uitlaatspruitstuk CIH2.2

Forumindex Forums Techniek Cih uitlaatspruitstuk CIH2.2

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18355902
    gvy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 September 2007

      Hallo,

      Omdat de pakking doorgeblazen is heb ik in en uitlaatspruitstuk van mijn CIH2.2 gedemonteerd.

      Ik had intussen graag een probleem opgelost van 2 van de 6 bouten die doldraaien in het gietijzeren stuk. Heeft iemand een goede tip om dit op te lossen of heeft iemand dit al gedaan? Zo op het eerste zicht lijkt er niet veel mogelijkheid om het gat verder uit te boren voor inserts?

      Tot nu loste ik het op met twee moeren aan de achterkant en langere bouten, maar dat is nogal priegelwerk.

      Nog een vraag : is de pakking van een 2.2i hetzelfde als die van een 2.4 ?

      groet

      Geert

      SAM_7253

      #18355922
      gvy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 September 2007

        OK, opgelost (denk ik)

        SAM_7255

        Ik heb uit 4mm dik materiaal een plaatje op maat gesneden. gat 7,5mm geboord, draad M8 getapt.
        Vervolgens een draadeind M8 van 5cm gemaakt. Draadeind in plaatje geschroefd en een tegenmoer er op zodat het draadeind muurvast komt.
        Op die manier kan ik hopelijk straks zonder probleem een M8 moer erop vastzetten., zonder dat het nodig is om bovenaan de moer met een sleutel vast te houden. ( je kan er nauwelijks bij eens gemonteerd onder de auto.Het is een opel GT dus weinig plaats in de tunnel)

        Waarom niet met een bout gewerkt? Omdat de vorm van het spruitstuk niet toelaat om langs boven een 5cm lange bout door het gat te steken.
        Voor het tweede dolgedraaide gat kon dat wel : Daar heb ik eenzelfde plaatje gemaakt met een bout door die ik heb vastgelast op het plaatje en die kan er wel langsboven in en uit.

        geert

        #18356746
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          :good: Mooi opgelost zo ja

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.