Turbo valt uit vectra gts 2.2 DTI

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Turbo valt uit vectra gts 2.2 DTI

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
  • Auteur
    Berichten
  • #17224853
    RaSa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 May 2010

      Beste Opel mensen..

      Ik heb een probleem met mijn Vectra GTS. Zo nu en dan gaat hij in zijn noodloop. Meestal als ik in de 5 de versnelling aan het optrekken ben of aan het inhalen doet dit probleem zich voor. De welbekende storingslamp verschijnt in beeld en overduidelijk waarneembaar dat de turbo is uitgevallen.
      Als ik hem dan weer uit en aan doe is de noodloop er weer af. Dit probleem doet zich alleen voor in de 5 de versnelling.
      Ik heb het meerdere keren door de dealer laten uitlezen, maar ze vinden alleen een algemene storingsmelding.
      Daar kom ik niet verder mee, ik heb al links en rechts wel vernomen dat dit een bekend probleem is bij de vectra c

      Wie kan mij hier bij helpen, ervaringen delen, tips geven want ik wordt er niet goed van

      Alvast bedankt

      #17714207
      speaker
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 March 2007

        Gebeurd het als je hem in wat hogere toeren laat gaan?? ( niet absurd hoog, maar ff lekker doorhaald naar 3500 toeren ?? )

        Wat het kan zijn is een van je vacuumslangetjes die valse lucht zuigt oid.
        Loop ze allemaal eens na… Het zijn de kleine dingetjes die je zelf kan, maar waar je niet echt een storing van krijgt !

        #17714208
        RaSa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 May 2010

          Speaker, in ieder geval bedankt voor je reactie..

          Het gebeurt niet bij hoge toeren, het gebeurt tussen 2000 en 3000 toeren. Meestal als ik net heb geschakeld naar de vijfde versnelling en dan trap ik de gas in om 120/130 km/p uur te halen, valt ie weg…

          Ik heb zelf de slangen bekeken, kon zelf niets vinden, en de dealer ook niet…

          #17714209
          sw_reijnders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 October 2005

            is het niet een van de turbo slangen die begint te lekken?
            das wel een zwakke plek van de 2.2dti’s

            #17714210
            PYRO
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 October 2006

              de probleem wat jij heb,heb ik zelf ook gehad ,de foutcode p0234 als het goed is.Dat heeft iets met turbo druk te maken,
              Op het form heeft iemand een oplossing gevonden voor zijn eigen vec ,daarbij heeft hij de turbo druk velaagd,en geen fout meer.maar als je turbo druk verlaagd heb je weinig trekkracht denk ik.

              #17714211
              RaSa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 May 2010

                t.a.v. sw_reijnders

                Ik heb volgens mij geen lekkage bij de turboslangen, althans niet door mij opgemerkt en ook niet door de dealer.

                t.a.v. PYRO

                Verlagen van turbo druk waardoor waarschijnlijk mijn trekkracht vermindert, vind ik nog te vroeg en eigenlijk ook zonde..want daarmee los je het probleem op door trekkracht in te leveren..Opel moet hier toch wel een oplossing voor hebben, zou je zeggen..

                Op verschillende internetfora lees ik dat het wel eens met de turbodruk sensor te maken heeft..
                Kwestie van vervaning zegt men..

                De dealer heeft hem weer gereset en de volgende keer willen ze turbodruk sensor vervangen..Ben bang dat deze reperatie voor niets zal zijn..Immers men denkt dat dit het probleem is, dus betekent dat bij aanhouden van klachten andere vervaningen zullen volgen, waardoor ik in de centen geraakt word..

                Zijn er ervaringen met vervanging turbodruk sensor?

                #17714212
                PYRO
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 October 2006

                  turbo druk sensor heeft niets te maken met de probleem wat je heb ,turbodruk sensor had ik ook laten vervangen ,maar probleem blijft,volgens mij moet je er mee leren leven of verlagen van de turbo druk,

                  #17714213
                  sakin
                    Lid sinds:
                    7 October 2007

                    ik had ook hetzelfde probleem, ik

                    #17714214
                    hans-01
                      Lid sinds:
                      24 July 2010

                      ik heb dit probleem ook gehad bij mijn vorige vectra

                      en naar veel zoek werk kwam ik erachter dat er een sensor die ergenss in verbinding stond met de turbo stuk was

                      vaak laten uitlezen maar niks te vinden

                      ik zou zeggen zoekt en gij zult vinden

                      #17714215
                      Dietrich Concept
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 December 2004

                        dat is het allemaal niet
                        ik heb het ook gehad met mijn vorige gts

                        is heel simpel en de dealer weet nergens van
                        opel nederland wil er ook niks van weten

                        ik weet niet waar je vandaan komt heb anders wel een 1 mans zaak die het oplost in 5 min

                        zal mijn oude topic wel even opzoeken

                        daar moet ook nog een oude link bij staan van het GTS forum
                        daar heb ik het gevonden
                        is heel simpel iets
                        en het had mij al een vermogen gekost

