Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › turbo-systeem op 2.0SEH?? info gevaagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2009 om 04:22 #17386268
Standaard NE krukas kan wel wat hebben. Zie ook mijn topic http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=93699&page=1 voor wat 8v turbo info. Weekend van 1 maart gaat er weer gesleuteld worden aan de motor. Eens kijken hoeveel vermogen ik dan heb. En welke tijden er dit jaar gereden kunnen worden.
15 januari 2009 om 09:30 #17386269Mijn ervaring vanuit cross is dat de onderblokken in het algemeen een hoop kunnen hebben, en niet zo snel stuk gaan, Ik rij nu al 3 seizoenen met de zelfde blok alleen de kop is een keer gereviceerd, onderblok is nog gewoon orgineel, wel heb ik nog een 2 liter 8v liggen waar ik een turbo van een Golf diezel op gezet had, dat blok is gewoon uit elkaar gespat.
Mijn 1300 waar ik mee cross zit op 125 pk, en loopt als een zonnetje
15 januari 2009 om 09:55 #17386270wat ik me afvraag het klinkt allemaal zo makkelijk om een turbo op een c20ne te plaatsen maar hoe doen jullie dat dan met de injectoren zijn de standaard injectoren toereikend? Hoe doen je dat met de ECU een stand alone? en dan hoe regel je de turbo druk
15 januari 2009 om 10:23 #17386271origineel gepost door Patrick24
wat ik me afvraag het klinkt allemaal zo makkelijk om een turbo op een c20ne te plaatsen maar hoe doen jullie dat dan met de injectoren zijn de standaard injectoren toereikend? Hoe doen je dat met de ECU een stand alone? en dan hoe regel je de turbo druk
ik rijd op dit moment met 440cc injectoren met standaard brandstofdruk regelaar. Maar ik ga over een maand naar 663cc injectoren. Motormanagement is van VEMS. En turbodruk regel je met je wastegate. Alhoewel ik ook een eboost2 boost controller heb.
29 januari 2009 om 21:25 #17386272origineel gepost door brieken
origineel gepost door Patrick24
wat ik me afvraag het klinkt allemaal zo makkelijk om een turbo op een c20ne te plaatsen maar hoe doen jullie dat dan met de injectoren zijn de standaard injectoren toereikend? Hoe doen je dat met de ECU een stand alone? en dan hoe regel je de turbo druk
ik rijd op dit moment met 440cc injectoren met standaard brandstofdruk regelaar. Maar ik ga over een maand naar 663cc injectoren. Motormanagement is van VEMS. En turbodruk regel je met je wastegate. Alhoewel ik ook een eboost2 boost controller heb.
Ik had even een vraagje m.b.t. de injectoren.
Ik heb nu gewoon een standaard c20ne met de standaard injectoren maar als ik er andere injectoren inzet heeft dat gevolgen voor het vermogen of veranderd er niets.
Waarom ik dit vraag is om het volgende:
Als ik ik het gas intrap dan houd de auto een beetje in.
Ik heb het brandstof filter al vervangen en het gasklephuis al helemaal gereinigt en een kapotte slang vanaf de kleppendeksel naar het gasklephuis vervangen.
Hij rijd al een stuk beter maar nog steeds niet helemaal super.helpt het dus om de injectoren te vervangen voor bv.440cc of gewoon orgineel laten en hoeveel cc is orgineel
Ps gave topic trouwens:thumbup turbo=fun:D
30 januari 2009 om 04:10 #17386273Andere injectoren heeft geen zin. zeker 440cc op een standaard c20ne gaat niet werken.
Dat hij inhoud bij gasgeven kan komen omdat je motor te arm loopt. Maar als ik je verhaal zo lees denk ik dat dat eerder door valse lucht komt. Ik denk dat je motor lucht aanzuigt na de luchtmassamater. Misschien nog ergens slangetjes poreus of gescheurd. zoals dat ook het geval was met de slang van je carter ontluchting.
Ik zou ook eens naar je bougies kijken. Wat voor een kleur hebben die?
30 januari 2009 om 10:03 #17386274origineel gepost door brieken
Andere injectoren heeft geen zin. zeker 440cc op een standaard c20ne gaat niet werken.Dat hij inhoud bij gasgeven kan komen omdat je motor te arm loopt. Maar als ik je verhaal zo lees denk ik dat dat eerder door valse lucht komt. Ik denk dat je motor lucht aanzuigt na de luchtmassamater. Misschien nog ergens slangetjes poreus of gescheurd. zoals dat ook het geval was met de slang van je carter ontluchting.
Ik zou ook eens naar je bougies kijken. Wat voor een kleur hebben die?
Bougies,bougiekabels,verdelerkap en rotor zijn pas vervangen dus daar kan het niet aan liggen.
Misschien dat ik de aanzuigbuis na de lmm nog vervang voor een metale buis.
En vandaag de injector rail er even afhalen en kijken hoe de injectoren zijn.
