221
    Lid sinds:
    2 August 2005

    bij v6 is de achterste van staal:thumbup en de voorste van gietijzer :argue:argue:thumbup

    #17451779
    Sicco
    • Topics 11
    • Reacties 277
    Lid sinds:
    7 December 2008

    origineel gepost door heineken
    bij v6 is de achterste van staal:thumbup en de voorste van gietijzer :argue:argue:thumbup

    En welke van deze zijn uitlaatspruitstuk?

    #17451780
    heineken
    • Topics 22
    • Reacties 221
    Lid sinds:
    2 August 2005

    alle bij een v6 heeft 2 spuitstukken en allebei mogen ze voor 3 cilinders dampen af voeren

    mzzl:thumbup:thumbup

    #17451781
    heineken
    • Topics 22
    • Reacties 221
    Lid sinds:
    2 August 2005

    het is een V motor

    #17451782
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    dat zeg je goed Heineken.

    de V6 heeft een uitlaatspruitstuk per cilinderbank.

    een motor in V vorm heeft 2 cilinderbanken.

    een spruitstuk zit aan de radiateurzijde

    andere spruitstuk zit aan de schutbord zijde.

    dat de achterste van staal is gemaakt, heeft een rede.

    er is weinig vorm van koeling achter je motor, en weinig ruimte om warmte af te voeren.

    gietstaal zou nog sneller scheuren.

    Willem

    #17451783
    heineken
    • Topics 22
    • Reacties 221
    Lid sinds:
    2 August 2005

    juist willem:thumbup:thumbup:thumbup

    #17451784
    DCAT
    • Topics 9
    • Reacties 123
    Lid sinds:
    10 December 2007

    ik weet dat de 2.2 benzine ook heel vaak scheuren maar van de v 6jes heb zelf 6 jaar met een v 6 rondgetobd maar scheuren nope nada en heb m regelmatig afgetrapt :thumbup:thumbup

    #17451785
    heineken
    • Topics 22
    • Reacties 221
    Lid sinds:
    2 August 2005

    je moet er maar net geluk mee hebben :o:o

    #17451786
    wim-v6
    Bijdrager
    • Topics 52
    • Reacties 35638
    Lid sinds:
    12 August 2005

    We hebben er nu een met gescheurd voorste spruitstuk.

    kunnen we redelijk bij gelukkig (astra-F V6)

    Willem

    #17451787
    Sicco
    • Topics 11
    • Reacties 277
    Lid sinds:
    7 December 2008

    origineel gepost door Fearless
    Renaults 16v en 1600 en 2 liter…..motortype weet ik zo niet. Scheuren altijd bij de 1e cilinder.
    Laat ze dan lassen met laselecktroden. Gaat altijd goed :P
    Heb ook wel is een gietijzer spruitstuk dicht gelast met een normaal lasapp. Gewoon niet te warm stoken. En die is nog steeds dicht ;)

    Ik zou dan deze electroden ontdoen van hun mantel,het spruitstuk verwarmen.En vervolgens lassen met Tig lasapparaat.

    #17451788
    Bug Killer
    • Topics 18
    • Reacties 370
    Lid sinds:
    29 March 2008

    en dan na een week opnieuw doen?:hmmz

    #17451789
    Sicco
    • Topics 11
    • Reacties 277
    Lid sinds:
    7 December 2008

    Hoe dat zo?

    #17451790
    heineken
    • Topics 22
    • Reacties 221
    Lid sinds:
    2 August 2005

    licht er aan of het gietijzer of staal is gietijzer zou ik niet durven lassen gaat toch weer kapot is het niet binnen 3 weken dan wel binnen 3 jaar:cry:cry

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.