                        alles vernieuwd en niet over

                        ik ga even voor je zoeken

                        gr

                        dietrich

                        #17714216
                        Dietrich Concept
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 December 2004

                          dit heb ik toe gedaan en toen was het over

                          Waarschijnlijk is je turbodruk korte tijd te hoog.
                          Komt vaak voor bij een Y22DTR.
                          Je krijgt dan foutcode P0234, negatieve afwijking circuit laaddrukregeling.
                          De gevraagde turbodruk is bijvoorbeeld 200kPa en de werkelijke druk 240kPa.
                          Normaal wordt de turbodruk dan teruggeregeld door de schoepen van de turbo te verstellen.
                          Als dit te lang duurt grijpt de ECU in en gaat de motor in noodloop.
                          Met als gevolg dat je helemaal geen turbodruk meer hebt!
                          Laat je dealer eens met de auto rijden en kijken of de turbodruk inderdaad te hoog is.
                          Ik weet voor 99% zeker dat het zo is.
                          Het komt vooral voor als de motor zwaarder belast wordt zoals in jouw geval bij het rijden met een sleurhut.

                          Ik heb het al diverse malen verholpen door een extra veer te plaatsen tussen de vacuumdoos en het moertje (hier geel geverfd) wat op de stang gemonteerd zit.
                          Hiervoor gebruik ik een veertje waarmee je remschoenen tegen de ankerplaat gemonteerd zit bij een Corsa, Astra enz.
                          Hierdoor heeft het stangetje een soort van voorspanning om sneller terug te komen.
                          Ik monteer de veer en een carrosserieringetje (om de veer tegen te houden) en een extra moertje (om de ruimte op te vullen).
                          Let er op dat je het geverfde moertje weer op de zelfde plaats terugschroeft.
                          Als je dit niet doet heb je kans dat je turbodruk juist te laag blijft en dat wil je ook niet.
                          Het best is om met de Tech2 te rijden en te zien hoe hoog de turbodruk blijft.
                          Ik vind het een beetje lastig uit te leggen maar ik hoop dat je er wat van begrijpt.
                          Succes.

                          en hier nog even het hele topic van mij toen

                          http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=106478&page=1

                          #17714217
                          PYRO
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 October 2006

                            En waar is de 1mans zaak??
                            want ik heb ook zelfde probleem ,niet altijd maar soms

                            origineel gepost door Dietrich Concept
                            dat is het allemaal niet
                            ik heb het ook gehad met mijn vorige gts

                            is heel simpel en de dealer weet nergens van
                            opel nederland wil er ook niks van weten

                            ik weet niet waar je vandaan komt heb anders wel een 1 mans zaak die het oplost in 5 min

                            zal mijn oude topic wel even opzoeken

                            daar moet ook nog een oude link bij staan van het GTS forum
                            daar heb ik het gevonden
                            is heel simpel iets
                            en het had mij al een vermogen gekost

                            alles vernieuwd en niet over

                            ik ga even voor je zoeken

                            gr

                            dietrich

                            #17714218
                            Dietrich Concept
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              15 December 2004

                              friesland

                              #17714219
                              Edvries
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 December 2004

                                Lammert?

                                #17714220
                                RaSa
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 May 2010

                                  Okee,

                                  Ik ben al iets wijzer geworden. Ik kom uit Groningen dus Friesland is geen probleem. Bij de volgende storing vraag wat ik de storingscode is. Mocht het idd zo zijn dan maak ik een afspraak bij jou :D

                                  Maar begrijp ik het goed dat het probleem daarna verholpen is? zonder dat je bijv. trekkingskracht inlevert of andere problemen aanwakkert?

                                  allen bedankt voor de bijdrage..

                                  #17714221
                                  Dietrich Concept
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    15 December 2004

                                    ja bij mij was het over

                                    ik had het vooral met het trekken van een aanhanger of caravan

                                    er gaat een klep eerder open die nu blijft hangen dat is het probleem

                                    @ edvries nee het is niet bij lammert
                                    is in suwald bij tytjerk ligt dat

                                    #17714222
                                    DCAT
                                      Lid sinds:
                                      10 December 2007

                                      . verlaag je turbodruk maar een slag dan zul je het merken ik heb het zelf ook gedaan

                                      #17714223
                                      rickytt3
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        31 July 2006

                                        Ik heb het ook, heb het maar opgegeven. Gebeurt vooral laag in toeren, in de vijf van onder de 100 km/u optrekken naar 120 a 130. Ben ondertussen handig in rijdend contact uit/aan. Verder schakel ik bij lage toeren in 5 om op te trekken veel vaker even terug, dat houdt de storing ook weg.

                                        #17714224
                                        GTS2.2DTI
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 October 2006

                                          origineel gepost door rickytt3
                                          Ik heb het ook, heb het maar opgegeven. Gebeurt vooral laag in toeren, in de vijf van onder de 100 km/u optrekken naar 120 a 130. Ben ondertussen handig in rijdend contact uit/aan. Verder schakel ik bij lage toeren in 5 om op te trekken veel vaker even terug, dat houdt de storing ook weg.

