Uitlaat voor een Z22se Zafira A

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Uitlaat voor een Z22se Zafira A

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268898
    Dolby
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 May 2008

      Afgelopen Zaterdag middag even langs de Opel dealer geweest voor het Opel Winter certificaat. En mijn Zafira heeft het winter certificaat gekregen met een paraplu erbij.

      Was wel even spannend heb deze auto nu ruim 6 maanden maar nog nooit de onderkant goed kunnen bekijken. Zoals de auto nu is was er niks aan de hand maar heb wel 1 opmerking gekregen. De midden demper is aan vervanging toe. Die was namelijk al gelast geworden op de ophang punten. Maar de laspunten zijn niet helemaal 100% meer. De uitlaat is nog netjes dicht maar het verdient niet de schoonheid prijs. Volgens de Opel monteur zou over +/- 6 maanden de midden demper er onderuit kunnen vallen. Omdat de laspunten erg slecht zijn.

      Ga nu dus op zoek naar een nieuwe midden demper en einddemper. Want bij de einddemper en midden demper zit ook al geen flens meer tussen dit hebben
      ze ook al aan elkaar gelast.

      Nu vraag ik me af ben nu aan het zoeken naar een nieuwe midden demper en einddemper. Maar zie dat bijvoorbeeld op uitlaatsetje.nl
      een Zafira A 1.6, 1.8 en de 2.2 16V Allemaal de zelfde uitlaat hebben? Ik heb altijd gedacht dat de uitlaten met meer vermogen ook een grotere diameter zouden hebben? Klopt het dat de uitlaat van een 1.6 de zelfde diameter heeft als mijn 2.2 16V :wtf

      #18259565
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        niemand die me kan vertellen hoe het zit? Qua diameter van een midden demper en uitlaat van een 2.2 16V (Z22se blok).

        #18259566
        roger rabbit
          Lid sinds:
          10 December 2009

          wat je zegt klopt, zijn allemaal gelijk, alleen diesels en OPC hebben een grotere diameter

          #18259567
          Dolby
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            Als de diesels en OPC grote diameter hebben kan ik die wel monteren vanaf de middendemper? Doormiddel van een verbinding stuk of gaat dat niet makkelijk?

            #18259568
            roger rabbit
              Lid sinds:
              10 December 2009

              Als je een 2.0 diesel of z20let tussendemper neemt past hij volgens direct op de flens van de voorpijp (maar dit weet ik niet helemaal zeker)
              Maar wat win je ermee??

              #18259569
              nova….
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Niet veel, heb een einddemper van een astra g…. is wel gemodificeerd beetje slijpen en zagen en daarna lassen, demper zelf dubbeloops koste me 30e ;)

                #18259570
                Dolby
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2008

                  Ik dacht dat als je een grote diameter midden demper en einddemper had dat je daardoor minder tegen druk hebt en dus iets meer vermogen kunt krijgen?

                  #18259571
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Ik ga vanavond een 2de hands Irmscher Sport einddemper ophalen. Heeft onder een zafira 1.8 16V gezetten. Dus zou het goed moeten komen toch.

                    #18259572
                    nova….
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Ben benieuwd naar de foto s jos

                      #18259573
                      Dolby
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 May 2008

                        Vandaag een 2de hands Irmscher eindemper opgehaald die binnenkort word gemonteerd onder de Zafira A.

                        Irmscher eindemper;

                        Binnenkort even goed schoonmaken. :thumb

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.