Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Turbo valt uit vectra gts 2.2 DTI
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 april 2014 om 18:19 #17714231
heb hetzelfde probleem bij mijn Astra 1.7 CDTI. bij 130-140 km/h valt het vermogen weg. Ik dacht er ook aan om deze te chippen maar ben bang dat de problemen dan nog erger worden. of zouden deze hiermee opgelost zijn als ik er wat meer vermogen insteek?
1 april 2014 om 18:24 #17714232Heeft de 2.2 DTI wel een roetfilter?
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
1 april 2014 om 18:29 #17714233ja heeft een roetfilter
heb de mijne toen ook gedaan
roetfilter leeg halen een laten chippen en je bent van alles af1 april 2014 om 20:53 #17714234Kan je hem ook laten wegschrijven?
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
6 april 2014 om 13:45 #17714235Voor zover ik heb opgezocht heeft geen enkle DTI een roetfilter, enkel een catalisator.
MvgVerzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
8 april 2014 om 15:30 #17714236@Dietrich Concept wrote:
ja heeft een roetfilter
heb de mijne toen ook gedaan
roetfilter leeg halen een laten chippen en je bent van alles afHeeft geen Roetfilter, enkel een NoX katalysator, deze kan je gewoon leegkloppen inderdaad.
Deze NoX-kat zat al onder mijn Corsa-B Diesel, zit nu niks meer onder.Willem
12 april 2014 om 16:09 #17714237ik vraag me af hoe jullie een egr en het roetfilter kunne uit programeren bij een 2.2dti? roetfilter heeft hij niet en egr is voor zo ver ik weet niet uit te programeren bij de dti’s
sommige hebben het hier over een cdti en het verhaal gaat over een dti.
verder. als de 2.2 in storing valt door een te hoge turbodruk kan het zijn dat de motor niet voldoende lucht kan verwerken (verstopt inlaat spruitstuk veel voor koment probleem) of de regelklep van de turbo druk is verstopt. deze klep zuigt de vacuüm pot van de turbo vacuüm en als de druk te hoog word dan verlaagt de klep de vacuüm, dus de klep zuigt lucht aan. als de klep verstopt zit kan hij niet snel genoeg lucht aan zuigen en valt hij in storing.
dus ik zou eers de inlaat reinigen (makkerlijkste is inlaat spruitstuk verwijderen nokken as los hallen dat alle kleppen dicht staan dan alle poorten vol spuiten met rem reiniger en met een tanden borstel schoon maken alles leeg zuigen met een vacuüm pot of een injectie spuit uit de apotheek en dan nog maals uit spuiten met rem reiniger)
komt de storing nog terug dan zou ik de regel klep vervangen voor een van de sloop (nieuw is hij heel erg duur)
gr martijn
12 april 2014 om 19:10 #17714238@tijne wrote:
ik vraag me af hoe jullie een egr en het roetfilter kunne uit programeren bij een 2.2dti? roetfilter heeft hij niet en egr is voor zo ver ik weet niet uit te programeren bij de dti’s
sommige hebben het hier over een cdti en het verhaal gaat over een dti.
verder. als de 2.2 in storing valt door een te hoge turbodruk kan het zijn dat de motor niet voldoende lucht kan verwerken (verstopt inlaat spruitstuk veel voor koment probleem) of de regelklep van de turbo druk is verstopt. deze klep zuigt de vacuüm pot van de turbo vacuüm en als de druk te hoog word dan verlaagt de klep de vacuüm, dus de klep zuigt lucht aan. als de klep verstopt zit kan hij niet snel genoeg lucht aan zuigen en valt hij in storing.
dus ik zou eers de inlaat reinigen (makkerlijkste is inlaat spruitstuk verwijderen nokken as los hallen dat alle kleppen dicht staan dan alle poorten vol spuiten met rem reiniger en met een tanden borstel schoon maken alles leeg zuigen met een vacuüm pot of een injectie spuit uit de apotheek en dan nog maals uit spuiten met rem reiniger)
komt de storing nog terug dan zou ik de regel klep vervangen voor een van de sloop (nieuw is hij heel erg duur)
gr martijn
Roetfilter is er idd niet, Egr kan je wegchippen, dus uit de computer wegschrijven zodat ie niet meer weet wat egr is;)
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
12 april 2014 om 20:02 #17714239Waar kan jij dat laten doen? De mijne is gechipt en de erg zit er nog steeds in.
Er is hier op het forum een topic geweest van iemand die er mee bezig was maar zo ver ik weet is dat nooit gelukt.
Je kan de egr wel een paar % terug schroeven maar niet geheel uit zetten
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
13 april 2014 om 10:19 #17714240EDS kan het denk ik wel, lees ook hier eens:
viewtopic.php?t=180441Een EGR cheater
Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
13 april 2014 om 10:47 #17714241Dan hou je de lmm voor de gek dat is niet uit programmeren
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
13 april 2014 om 16:36 #17714242Houd niet je lmm voor de gek maar de EGR aangezien de egr word gecontroleerd door de lmm bij de DTI motoren
MvgVerzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
14 april 2014 om 06:16 #17714243@tijne wrote:
Waar kan jij dat laten doen? De mijne is gechipt en de erg zit er nog steeds in.
Er is hier op het forum een topic geweest van iemand die er mee bezig was maar zo ver ik weet is dat nooit gelukt.
Je kan de egr wel een paar % terug schroeven maar niet geheel uit zetten
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Ik heb de cheater er tussen zitten en ben tot op heden zeer tevreden
Heb in zowel mijn eigen topic viewtopic.php?f=6&t=180441&p=2421204#p2421204
Als in de how to do viewtopic.php?f=151&t=183904
Een beschrijving met foto’s geplaatst14 april 2014 om 13:46 #17714244ik geloof best dat dat werkt. daar twijfel ik niet over.
23 juli 2014 om 07:43 #17714245EDS kan bij een Y22DTR niet de EGR er uit schrijven, ook niet de Traction-controle eraf zetten..
Er zijn maar weinig tuners die dit kunnen, ik hoorde wel dat er een ‘thuis-tuner’ er mee bezig is…
26 juli 2014 om 10:55 #17714246En welke thuis tuner is dat dan?
Mvg28 juli 2014 om 06:38 #17714247Dat weet ik niet, een vriend van me zit op tuning-forum, hij wist me te vertellen dat daar een aantal forum leden er mee bezig zijn.
28 juli 2014 om 09:39 #17714248Kan je teweten komen welk forum? Lijkt me intresant om te volgen!;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.