Uitlaat op achteras

Forumindex Forums Modellen Tigra Uitlaat op achteras

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234237
    kadettsr
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 March 2006

      Mensen,

      Ik zit met een klein probleempje. Mijn einddemper komt precies met de uitlaatklem op de achteras terecht.
      Dacht het probleem gevonden te hebben. 1 ophangrubber van middendemper kapot, maar hij blijft op de achteras hangen.

      Wat valt hier aan te doen? Aan de achterzijde van de einddemper zitten 2 ophangpunten, rubbers nog helemaal goed.
      Rubbers van de middendemper zijn ook top in orde.

      Is dit een kwaaltje van de tigra? Ik heb alles nog origineel

      #17836131
      d-passion
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 November 2010

        jij bedoelt de klem waarmee de eind demper aan de rest van de uitlaat vast word gemaakt?

        dat is los bouten, zo draaien dat de moeren uit de weg zitten maar dat je er nog wel bij kunt met ratel/steeksleutel.

        #17836132
        Bu5t3d
          Lid sinds:
          12 September 2009

          idd ik had dit ook.

          had toen de klem een kwartslag gedraaid en toen was het verholpen.

          #17836133
          kadettsr
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 March 2006

            Oké dat is misschien zo, maar dan heb ik nog het idee dat hij op de achteras blijft hangen.
            Zo ver dat ie doorzakt.

            #17836134
            1985
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2006

              Heb je er sinds kort last van of heb je dit sinds de montage?

              Zijn de voorpijp, de kat en de middenpijp orgineel?

              #17836135
              Bu5t3d
                Lid sinds:
                12 September 2009

                en anders bij de auto speciaal zaak andere rubbers halen?

                ik heb 2 uitgerekte van opel zelf
                heb nu 2 nieuwe en scheelt ongeveer 2cm

                #17836136
                kaneelschep
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 November 2004

                  Ik heb dit ook lang gehad.. en als ie daar niet klapperde was het wel verderop tegen het hitteschild onder de auto.
                  Ik heb uiteindelijk gekozen voor klapperen bij het hitteschild zodat ie bij de as vrij was.
                  Daar heb ik met ijzerdraad een oud ophangrubber aan de pot vast gemaakt zodat het geen geluid maakte en toch nog kon bewegen..

                  edit.. bij mij kwam het denk ik allemaal door een katvervanger die net de verkeerde hoek leek te hebben waardoor alles weer raar komt te hangen..

                  #17836137
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    De demper(s) verdraaien zodat de bocht hoger ligt. En de klem zo draaien dat ie niet op de achteras kan komen.

                    #17836138
                    1985
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 January 2006

                      Op vervolg van mijn vorige post:

                      Let op dat er tussen een B-Corsa uitlaat en een A-Tigra uit laat verschil zit…

                      Er zijn merken die verschil leveren in formaat van dempers (breder en hoger) waardoor je dit soort problemen ook snel krijgt… (zie fotos)

                      Edit: Rechte demper = A-Tigra, met een knik is van een B-Corsa


                      Als je het probleem met een standaard uit laat hebt moet je de uitlaat op de cat bij draaién waardoor de knik boven de achteras omhoog komt en waarna je de eind demper weer recht kan hangen. Dit kan je het beste op een brug doen of laten doen. (gemiddelde garage zal hier een paar tientjes voor vragen bij een standaard uitlaat!)

                      #17836139
                      kadettsr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 March 2006

                        Dank voor jullie reacties.. zal de tigra van ’t weekend ff opkrikken en eens wat mogelijkheden uitproberen :D

                        #17836140
                        DeMeistah
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 December 2010

                          ik heb een remus dtm demper van een B-corsa eronder hangen, klapperde eerst ook enorm hard op de achteras, klemmetje stuk gedraaid en probleem opgelost.
                          als ik nu iets te hard een drempel pak wil ik hem nog wel eens ergens op horen klappen maar dat is niet de achteras denk ik, want dat gaf me toch een herrie door merg en been.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.