Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › turbo-systeem op 2.0SEH?? info gevaagd
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2008 om 15:36 #17386243
Waar sluit je de olieleiding van de turbo dan op aan??
Normaal zit die in het onderblok toch bij turbomotoren.
Of kun je deze aansluiten op je oliepomp en moet je je oliekoeler laten vervallen of wat??MVG
Rens:afro21 december 2008 om 16:29 #17386244de oliepomp heeft er een aansluiting voor, waar ze bij de c20let ook aangesloten worden
24 december 2008 om 16:24 #17386245origineel gepost door corsaracer
de oliepomp heeft er een aansluiting voor, waar ze bij de c20let ook aangesloten worden?
24 december 2008 om 16:37 #17386246je kunt de aanvoer idd aftappen van de pomp.
Maar je retour zul je echt moeten gaan boren in het onderblok..Zijn trouwens diverse punten waar je de aanvoer weg kunt halen maar niet op het punt je oliethermostaat tbv je oliekoeler…
ZOu ik iig niet doen haha24 december 2008 om 16:56 #17386247origineel gepost door corsaboy
je kunt de aanvoer idd aftappen van de pomp.
Maar je retour zul je echt moeten gaan boren in het onderblok..Zijn trouwens diverse punten waar je de aanvoer weg kunt halen maar niet op het punt je oliethermostaat tbv je oliekoeler…
ZOu ik iig niet doen hahade “?” op het feit dat er bij de let de aanvoer via het blok geschiedt …..en niet via de pomp.;) ik heb vroeger ook eens de fout gemaakt door en toevoerleiding te nemen met een t-stuk ertussen voor de aanvoer …..:jerry dan kom je na een aantal minuten erg bedrogen uit en kost het gewoon een turbo. voor de t.s. misschien eens een kijkje komen nemen hier( als je in de buurt zit ) ….kan je precies zien hoe ‘t zit. je retour kan simpel ook door de carterpan heen ( Boven op de plaat laten vloeien en een kwestie van een goede knelkoppeling op alu of gelast op een stalen ) )
30 december 2008 om 16:46 #17386248Hoi iedereen
Om even op het verhaal SEH/NE terug te komen Verschillen dan
Het verschil zit hem voor het grote deel in de kop en in de injectie systeem van de motor, Compressie is hoger bij de SEH de NE heeft 9.2:1 en de SEH 10.0:1
de onderblokken zijn helemaal hetzelfde ook heeft de SEH de kleppen wat groter en een wat scherpere nokkenas dan een NE, en mij is geleerd vanuit de crosserij dat je beter een blok kan pakken met wat minder compressie.
Verder kun je de olie kanaal ook via de intercooler laten lopen maar dan moet je even een olie cooler van een Turbo diezel nemen die sandwich plaat is bij bepaalde modellen aangepastGroeten en Suc6 harm
30 december 2008 om 22:32 #17386249tja harm…
ben zelf ook een crosser en hoe meer compressie hoe liever:P
Seh heeft bolle zuigers ne niet
koppen zijn hetzelfde nokkenas is anders
inspuitsysteem is verschillend en dat was het.
Wel erg mooie motoren die seh’s
maar niet erg handig voor turbo ombouw.
gr30 december 2008 om 22:48 #17386250idd dennis,
een seh heeft echt dezelfde kleppen, dezelfde cilinderkop..
Zelfde inlaatspruitstuk..Het verschil zit hem iig in de volgende delen:
– Zuigers
– nokkenas
– ECU
– Waarschijnlijk het onderblok, deze zou 2mm lager zijn als die van een NE.
Heb dit helaas niet meer kunnen nameten aangezien mijn seh onderblok toen helaas al weg was..Ook zoals gezegd is een seh niet echt wat voor een turbo ombouw..