                                          Hahahaha, ja ik ken dat nog van mijn vorige Vectra, die had het ook altijd in zijn vijf en wat lage toerentallen, vooral met de ambulance of de sleephut erachter. Deed ook altijd snel even op de rechte weg even de auto van contact en dan weer starten tijdens het rijden, je word er op den duur best handig in ook nog hahaha.

                                          Later toch maar met de sleuthut erachter in zijn 4 blijven rijden en dan heb je ook geen enkel probleem, je verbruikt alleen wat meer brandstof maar ach…

                                          Turbodruk verlagen houdt ook in dat je aan vermogen inlevert en dat zou ik absoluut zelf niet willen. Dan lijkt me de oplossing die Dietrich aanbrengt toch net even wat handiger. Ik rijdt nu in de 1.9 CDTI met 150PK ( gechipt ) en die heeft het probleem niet.

                                          #17714225
                                          Dietrich Concept
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            15 December 2004

                                            dat van mij helpt echt en niet minder turbodruk en zo klaar

                                            ik heb nu een signum met 19cdti ook 150 pk

                                            waar heb jij hem gechipt dan

                                            origineel gepost door GTS2.2DTI

                                            origineel gepost door rickytt3
                                            Ik heb het ook, heb het maar opgegeven. Gebeurt vooral laag in toeren, in de vijf van onder de 100 km/u optrekken naar 120 a 130. Ben ondertussen handig in rijdend contact uit/aan. Verder schakel ik bij lage toeren in 5 om op te trekken veel vaker even terug, dat houdt de storing ook weg.

                                            Hahahaha, ja ik ken dat nog van mijn vorige Vectra, die had het ook altijd in zijn vijf en wat lage toerentallen, vooral met de ambulance of de sleephut erachter. Deed ook altijd snel even op de rechte weg even de auto van contact en dan weer starten tijdens het rijden, je word er op den duur best handig in ook nog hahaha.

                                            Later toch maar met de sleuthut erachter in zijn 4 blijven rijden en dan heb je ook geen enkel probleem, je verbruikt alleen wat meer brandstof maar ach…

                                            Turbodruk verlagen houdt ook in dat je aan vermogen inlevert en dat zou ik absoluut zelf niet willen. Dan lijkt me de oplossing die Dietrich aanbrengt toch net even wat handiger. Ik rijdt nu in de 1.9 CDTI met 150PK ( gechipt ) en die heeft het probleem niet.

                                            #17714226
                                            DCAT
                                              Lid sinds:
                                              10 December 2007

                                              moet zeggen dat ik toch niet aan vermogen heb ingeleverd

                                              #17714227
                                              GTS2.2DTI
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                14 October 2006

                                                origineel gepost door Dietrich Concept

                                                dat van mij helpt echt en niet minder turbodruk en zo klaar

                                                ik heb nu een signum met 19cdti ook 150 pk

                                                waar heb jij hem gechipt dan

                                                Geen idee als ik eerlijk mag zijn. Ik heb de Vec voor één jaar terug overgenomen van de eerste eigenaar, een politie agent btw:P En die heeft de Vec laten chippen, heb de CD erbij. Kweet alleen dat het ding gaat als de brandweer, voor een tijdje terug op de autobahn in der heimatt 235 op de klok gehad, 225 op de TomTom dus dat zit wel snorrie..

                                                #17714228
                                                DenVectra GTS
                                                  Lid sinds:
                                                  1 May 2008

                                                  Bij mij was dit soortgelijks ook het geval de Turbo gaf niet genoeg druk. Ben toen gaan kijken naar de luchtslangen en op het eerste oog zie je niks, maar toen ik de slangen bekeek terwijl iemand gas gaf tot 2500 toeren zag ik een scheur in de slang die op de inlaatspruitstuk zat aangesloten die kan namelijk uitdrogen. Voor 20 euro een orginele op de sloperij gekocht en probleem was opgelost.
                                                  Misschien heb je er wat aan succes.

                                                  #17714229
                                                  Trevor 2408
                                                    Lid sinds:
                                                    8 October 2013

                                                    ik had dit ook vooral 4& 5de vernelling ..
                                                    kben naar garage’s gegaan maar die vonden niks …
                                                    zelf liggen kijken naar alle slangen maar ook daar kon ik niks vinden
                                                    heb dan maar de inlaat en egr klep er afgehaald
                                                    en daar zat alles vol roet maar echt VOL e .. alles gaan uitkuisen derna proper gemaakt met remmen reiniger
                                                    en geloof me ofniet
                                                    maar de auto rijd nu beter dan toen ik hem kocht ook het probleem van de noodloop is weg … probeer dit anders ook eens Grtz

                                                    #17714230
                                                    Dietrich Concept
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      15 December 2004

                                                      ik heb het ook gehad met 2 auto’s gewoon laten chippen egr uitschrijven en roetfilter ook uitschrijven en leegmaken
                                                      heb je nooit weer een roetprobleem en met apk heb je ook geen zorgen gaat hij gewoon doorheen uitstoot is goed

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 43)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.