Tweede mistlicht achter

Forumindex Forums Modellen Insignia Tweede mistlicht achter

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18335465
    Powerwing
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 August 2016

      Heb een Insignia Sports Tourer 1.6 SIDI Turbo MY2015. Zoals veel auto’s heeft die maar één achtermistlicht, maar tegelijk hebben ook veel modellen twee mistlichten achter. Heb me altijd afgevraagd waarom Opel zo vasthoudt aan één mistlicht achter, terwijl bij de Insignia achteruitrijlicht en mistlicht duidelijk gescheiden zijn.

      Vraag is nu of het gewoon een kwestie is van een lampje bij te plaatsen (bedrading en aansluiting zitten klaar ?) of is het niet zo simpel en moet alle bedrading nog geplaatst worden ?

      #18335469
      warhamstr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 August 2009

        Mistlicht mag wettelijk gezien maar uit één (1) lamp bestaan. Dit is zodat het niet verward kan worden met andere verlichting, zoals remlichten bijvoorbeeld.

        #18335473
        Powerwing
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 August 2016

          [quote quote=18335469]Mistlicht mag wettelijk gezien maar uit één (1) lamp bestaan. Dit is zodat het niet verward kan worden met andere verlichting, zoals remlichten bijvoorbeeld.

          [/quote]

          Dan rijden er enorm veel auto’s rond die wettelijk niet in orde zijn…
          Maar wat mijn vraag betreft, is het een kwestie van gewoon een lampje te plaatsen ?
          Ik ga regelmatig naar de UK en hoewel ik mijn koplampen kan instellen voor linksrijdend verkeer, is een mistlicht linksachter in de UK ook niet echt veilig. Je vraagt je dan af wat voor nut het heeft dat je je koplampen wel kan instellen voor de UK, terwijl er geen rekening werd gehouden voor wanneer bij mist in Engeland rijdt…

          #18335721
          Tech 1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 February 2013

            Kan het ook niet zo zijn dat het 2e mistachterlicht een vervanger is bij een defect mistachterlicht, zoals bij de Vectra/Signum.
            Zelf heb ik ontdekt bij mijn Signum, dat bij een defect remlicht, één van de 2 mistachterlichten als remlicht gaat werken,als je de verlichting ingeschakeld hebt.
            Als je geen verlichting aan hebt,gaat het achterlicht de functie van het defecte remlicht overnemen.
            Zo heb je altijd oplichtende verlichting tijdens het remmen en een reserve mistachterlicht dat zichzelf inschakelt bij een defect mistachterlicht

            Vectra C snufjes/weetjes/gadgets

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.