Uitlaat spruitstuk corsa b

Forumindex Forums Modellen Corsa Uitlaat spruitstuk corsa b

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231734
    Vans-91
      Lid sinds:
      22 November 2010

      Hey,

      ik wil me corsa b 99′ x14xe een beetje opfokke

      Maar nou heb ik een spruitstuk gezien op mp via hottuning.
      Raden jullie deze mij aan of denken jullie ik weet wel een ander bedrijf, of andere ideeen om hem sneller telaten lopen.

      En hoeveel zal je hiervan merken met rijden?

      http://hottuning.nl/?nav=products&subnav=view&product_id=170

      grts Kevin

      #17805653
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        niet veel.
        tis een compleet plaatje als je begint met tuning.

        alle beetjes helpen naar een mooi eindresultaat.
        Maar alleen een spruitstuk zal je echt niet veel brengen.

        je moet het een beetje zien als een puzzel.
        Losse deeltjes stelt nix voor. Alles aan elkaar gelegd en gedaan levert het een leuk resultaat op.

        Verwacht geen hoog kwalitatief spruitstuk zoals van lexmauk ect maar goed het werkt.

        #17805654
        Vans-91
          Lid sinds:
          22 November 2010

          Dus eigenlijk werkt het pas als ik een spruitstuk, sport kat, einddemper vervang?

          #17805655
          McKaamos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 December 2009

            [rquote=1852646&tid=141391&author=Vans-91]Dus eigenlijk werkt het pas als ik een spruitstuk, sport kat, einddemper vervang?[/rquote]
            Een nieuwe uitlaat is gelijk aan een basis leggen.
            Als je meer power wil moet je meer brandstof verbranden. Daar heb je meer lucht voor nodig en moet de rommel er ook weer uit kunnen zonder dat dat je motor tegenwerkt.

            Een uitlaat en een gladde inlaatbuis (eventueel met powerfilter) merk je weinig tot niets van, totdat je de motor zelf aanpakt.
            Het zal je hooguit eens 5 PK winst opleveren, en dat is hoog ingeschat.

            Je moet het wel doen als je een fatsoenlijk rendement uit echte tuning wil gaan halen. Denk daarbij aan speciale inlaatsystemen (zoals een dBilas Dynamics systeem of een Lexmaul RAM Induction systeem), scherpere nokken-assen en dergelijke dingen.

            #17805656
            Vans-91
              Lid sinds:
              22 November 2010

              Oke,

              Nou dan is het denk ik verstandig om me geld te houden voor een andere auto. want als ik zo kijk zal dat mij echt teveel kosten.

              Aangezien ik nog op school zit en een laag salaris heb ivm 3dagen werken per week, het voor mij dan niet echt nuttig word.

              hooguit een powerbox van crooke kan ik dan wel regelen maar daar ga ik dan wel effe over nadenken en zoeken wat er nog meer bij moet komen kijken dan.

              #17805657
              yorick
                Lid sinds:
                30 March 2009

                en dan merk je er nog niet veel van.

                pas als je een powerbox+chiptuning+uitlaat(spruitstuk enz.) gaat monteren ga je echt wat merken

                beter is een C20XE motor inbouwen dat is (volgens mij) de goedkoopste manier om veel vermogen in de corsa te krijgen.

                #17805658
                Vans-91
                  Lid sinds:
                  22 November 2010

                  Oke, Dat word hem dus niet.

                  Me geld hou ik dan lekker in me zak voor een nieuwere auto.

                  #17805659
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    nou ja crooke box met zo’n spaghetti spruitstuk zal wel leuk zijn hoor.
                    Ga je toch wel een aardige winst boeken en is wel leuk speelgoed..

                    #17805660
                    Vans-91
                      Lid sinds:
                      22 November 2010

                      Ik ga erover nadenken.

                      Misschien wel een idee om allees langzamerhand bij elkaar te sparen en dan alles in 1 keer erop tezetten.

                      Komt goed!

                      #17805661
                      Raymon830
                        Lid sinds:
                        9 November 2009

                        @corsaboy jij zegt crookebox maar iedereen hier op het forum zegt dat het bagger is kan je dan niet beter een mantzel powerbox adviseren of lexmaul

                        #17805662
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          Die dingen zijn toch allemaal van de zelfde vorm, en werken toch allemaal volgens het zelfde principe?

                          beetje handige harry maakt zon ding zelf.

                          #17805663
                          corsaboy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            [rquote=1853054&tid=141391&author=Raymon830]@corsaboy jij zegt crookebox maar iedereen hier op het forum zegt dat het bagger is kan je dan niet beter een mantzel powerbox adviseren of lexmaul[/rquote]

                            mantzel powerbox is idd een iets mooiere box
                            maar deze is nieuw niet meer leverbaar waardoor de crooke box een goed alternatief is.

                            Er wordt wel eens gezegd dat ze motoren hebben gesloopt maar dit is wel raar aangezien er ook best veel rond rijden met zo’n crookebox zonder problemen.

                            de lexmaul is geen echte optie aangezien de gasklep nog steeds aan de orginele kant zit.

                            Qua vermogen winst ook totaal niet intressant.
                            Eventueel kun je nog kijken naar een dbilas inlaat maar die kost ook 800 euro ofzo..

                            Dus persoonlijk zeg ik een crooke box blijft een net alternatief…

                            #17805664
                            Corsa_B_66
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 February 2007

                              Ik gebruik al aardig een tijdje de Crooke versie.
                              Afklopppen, maar heb helemaal geen problemen mee, motortje loopt als een zonnetje. Heb laatst de bougies etc vervangen, helemaal geen rare verbrandingen etc. Ik heb er in iedergeval een goede ervaring mee tot nu toe.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.