Tweede auto verzekeren

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Tweede auto verzekeren

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240179
    Opaul
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 October 2006

      Ik ga voor het eerst een tweede auto aanschaffen. Maar ik twijfel wat ik het beste kan doen met de verzekering.

      De tweede auto zal door zowel mij als m’n vriendin worden bestuurd. Geen idee hoe het uitpakt, maar zeg dat we allebei ongeveer evenveel kilometers maken waardoor het niet uitmaakt wie er verantwoordelijk is.

      Wat zouden jullie doen? Sowieso is het goedkoper om alles op mijn naam te zetten, maar bij schade (vriendin rijdt bijv. parkeerschade :jerry) worden beide autoverzekeringen duurder. Ik neem aan dat dit ook het geval is als de twee auto’s bij verschillende maatschappijen zijn verzekerd? Hierdoor kan het dus goedkoper uitpakken om alles op haar naam te zetten, bouwt zij ook eens noclaim op. We zijn ondertussen ook geen 18 meer en het is toch een oldtimer waardoor het in verhouding toch al goedkoper is…

      Ik ben benieuwd hoe jullie de verzekering rondom een tweede auto hebben geregeld en waarom. Want er zijn hier volgens mij genoeg mensen met meer dan één auto.

      #17906254
      jwvanyperen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 April 2008

        Beste Opaul,
        Wij hebben 3 auto’s op mijn naam, maar elk voetuig heeft zijn eigen polis.
        En kunnen daarom dan ook verschillende no-claimkortingen hebben.
        4 jaar geleden met een voertuig schade gemaakt en die staat 4 treden lager als de rest.
        Ze vragen wel wie de vaste bestuurder van welke auto is ( moet volgens mij op dezelfde postcode wonen ik neem aan dat dit bij jullie ook het geval is ) maar op die vraag heb ik als antwoord door de telefoon gegeven dat we auto’s voor de hand wegpakken. Ik denk dat die vraag is omdat ze heus wel weten dat een “normale” WA of All Riskverzekering voor of door je kinderen vele malen duurder is.

        gr Jan

        #17906255
        KadAstra-EF
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 July 2010

          Hey Opaul,

          Ik heb 2 auto’s op mijn naam verzekerd.
          De Astra F heb ik in 2001 gekocht en de Kadett E in 2008.

          Het mooiste is natuurlijk dat ik de no-claim van de F OOK op de E kon toepassen.
          Ik heb dus anno 2011 alle 2 de Opels voor 75 % no-claim.

          Ik betaal voor de Astra F 12 Euro voor WA +.
          Het aantal kilometers heb ik vanaf 20.000 staan omdat ik op LPG rijdt.

          Mijn Kadett E doet 6 Euro in de verzekering voor WA.
          Ik heb hier een kilometerkorting bij van tot 10.000.
          Omdat deze auto weinig kilometers maakt krijg ik hier ook nog premiekorting op.

          Vanaf 30.000 kilometer betaal je een toeslag.

          Dit zijn dus 2 aparte verzekeringen !!!

          Dit alles is verzekerd bij Univé.
          Hoop dat je hier wat aan hebt zo.

          Rik ;)

          #17906256
          Andre_Ede
            Lid sinds:
            16 June 2006

            Volgens mijn tussen persoon blijft het wel opletten en toch een risico als je de twee auto’s op 1 naam zet, stel dat je op je eerste auto de maximale no-cliam hebt, bij de tweede auto krijg je (beding je) een flinke korting omdat jij die hoge no-claim hebt, Vervolgens rijdt je vrouw en een jaar 3x schade met de tweede auto, dan kan een verzekering ipv een trede uit je no-claim te halen de no-claim opheffen en/of eisen dat de auto opnaam van je vrouw komt en je dus meer premie gaat betalen of zelfs heel vervelend gaan doen over het uitkeren van de schade.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.