Tweeter en Woofer Corsa C

Forumindex Forums Modellen Corsa Tweeter en Woofer Corsa C

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217950
    Mijncorsa.nl
      Lid sinds:
      24 July 2005

      Heb afgelopen week een compo-set van JBL (JBL GT5-650C) aangeschaft,
      die bestaat uit
      – tweeters
      – woofers
      – splitsers
      De bedoeling is dat je dus de + en – vanuit de radio op de splitser aansluit, en van daaruit de woofers en tweeters.
      In de deur kan ik echter alleen draden vinden die rechtstreeks naar de woofers en tweeters lopen.

      Wie kan mij vertellen waar het geluid tussen woofer en tweeter gesplitst wordt? Of misschien al in de (originele) radio?
      Als ik de woofers en tweeters aansluit op de originele draden, zonder meegeleverde splitters, klinkt het geluid namelijk heel schel. Voor geen meter zeg maar:D

      Klik hier voor de installatiehandleiding. Op pagina 6 staat de set.

      #17621467
      Basgsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Leuk composetje, maar zoals op pagina 6 staat, voor een mooi geluid zou aansluiten op een versterker al zoveel beter klinken. JBL heeft ook wel betaalbare evt. 2kanaals versterker.

        Ik heb 1 keer corsa C compo aangesloten en volgens mij werden ze gesplit voordat ze de deur in gaan.
        Je kan dan ff dashboardkastje loshalen en daar de kabel vanaf de radio opzoeken. Dan daar de “splitter” (filter) plaatsen. en de kabels op filter plaatsen. Goed opletten dan de + & – goed aangesloten zijn.

        #17621468
        Mijncorsa.nl
          Lid sinds:
          24 July 2005

          origineel gepost door Basgsi
          Leuk composetje, maar zoals op pagina 6 staat, voor een mooi geluid zou aansluiten op een versterker al zoveel beter klinken. JBL heeft ook wel betaalbare evt. 2kanaals versterker.

          Ik heb 1 keer corsa C compo aangesloten en volgens mij werden ze gesplit voordat ze de deur in gaan.
          Je kan dan ff dashboardkastje loshalen en daar de kabel vanaf de radio opzoeken. Dan daar de “splitter” (filter) plaatsen. en de kabels op filter plaatsen. Goed opletten dan de + & – goed aangesloten zijn.

          Oke hartstikke bedankt. Misschien dat ik inderdaad nog een versterker aanschaf over een tijdje. Maar heeft dat veel zin op een standaard radio? Of maakt dat niet uit?
          JBL heeft wel betaalbare versterkers in ieder geval.

          #17621469
          Basgsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 June 2004

            Als je radio een line out heeft wel, maar dat durf ik niet te zeggen. Welk type radio heb je? cd 30?

            Versterker valt idd mee op internet heb je voor weinig een JBL versterker. Paar kabeltjes trekken door de auto
            en geluid is dan zo veel beter. Composet voor is erg belangrijk. de meeste kopen ovaaltjes voor in de hoedenplank en een sub, maar vergeten een goede composet.

            Heb je de speakers met adapters gemonteerd of paste ze er zo in? Ik heb ipv adapters kopen a +/- 15 euro van hout wat ik nog wat liggen ze gemaakt:


            Je zou ook nog een bitumenmat in je deur kunen plakken tegen de trillingen (dynamat kan ook, werkt veel beter, maar is veel te duur).

            Je zou de vragen ook in I.C.E. kunnen plaatsen daar zitten wat meer de kenners voor audio enz. maar hier meer reacties denk ik.

            #17621470
            Mijncorsa.nl
              Lid sinds:
              24 July 2005

              Wow bedankt voor de tips.

              De JBL GTO 504 wordt geadviseerd bij de compo-set die ik dus heb:
              Klik
              Ik heb de standaard CD30 (Delco) er in zitten.
              Kan ik die versterker er dan op aansluiten?

              #17621471
              Basgsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Geen line out helaas. maar ik heb net ff voor je opgezocht op het forum er is wel een oplossing:

                http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=89621&page=1#pid1205460

                #17621472
                Mijncorsa.nl
                  Lid sinds:
                  24 July 2005

                  Heb inderdaad al geconstateerd dat er geen line out op zit. Voorlopig laat ik het maar effe zo.
                  Het geluid is inmiddels wel goed.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.