Gasklephuis heb ik laatst og helemaal schoongemaakt(was ook echt super smerig:o)zou het ook aan de brandstofdruk regelaar kunnen liggen?
foto: (omcirceld)
gr. Paul
30 januari 2009 om 20:35 #17386275is de lexmaul wel recht …..je zou niet de eerste zijn die een “niet helemaal goede “hebt ……best kans dat ie daar wat valse lucht pakt …..het komt zelf wel eens voor bij de standaard inlaatjes ….
30 januari 2009 om 21:55 #17386276origineel gepost door Ronaldo
is de lexmaul wel recht …..je zou niet de eerste zijn die een “niet helemaal goede “hebt ……best kans dat ie daar wat valse lucht pakt …..het komt zelf wel eens voor bij de standaard inlaatjes ….soory niet vermeld…..IS NIET MIJN BLOK:D:D
24 februari 2009 om 21:39 #17386277wie kan er een goede samenstelling geven voor een turbokit op http://www.hg-motorsport.de/shop/product_info.php?info=p5256_-Turbo-Individual-Kit–Opel-C20NE-2-0-8V-85KW-115PS.html
zoveel verstand heb ik ook nog niet van al die spullen die je nog meer nodig hebt. maar ben wel is benieuwt hoeduur dat dan gaat kosten:jerry
25 februari 2009 om 08:49 #17386278als je maar niet de olie toevoer van hun koopt maar orgineel van c20let. die van hun zit tussen de pomp en de drukmeter.
alles in één keer kopen is duur maar je hebt het wel in 1 x klaar.25 februari 2009 om 21:38 #17386279origineel gepost door timmey
als je maar niet de olie toevoer van hun koopt maar orgineel van c20let. die van hun zit tussen de pomp en de drukmeter.
alles in één keer kopen is duur maar je hebt het wel in 1 x klaar.dan zou je alleen de zuigers enz nog moeten ofniet?
26 februari 2009 om 06:07 #17386280kan orgineel. wel reduceerplaat ertussen doen.
27 oktober 2010 om 00:38 #17386281zijn er nog mensen die na aanleiding van dit topic er serieus mee begonnen zijn?:o
27 oktober 2010 om 06:29 #17386282Ik weet niet of er mensen naar aanleiding van dit specifieke topic er mee bezig zijn, maar ik weet wel dat FreekCorsa een Corsa A met C20NE Turbo heeft gebouwd.
27 oktober 2010 om 10:34 #17386283i know:angel maar vroeg me af of er nog andere mensen waren :)
31 oktober 2010 om 14:44 #17386284hoi allemaal,
ik ben wilfred,ik ben zelf ook bezig met een corsa A met c20ne turbo
hier is mijn setup voor de geintresseerde,c20ne (origineel)
megasquirt 2 extra
mitsubishi td04 14t van volvo t5
zelfbouw spruitstuk
intercooler 700x14x65 (ebay type)
greddy rs style dumpvalve
manuel boostcontrolen een hoop bouwwerk :D
hier een foto van mn zelfbouw spruitstuk
31 oktober 2010 om 15:58 #17386285Ik heb voor wie interesse heeft nog een Turbo liggen van een hyundai H200
voor een leuk prijsje.31 oktober 2010 om 22:45 #17386286Originally posted by madmax1969
Ik heb voor wie interesse heeft nog een Turbo liggen van een hyundai H200
voor een leuk prijsje.van een diesel????
1 november 2010 om 08:14 #17386287origineel gepost door corsaboy
Originally posted by madmax1969
Ik heb voor wie interesse heeft nog een Turbo liggen van een hyundai H200
voor een leuk prijsje.van een diesel????
ja ….dus ??
1 november 2010 om 08:14 #17386288origineel gepost door madmax1969
Ik heb voor wie interesse heeft nog een Turbo liggen van een hyundai H200
voor een leuk prijsje.ik heb ook nog een aantal ferme jongens op de plank liggen …..wachtend op een nieuwe eigenaar/esse …
1 november 2010 om 08:17 #17386289origineel gepost door Ronaldo
origineel gepost door corsaboy
Originally posted by madmax1969
Ik heb voor wie interesse heeft nog een Turbo liggen van een hyundai H200
voor een leuk prijsje.van een diesel????
ja ….dus ??
Nog beter zelfs is een Turbo Diezel 2.5 TD
ziet er nog als nieuw uit1 november 2010 om 08:48 #17386290origineel gepost door madmax1969
origineel gepost door Ronaldo
origineel gepost door corsaboy
Originally posted by madmax1969
Ik heb voor wie interesse heeft nog een Turbo liggen van een hyundai H200
voor een leuk prijsje.van een diesel????
ja ….dus ??
Nog beter zelfs is een Turbo Diezel 2.5 TD
ziet er nog als nieuw uitdat spoelt inderdaad ook allejezus lekker :) ik draai met een standaardhuis van een 524 td met een ander groter binnenwerk ….dubbele schoepen en de hele ratsemetats :)
1 november 2010 om 08:52 #17386291het was de bedoeling om hem in te bouwen in mijn Corsa Crosser, maar de motor is ontploft, drijfstang kon de zuiger niet meer bijbenen en ga nu een atmosferische motor bouwen op basis van een 13SH met webbers
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.