Gewoon een ne pakken, decompressie plaat ertussen en gaan met die banaan…:D
30 december 2008 om 23:03 #17386251ik ben wat verfijnder aan de slag gegaan een paar jaar terug…..in a nuttshell ?…kop uitgehold ,holle en bolle kleppen ,uitgewogen en uitgelieterd,zuigers en stangen uitgewogen andere injectoren en hogere inspuiting….ook wat kortere bougies. ( comp 1 op 8:1 .;) )…ohja…1800E:cool: nu helaas nog maar 238.6 pk:cry maar wel hartstikke leuk :jerry
3 januari 2009 om 18:01 #17386252Wat je ook kan doen is een NE of SEH pakken en daarde kop op van een 1.8S dus geen E
Dan heb je standaard een compressie van bijna 1 op 11 en dat met dubbelle webers, Giga koppel en veel vermogen ook onderin, 18S heeft namelijk de kleppen nog groter dan een SEH en betere flow naar de kleppen toe, Heb je ook geen Turbo nodig, Is alleen niet zo handige combinatie met een A Corsa, heb ik gedaan en was met goed fatsoen niet meer mee te rijden, je vloog letterlijk over de weg en sturen was helemaal onmogelijk omdat bij het gasgeven hij zo aan het stuur trok dat je al bij voorbaat naar links vloog maar wel kicken, Blok heb ik nog en ga maar eens kijken waar ik dat weer in bouwps wat ook goed schijnt te werken is de combinatie C20SE met turbo, Blok ligt standard in een Deawoo Nubera van 1997 tot 2003 en schijnt eenvoudig om te bouwen
3 januari 2009 om 23:54 #17386253Originally posted by madmax1969
Wat je ook kan doen is een NE of SEH pakken en daarde kop op van een 1.8S dus geen E
Dan heb je standaard een compressie van bijna 1 op 11 en dat met dubbelle webers, Giga koppel en veel vermogen ook onderin, 18S heeft namelijk de kleppen nog groter dan een SEH en betere flow naar de kleppen toe, Heb je ook geen Turbo nodig, Is alleen niet zo handige combinatie met een A Corsa, heb ik gedaan en was met goed fatsoen niet meer mee te rijden, je vloog letterlijk over de weg en sturen was helemaal onmogelijk omdat bij het gasgeven hij zo aan het stuur trok dat je al bij voorbaat naar links vloog maar wel kicken, Blok heb ik nog en ga maar eens kijken waar ik dat weer in bouwIk wil wel eens zien of je over de 200 pk kunt halen met die setup… Want met een turbo setup is dat redelijk te doen…
ALs je nog niet met vuldruk hebt gereden kun je dit totaal niet vergelijken.. wat denk je wat voor koppel je erbij krijgt met een geblazen motor.. Daar kan een atmo motor nooit tegenaan… :vertag
4 januari 2009 om 00:33 #17386254Wil ook een turbo systeem nemen voor de corsa c20ne.
HG-motorsport verkoopt ook kits hiervoor:D Heeft iemand hier ervaring mee? Op Ebay staat trouwens een turbokit te koop voor een 8v.@ Corsaboy succes met de verbouwing en blijven posten de updates:kewlpics
4 januari 2009 om 09:49 #17386255hier staat alles
http://www.vaux-extreme.com/forum/forumdisplay.php?f=82
Moet wel ff registreren4 januari 2009 om 09:50 #17386256@kilat komt goed haha
verder gasten van HG weten wel wat ze hebben en wat ze verkopen.
Haal wel eens wat bij hun en op diverse meetings en evenementen ff babbelen met hun..Is alijd wel top :thumbup
4 januari 2009 om 09:51 #17386257en ipv vd decompressie plaat kun je ook 1 pakking van cometic nemen die is 3 mm dik
C4216-120 part number.
201 US
4 januari 2009 om 12:07 #17386258origineel gepost door Kilat
Wil ook een turbo systeem nemen voor de corsa c20ne.
HG-motorsport verkoopt ook kits hiervoor:D Heeft iemand hier ervaring mee?:o WOW, werd direct blij toen ik dit zag :D was al een tijdje info aant verzamelen over een turbo systeem voor een 8v. maar op die site kan je een heel pakket samenstellen..
