uitlaat spruitstuk c20let

Forumindex Forums Modellen Ascona uitlaat spruitstuk c20let

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242198
    larsjeG40
      Lid sinds:
      23 January 2008

      ik wil een c20let in me ascona bouwen met een garret gt28rs turbo
      nu zie ik heel veel verschillende soorten uitlaatspruitstukken. maar vraag ik me af of dat allemaal wel gaat passen aangezien je niet erg veel ruimte hebt naast het blok.
      nu kwam ik hier: http://www.vag-tuner.com/C20LET-C20XE-Abgaskruemmer.JPG” onclick=”window.open(this.href);return false;

      een gietijzeren spruitstuk tegen . iemand enig idee of dit zou passen zonder de remcilinder aan te moeten passen?

      #17927580
      remo 07
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 May 2010

        Bullhorn blockhugger past ook hoor!kijk eens bij TX autosport.
        Staan complete sets te koop voor een nette prijs.
        Ook heb je meer ruimte asl bij bijv kadett of astra

        #17927581
        RacesconaB204
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 December 2009

          Ik denk dat je hoofdremcilinder nog het kleinste ‘probleem’ is.
          Je linker motorsteun vrij houden is denk ik een nog grotere uitdaging. Ik heb ook wel een tijdje naar dit soort spruitstukken zitten kijken omdat ik ook eerst meteen een GT28 wilde monteren, maar volgens mij zijn alle spruitstukken die ik tegen kwam in beginsel bedacht voor voorwielaandrijvers, waarbij de motor er dwars voorin ligt en je daar niets in de weg hebt zitten (logisch dat ze die ruimte gebruiken ;) ).

          Ik ben bang dat je in dat geval net als Mats zelf een spruitstuk moet gaan maken (jammer dat al z’n foto’s eraf zijn :( )

          Het komt er volgens mij op neer dat de turbo een stukje hoger- en wat meer naar voren moet komen dan bij al die aangeboden dingen.

          Ik plaats overigens wel wat vraagtekens bij het nut van die grote spaghetti-achtige spruitstukken met grote buisdiameters en krullen in combinatie met een turbolader. Het rendement van een uitlaatgasturbine is namelijk het beste wanneer het drukverschil en daarmee het temperatuurverschil over de turbine zo groot mogelijk is. In een groot spruitstuk met veel volume en oppervlak koelen de uitlaatgassen meer af dan in zo’n korte originele gietijzeren en zoals die van Diblas in je linkje.

          Ik wil het eerst eens proberen met een LEH-turbolader. Gevoelsmatig zal het motortje hier al voldoende mee op z’n donder krijgen. Een uur achter elkaar op een circuit racen lijkt mij een wat zwaardere belasting dan een keertje optrekken. Eerlijk gezegd ben ik ook nog niet overtuigd dat ie het gaat uithouden bij 280-300pk, maar we zullen zien ;)

          #17927582
          remo 07
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 May 2010

            Wat Rik zegt is helemaal waar,Maar heb ook eens een engelse site bezocht waar de TX set op een B ascona zat.
            Heb geen idee of dit aangepast was(vermoed van wel ivm de motorsteun)
            Meten is weten!!!!! :thumb

            #17927583
            larsjeG40
              Lid sinds:
              23 January 2008

              ja maar das nou juist het probleem… ik ken het nog nie meten want er hangt nog een cih turbo in me ascona. als ik nou het let blok erin kon zetten dan had ik wel kunnen puzzelen maar ik heb nu geen idee hoeveel ruimte ik over hou..

              #17927584
              remo 07
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 May 2010

                Dan moet je bij mij langskomen en ff meten!!!! :thumb

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.