Tyre defleating sensor

Forumindex Forums Modellen Mokka Tyre defleating sensor

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18450955
    Senti79
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 January 2022

      Hi,

      Nieuwe Mokka e met 200km gereden en op snelweg komt waarschuwing van bandenspanning. Gestopt bij tankstation en banden gecontroleerd. Systeem gereset en weer verder gereden. Na 10km komt de melding weer terug. Iemand tips wat te doen?

      #18451015
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Wat heb je precies gedaan bij het tankstation?

         

        De bandenspanning dient koud gemeten te worden. Als je tijdens een rit stopt bij een tankstation, zijn je banden warm en is de druk hoger. Breng je ze daar op de aangegeven druk, dan zit er te weinig lucht in de banden.

        #18451019
        Senti79
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 January 2022

          [quote quote=18451015]Wat heb je precies gedaan bij het tankstation? De bandenspanning dient koud gemeten te worden. Als je tijdens een rit stopt bij een tankstation, zijn je banden warm en is de druk hoger. Breng je ze daar op de aangegeven druk, dan zit er te weinig lucht in de banden.[/quote]

          Twee uur op bezoek geweest, toen 4 minuten onderweg naar eerste tankstation om de bandenspanning te controleren. Alle vier de banden dezelfde hoeveelheid tijd van aansluiten pomp tot piep op ingestelde spanning. Dus ik kan volgen dat ik dan wellicht 0.1 bar per band verwijderd had. Terwijl ik met een waarschuwing op het dashboard bij 1 band een andere tijd verwacht zou hebben. Gevoel blijft dan een fout in het systeem.

          Over 2 weken bandenwissel naar winterbanden maar dat gebeurd bij bandenboer en niet bij officiele opel dealer.

          #18451026
          Senti79
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 January 2022

            Ik kom er zojuist ook achter dat er een indirect systeem op zit, die niet de bandenspanning meet maar via de ABS meet of alle vier de banden dezelfde rotatie hebben. Behalve kapotte sensor wat kan het dan nog meer zijn? Kan een band niet goed vast zitten???

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.