uitlaat pakking vervangen

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD uitlaat pakking vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17209880
    Opel_Bjorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2008

      Gisteren had ik nog eens tijd te véél dus heb ik me bezig gehouden met men Monza. Ik had last bij een koude motor van een dansend toerental ook bij het optrekken pruttelde de wagen. Dus heb ik een nieuwe in-uitlaatpakking gestoken. Bouten van het uitlaatspruitstuk zaten ook niet meer al te vast voelde ik bij het demonteren. Mee dat ik héél de boel heb gedemonteerd heb ik ook alles weer mooi met thinner opgepoetst waardoor er géén vuil meer tegen de motor plakt :D. Héél de boel weer gemonteerd en natuurlijk een testrit gaan maken. Was ik nog niet de oprit af viel hij opeens stil en was hij niet meer in de gang te krijgen :o:o:o. kap open getrokken en het was al meteen duidelijk waarom hij niet meer in de gang wilde. De delcokap was van de motor afgesprongen omdat ik waarschijnlijk tijdens de werkzaamheden het ijzeren klemmetje van de delcokap los heb gestoten :fy1:swear. Gelukkig was het koolstofstaafje in de delco niet afgebroken, dus alles weer mooi kunnen monteren. En tik de motor draaide weer als een zonnetje. Nu de pakking vervangen is rijdt de wagen nog beter als tevoren. Zo heb ik geen pruttelend geluid meer bij het optrekken, danst de motor niet meer op en neer, hij reageert véél directer en de benzinegeur die de wage de laatste tijd gaf is ook weg (waarschijn was de lucht benzineverhouding niet meer 100% correct) Hij kan er nu dus weer een tijdje tegen

      #17483223
      Sicco
        Lid sinds:
        7 December 2008

        :thumbup goed bezig:D

        #17483224
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          heb CO gemeten op het werk en hij had 1.5% terwijl hij 4.5% mag hebben :wors

          #17483225
          henkjan_80
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2006

            Dit is toch afstelbaar?

            #17483226
            Opel_Bjorn
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 May 2008

              is idd afstelbaar aan de luchtmassa meter maar ik regel er liever niet aan nu hij mooi loopt.

              #17483227
              henkjan_80
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 December 2006

                Gelijk heb je!

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.