Forumindex › Forums › Techniek › Cih › Uiterijk verschil tussen een 20E en 22E
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2012 om 13:11 #17246714
Heey
Kan iemand mij vertellen hoe ik het uiterlijke verschil tussen een 2,0 en een 2,2 cih motor zie??
Dit omdat in mijn manta, volgens de ingeslagen code een 20e moet liggen alleen passen daar de waterpomp en de thermostaat die ik voor een 2,0 gehaald heb niet op…
Marc
19 februari 2012 om 13:29 #17995002Thermostaathuis is verschillend, ook de in-en uitlaatkanalen op de kop liggen bij een
2.2 meer verschillend van hoogte.
De waterpompen zijn normaal gewoon uitwisselbaar, er kan een verschil zijn ivm visco en vaste ventilators.
Sommige CIH pompen (6-cilinders bv.) hebben twee kleine aansluitingen ipv ééntje (voor compensatievatje).
Pics??
Grtjs!19 februari 2012 om 21:22 #1799500319 februari 2012 om 21:33 #17995004zo te zien is het een 2,0e met een 2,2e kleppendeksel.
19 februari 2012 om 21:49 #17995005heey
dat er 2,2 injection op t deksel staat heb ik ook gezien ;)
alleen een aantal delen vallen wel op
thermostaat van een 20e past niet, die van een 22e wel…
tevens staat er naast de startmotor 22 in t blok met best wel grote cijversen ik zie duidelijk dat er met een ander soort slagletter 20e bij t nummer is geslagen, ook staat dit niet helemaal recht en de rest van t motornummer wel
er zit iig wel een koudstart injector op de inlaat, en de normale injectoren zitten met slangetjes gekoppeld en niet met een rail ofzo
20 februari 2012 om 10:53 #17995006thermostaathuis is anders wel van een 2.0. niet van een 2.2 (die is weer gelijk aan de 2.4)
Wat wel mogelijk is, is dat ze een 2.2 genomen hebben en daar een 2.0 kop erop.
Maar dat maakt verder niets uit voor de thermostaat.
Kan zijn dat ze een thermostaat van een 2.0S mee gegeven hebben ipv een 2.0E daar zit ook verschil in.20 februari 2012 om 14:37 #17995007Heey
Net n thermostaat van een 2,2 gehaald en die past wel iig
Ik weet t nou nie meer
Marc
20 februari 2012 om 14:44 #17995008Ik weet wel dat bij mij een 2.0 thermostaathuis niet past, ik heb een extra gat in de kop geboord, en de (2.0) thermostaat meer naar voren geplaatst. Volgens mij moet er ook een code in de kop staan waaraan je kan zien wat voor één het is? Het makkelijkst om te zien is dat de in en uitlaatpoorten niet gelijk zitten (bij de 2.2 en 2.4) maar als ze het (2.0) injectiehuis hebben veranderd, dan zie je dat niet. Het is wel te zien (bedenk ik net), dan zitten de bouten t.o.v. het injectiehuis vreemd
20 februari 2012 om 15:47 #17995009Thermostaathuis op je foto’s is van een 20E, 22E heeft een kompleet andere vorm.
Het inlaatspruitstuk is ook van een 20E, de vorm van een 22 en 24 is slanker.
De oliepeilstok staat waar die moet staan voor een Manta/Ascona, bij een Rekord 2.2 stond die voor de motorsteun, maar dat
is snel overgezet. Als je op het blok zo’n grote 2.2 vindt kan het wel een 2.2 zijn, met 20E aanbouwdelen.
Op mijn 2.4 staat op het blok onder m’n alternator ook 24, en aan de andere kant staat staat het ook ingegoten.4 april 2012 om 08:32 #17995010op een onderblok van en 2200 staat ook gewoon 2,0 ingegoten dus daar zie je het niet aan alleen bij de 2,4 is er weer wel 2,4 ingegoten. volgensmij is het moeilijk te zien aan het onderblok of het een 2,2 is en volgensmij is zijn die ook allemaal gelijk.alleen de kop is weer anders bij een 2,2.en misschien kun je het zien of er 2 gaten voor de pijlstok zijn geboort waarvan een afgedopt.en dan de manier waarop die is afgedop :hmmz
4 april 2012 om 17:56 #17995012als de pijlstok is afgedopt dus omgezet zegt alleen maar dat het blok uit een rekord of senator komt zegt niks over de inhoud rekord is ook met 20e en 22e geweest
termostaathuisdeksel van een 2.2 zit met 4 boutjes vast die van een 2.0 met 24 april 2012 om 18:26 #17995011@2000 wrote:
Ik weet wel dat bij mij een 2.0 thermostaathuis niet past, ik heb een extra gat in de kop geboord, en de (2.0) thermostaat meer naar voren geplaatst. Volgens mij moet er ook een code in de kop staan waaraan je kan zien wat voor één het is? Het makkelijkst om te zien is dat de in en uitlaatpoorten niet gelijk zitten (bij de 2.2 en 2.4) maar als ze het (2.0) injectiehuis hebben veranderd, dan zie je dat niet. Het is wel te zien (bedenk ik net), dan zitten de bouten t.o.v. het injectiehuis vreemd
;) je kop is in ieder geval een 2.0e dus het thermostaatje wat je zal hebben komt waarschijnlijk van een 20s af.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.