Turbo Pakking A13DTE herhaaldelijk defect

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Turbo Pakking A13DTE herhaaldelijk defect

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364999
    Corsa_13cdti
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 December 2012

      Beste forummers,

      Ik heb een probleem met mijn turbo pakkingen. Sinds een half jaar lekt de turbo nu voor de 2e langs de pakking en de flenzen(zie foto).
      Ik merk geen prestatieverschil, maar het stinkt tijdens langzaam rijden en stilstaan in het interieur.

      Overige kenmerken/zaken die invloed kunnen hebben:
      Het gaat om een Opel Corsa 1.3 cdti ecoflex (A13DTE) uit 2013 met inmiddels 140.000km op de teller.
      De auto is ongeveer een jaar (40.000km) geleden gechipt bij een bekende (opel)tuner in Duitsland.
      De auto word altijd rustig warm gereden.

      Als ik de turbo met zijn flens op een glasplaat leg is deze in ieder geval recht. Het spruitstuk kan ik in de auto niet met een glasplaat beoordelen, maar met een lineaal zie ik ook geen vervormingen. Daarom denk ik dat de pakking wellicht te heet word. Op de foto is ook te zien dat de nieuwe pakking een opstaand randje heeft, maar bij de oude is dit helemaal vlak geworden.

      Ik heb voor de 2e reparatie een pakking van een ander merk gekozen. Ik vraag me af of jullie nog tips hebben, mbt pakkingen van beter materiaal oid. Ik heb e.e.a. gelezen over MLS (multi layer steel) pakkingen, maar ik kan weinig informatie mbt materiaal specificaties vinden in de diverse webshops.

      Uiteraard zijn dat dit komt doordat de temperatuur/druk te hoog word na het chippen. Ik wil alleen eerst nog wat moeite steken in het oplossen van dit probleem met een mogelijk betere afdichting.

      IMG_20181108_185103

       

      IMG_20181112_155913

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.