Uiterijk verschil tussen een 20E en 22E

Forumindex Forums Techniek Cih Uiterijk verschil tussen een 20E en 22E

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246714
    otdh
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 March 2010

      Heey

      Kan iemand mij vertellen hoe ik het uiterlijke verschil tussen een 2,0 en een 2,2 cih motor zie??

      Dit omdat in mijn manta, volgens de ingeslagen code een 20e moet liggen alleen passen daar de waterpomp en de thermostaat die ik voor een 2,0 gehaald heb niet op…

      Marc

      #17995002
      H-400
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 November 2006

        Thermostaathuis is verschillend, ook de in-en uitlaatkanalen op de kop liggen bij een
        2.2 meer verschillend van hoogte.
        De waterpompen zijn normaal gewoon uitwisselbaar, er kan een verschil zijn ivm visco en vaste ventilators.
        Sommige CIH pompen (6-cilinders bv.) hebben twee kleine aansluitingen ipv ééntje (voor compensatievatje).
        Pics??
        Grtjs!

        #17995003
        otdh
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 March 2010

          heey

          dan is t denk ik wel een 2,2…
          heb wel net n paar foto’s van de motor gemaakt

          klik
          klik
          klik
          klik

          #17995004
          kadettcoupe1976
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2005

            zo te zien is het een 2,0e met een 2,2e kleppendeksel.

            #17995005
            otdh
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 March 2010

              heey

              dat er 2,2 injection op t deksel staat heb ik ook gezien ;)

              alleen een aantal delen vallen wel op
              thermostaat van een 20e past niet, die van een 22e wel…
              tevens staat er naast de startmotor 22 in t blok met best wel grote cijvers

              en ik zie duidelijk dat er met een ander soort slagletter 20e bij t nummer is geslagen, ook staat dit niet helemaal recht en de rest van t motornummer wel

              er zit iig wel een koudstart injector op de inlaat, en de normale injectoren zitten met slangetjes gekoppeld en niet met een rail ofzo

              #17995006
              Freestyler
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 January 2006

                thermostaathuis is anders wel van een 2.0. niet van een 2.2 (die is weer gelijk aan de 2.4)

                Wat wel mogelijk is, is dat ze een 2.2 genomen hebben en daar een 2.0 kop erop.

                Maar dat maakt verder niets uit voor de thermostaat.
                Kan zijn dat ze een thermostaat van een 2.0S mee gegeven hebben ipv een 2.0E daar zit ook verschil in.

                #17995007
                otdh
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 March 2010

                  Heey

                  Net n thermostaat van een 2,2 gehaald en die past wel iig

                  Ik weet t nou nie meer

                  Marc

                  #17995008
                  2000
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Ik weet wel dat bij mij een 2.0 thermostaathuis niet past, ik heb een extra gat in de kop geboord, en de (2.0) thermostaat meer naar voren geplaatst. Volgens mij moet er ook een code in de kop staan waaraan je kan zien wat voor één het is? Het makkelijkst om te zien is dat de in en uitlaatpoorten niet gelijk zitten (bij de 2.2 en 2.4) maar als ze het (2.0) injectiehuis hebben veranderd, dan zie je dat niet. Het is wel te zien (bedenk ik net), dan zitten de bouten t.o.v. het injectiehuis vreemd

                    #17995009
                    H-400
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 November 2006

                      Thermostaathuis op je foto’s is van een 20E, 22E heeft een kompleet andere vorm.
                      Het inlaatspruitstuk is ook van een 20E, de vorm van een 22 en 24 is slanker.
                      De oliepeilstok staat waar die moet staan voor een Manta/Ascona, bij een Rekord 2.2 stond die voor de motorsteun, maar dat
                      is snel overgezet. Als je op het blok zo’n grote 2.2 vindt kan het wel een 2.2 zijn, met 20E aanbouwdelen.
                      Op mijn 2.4 staat op het blok onder m’n alternator ook 24, en aan de andere kant staat staat het ook ingegoten.

                      #17995010
                      pipo
                        Lid sinds:
                        5 November 2004

                        op een onderblok van en 2200 staat ook gewoon 2,0 ingegoten dus daar zie je het niet aan alleen bij de 2,4 is er weer wel 2,4 ingegoten. volgensmij is het moeilijk te zien aan het onderblok of het een 2,2 is en volgensmij is zijn die ook allemaal gelijk.alleen de kop is weer anders bij een 2,2.en misschien kun je het zien of er 2 gaten voor de pijlstok zijn geboort waarvan een afgedopt.en dan de manier waarop die is afgedop :hmmz

                        #17995012
                        fluks
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          20 October 2005

                          als de pijlstok is afgedopt dus omgezet zegt alleen maar dat het blok uit een rekord of senator komt zegt niks over de inhoud rekord is ook met 20e en 22e geweest
                          termostaathuisdeksel van een 2.2 zit met 4 boutjes vast die van een 2.0 met 2

                          #17995011
                          boyanka
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 June 2005

                            @2000 wrote:

                            Ik weet wel dat bij mij een 2.0 thermostaathuis niet past, ik heb een extra gat in de kop geboord, en de (2.0) thermostaat meer naar voren geplaatst. Volgens mij moet er ook een code in de kop staan waaraan je kan zien wat voor één het is? Het makkelijkst om te zien is dat de in en uitlaatpoorten niet gelijk zitten (bij de 2.2 en 2.4) maar als ze het (2.0) injectiehuis hebben veranderd, dan zie je dat niet. Het is wel te zien (bedenk ik net), dan zitten de bouten t.o.v. het injectiehuis vreemd

                            ;) je kop is in ieder geval een 2.0e dus het thermostaatje wat je zal hebben komt waarschijnlijk van een 20s af.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.