Tussenschot ?

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263462
    Diesels
      Lid sinds:
      18 January 2014

      Goedenavond allemaal , net nieuw en direct een vraag :)

      Ik heb een vivaro 2004 gekocht op geel kenteken en het niet de verlengde versie…helaas, achterin zit wat weinig ruimte , dus je kan zeggen iets te snel gekocht maar wel super tevreden, kids klagen niet hoor , maar we heen ook wel een een kinderstoel erin maar die heeft weinig ruimte over.

      Nu mijn vraag kan ik het tussenschot naar achter verplaatsen , stukje en dan de bank ook iets naar achter?
      Hoe pak ik dit aan ?

      Ben erg benieuwd of dit kan want het zou top zijn :)

      Dankjullie wel alvast voor de aandacht en de antwoorden. Goed weekend verder :)

      #18209261
      Diesels
        Lid sinds:
        18 January 2014

        Ik zal me trouwens even netjes voorstellen haha :)
        Ik ben Rene woon in noord Holland en samen met mijn vrouw hebben we twee kinderen.
        Doordat mijn vrouw kinderopvang thuis heeft hebben we gekozen voor deze bus. Lekker makkelijk met de kinderen (6 persoons) en de kinderwagens achterin ;)
        Verder kan hij goed de caravan trekken :)
        Fijne zondag allemaal

        #18209262
        Haiko
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 January 2014

          Welkom Renee

          ben zelf ook net eigenaar van een vivaro maar ook op geel kenteken :thumb
          Helaas kan ik jou vraag niet beantwoorden ,mischien dat Ralf hier een antwoord op heeft ?
          Heeft zelf ook een vivaro en die knutselt beroepsmatig aan bedrijfswagens :P

          #18209263
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Geel kenteken met tussenschot?????

            dat is nieuw…

            Geel kenteken betekent banken tot achteraan.

            Grijs Kenteken heeft een gesloten laadruimte achter de Achterbank.
            Bij deze mag je het schot niet verplaatsen, daar dan de laadruimte niet meer aan de eisen voldoet, en je dan van een Bedrijfswagen kenteken (beginnend met B of V) (grijs), naar een Personen auto kenteken (Geel) gaat, inclusief belasting verhoging van Bestelauto partikulier naar Personenauto…

            Willem

            #18209264
            van der Wal
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 June 2011

              Hoi

              Een Vivaro op geel kenteken met dubbele cabine is gewoon mogelijk.
              Degene die met een Vivaro dubbele cabine op geel kenteken rijden hebben deze als particulier gekocht en niet als bedrijf.
              Hierdoor is het een marge auto geworden ipv een btw auto waardoor er door de bestuurder wegenbelasting betaald moet worden voor een Vivaro met geel kenteken.
              Zo word een Vivaro met dubbele cabine in de volksmond een Vivaro op geel kenteken.

              Wat betref het verzetten van het schot is helaas niet toegestaan dit ivm de regels van de rdw.
              Daar komt bij dat je het schot niet meer fatsoenlijk vast kunt zetten omdat er geen bevestigingspunten meer zitten voor het schot.

              Gr. Ralf

              #18209265
              Diesels
                Lid sinds:
                18 January 2014

                Oké dankjewel Ralf ( en de andere) dan gaan we dit niet doen :)
                Goed weekend verder allemaal

                #18209266
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Bedrijfswagen op partikuliere naam betaald vooralsnog IETS minder belasting als een Geel kenteken.

                  Bron: Belasting dienst.

                  Grijs kenteken ondernemer: 1651kg tot 1750kg diesel
                  102euro 3mnd.

                  Grijs kenteken partikulier 1651kg tot 1750kg diesel:
                  374euro per 3mnd.

                  Geel kenteken 1651kg tot 1750kg diesel:
                  495euro per 3mnd.

                  #18209267
                  Haiko
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 January 2014

                    Ik betaal 420 p kwartaal voor mijn vivaro (1855kg)
                    Op Geel Kenteken (L2-H1)
                    dat is dus 140,- p maand

                    duur wel :fy1 ….. maar ja ik heb hem toch nodig :)

                    #18209268
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Dat betekend dat ie dus wel degelijk grijs kenteken is… (kenteken beginnend met een letter V of B)

                      Bedrijfsauto partikulier (Grijs kenteken) 1851-1950kg €426,- per kwartaal
                      Personenauto (Geel kenteken) 1851-1950kg tussen de €528,- (NH) en €569,- (ZH) per kwartaal

                      Dus je hebt gewoon een GRIJS!! kenteken auto.

                      Dat betekend als je je schot naar achter wil plaatsen, je wel in een GEEL kenteken auto gaat rijden dus tussen de €528,- en €569,- moet gaan betalen, dan krijg je ook een nieuw kenteken met bijbehorende nieuwe kenteken platen beginnend met Alles behalve een B of V

                      Willem

                      #18209269
                      Haiko
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 January 2014

                        enige voordeel als particulier is dat je GEEN proviciale opcenten betaalt .
                        die betaalt de ondernemer wel!

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.