Uitgedroogde kabel op motorblok opel astra h (2007)

Forumindex Forums Modellen Astra Uitgedroogde kabel op motorblok opel astra h (2007)

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271697
    Serion
      Lid sinds:
      16 September 2006

      Hallo allemaal,

      Wellicht dat iemand mij hier wat advies kan geven omtrent het volgende. Zoals op de afbeelding hier onder, zie je een kabel die over het motorblok loopt. Bij mijn astra is de onderkant – ten hoogte van de pijl – voor de helft uigedroogd en verpulverd. Nu liggen de kabels bloot (deels)…
      Mijn vraag is: kan dit kwaad of moet ik dit vervangen?

      Tweede probleem is, ik weet niet of dit makkelijk te doen is en hoe deze kabel uberhaupt heet :D

      Met vriendelijke groet,
      Sander

      ps: ik kom hier vaak om te lezen, en vind dit echt een top site!

      #18283057
      Astra G X1.6SZR
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 January 2013

        Die kabel is bescherming voor een andere kabel.
        Dat is niet zonder reden. Als je dus de beschermkabel niet vervangt, gaat de kabelommanteling kapot van de kabel(s) die beschermd moeten worden. En dan krijg je storing/problemen die nog meer problemen (kosten!) kunnen veroorzaken. Zoals kortsluiting en dan ECU kapot o.i.d.

        Kortom: Beschermkabel vervangen of later op de blaren zitten.

        De beschermkabel kan je op zijn beurt weer beschermen door een stukje aluminiumfolie

        #18283058
        Serion
          Lid sinds:
          16 September 2006

          @Astra G X1.6SZR wrote:

          Die kabel is bescherming voor een andere kabel.
          Dat is niet zonder reden. Als je dus de beschermkabel niet vervangt, gaat de kabelommanteling kapot van de kabel(s) die beschermd moeten worden. En dan krijg je storing/problemen die nog meer problemen (kosten!) kunnen veroorzaken. Zoals kortsluiting en dan ECU kapot o.i.d.

          Kortom: Beschermkabel vervangen of later op de blaren zitten.

          De beschermkabel kan je op zijn beurt weer beschermen door een stukje aluminiumfolie

          dank je voor je reactie!
          En weet je heel toevallig waar op ik moet zoeken als ik dit wil vervangen?

          #18283059
          Astra G X1.6SZR
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 January 2013

            geen flauw idee. Je kan naar een brezan ofzo rijden en aanwijzen: Doe me die maar :)

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.