Ik zal het pakket alleen nog moeten samenstellen met iemand die verstand heeft van turbo zaken..Maar ik heb iig weer een uitdaging :D
4 januari 2009 om 12:52 #17386259@ the aviator graag gedaan:D Bij hun kan je idd zelf een kit samenstellen tot het aantal pk’s die je wilt gaan hebben.
Hier is een filmpje van een corsa c20ne met een turbokit van hg motorsport
4 januari 2009 om 13:03 #17386260Aks je nou gewoon hier kijkt
Kan het voor de helft of nog minder
http://www.vaux-extreme.com/forum/forumdisplay.php?f=82En die corsa in dat filmpje is niet helemaal standaard meer
6 januari 2009 om 16:32 #17386261Ja dat kan wel die van mij zat op 190 pk tot mijn krukas afbrak
Daarna niet meer geprobeerd moet er wel bij vertellen dat ik een compressie van 1:13 had en verplicht moest mengen aangezien hij met standaard benzine niet meer goed liep.
Maar ik weet iemand die een SEH met 1.8S kop op 210 pk zit maar dan is wel alles uitgewogen, en aangepast, Ok ben met je eens dat de koppel van een Drukgevuld systeem velemalen beter is alleen daar heb je met lage toeren niet zoveel aan.origineel gepost door corsaboy
Originally posted by madmax1969
Wat je ook kan doen is een NE of SEH pakken en daarde kop op van een 1.8S dus geen E
Dan heb je standaard een compressie van bijna 1 op 11 en dat met dubbelle webers, Giga koppel en veel vermogen ook onderin, 18S heeft namelijk de kleppen nog groter dan een SEH en betere flow naar de kleppen toe, Heb je ook geen Turbo nodig, Is alleen niet zo handige combinatie met een A Corsa, heb ik gedaan en was met goed fatsoen niet meer mee te rijden, je vloog letterlijk over de weg en sturen was helemaal onmogelijk omdat bij het gasgeven hij zo aan het stuur trok dat je al bij voorbaat naar links vloog maar wel kicken, Blok heb ik nog en ga maar eens kijken waar ik dat weer in bouwIk wil wel eens zien of je over de 200 pk kunt halen met die setup… Want met een turbo setup is dat redelijk te doen…
ALs je nog niet met vuldruk hebt gereden kun je dit totaal niet vergelijken.. wat denk je wat voor koppel je erbij krijgt met een geblazen motor.. Daar kan een atmo motor nooit tegenaan… :vertag
6 januari 2009 om 17:59 #17386262ben ook bezig met c20ne turbo, koplete set van HG is wel het snelste als je geen tijd hebt om alles wat goedkoper bij elkaar te verzamelen.
ik ben er al een paar jaar mee bezig (in de heeeeeeeeele kleine uurtjes die ik heb) ik doe wel alles zelf en probeer het zo goedkoop mogelijk te houden.
best dure ombouw zo maar wel heel leuk.6 januari 2009 om 18:08 #17386263leuke topic deze :thumbup ik gaat ‘m volgen;)
12 januari 2009 om 13:21 #17386264Nou zou men andere zuigers en drijfstangen kunnen nemen met alles erop er dr aan, maar kan de krukas van een NE de pk’s wel aan? Zijn er uberhaud ook sterkere en/of lichtere krukassen (net als het vliegwiel) te koop?
12 januari 2009 om 13:46 #17386265origineel gepost door Ronaldo
leuke topic deze :thumbup ik gaat ‘m volgen;):o
12 januari 2009 om 17:13 #17386266Originally posted by the aviator
Nou zou men andere zuigers en drijfstangen kunnen nemen met alles erop er dr aan, maar kan de krukas van een NE de pk’s wel aan? Zijn er uberhaud ook sterkere en/of lichtere krukassen (net als het vliegwiel) te koop?zolang je niet boven de 300 pk komt geloof ik het allemaal wel.. Ik ken er een aantal die hiervan in de buurt komen en gaat nog steeds goed..
Orgineel spul kan best wat hebben.. :P
12 januari 2009 om 18:00 #17386267origineel gepost door geert666
origineel gepost door Ronaldo
leuke topic deze :thumbup ik gaat ‘m volgen;):o
:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.