turbo op c14nz

Forumindex Forums Techniek Overige motor types turbo op c14nz

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 101)
  • Auteur
    Berichten
  • #17345795
    corsaboy
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      dat budget van de c20let heb ik ook al flink overschreden met de kompressor setup.
      Maar dat geluid is heerlijk en maakt alles weer goed…..

      #17345796
      Dirk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 January 2005

        Origineel gepost door mr-turbo
        maar het lijkt me persoonlijk wel eens leuk om eens zo’n kleiner motortje flink onderhanden te nemen, maar reken er wel op dat de totaal kosten wel eens een c20let kunnen overschrijden bij iemand die het fatsoenlijk bouwt dat het ook heel blijft :vertag:vertag:vertag

        ik ken een 1.3 turbo die de kosten van een let meer dan 5-voudig overschreden heeft ;)
        maar dan heb je wel een bijna 300pk 1300cc motortje :vertag

        #17345797
        willycorsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 February 2007

          Je hebt toch van die setjes compleet uitlaatspruitstuk, turbo en de rest om een 1.4 xe om te bouwen, zal nog niet gelijk als de brandweer gaan, maar je hebt wel een turbootje onder de kap. Weet alleen niet meer wat ze kosten best prijzig geloof ik.

          #17345798
          Dirk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 January 2005

            oldstyle heeft zoiets dacht ik

            #17345799
            sebastiaankadettcabriogsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 November 2005

              mvaux heeft ook “kant en klare” turbo kitjes alleen zijn andere zuigers optioneel

              #17345800
              kadett-c-coupe
                Lid sinds:
                18 October 2005

                Dbilas heeft ook turbokits, meen tot 180 pk ofzo, is veel voor een 1400je.
                Het is aan jou de vraag of een c20xe met lichte tuning niet goedkoper en zonder turbogat fijner is.

                In principe kun je met 1400 turbo hard gaan hoor. Renault 5 gt turbo, halen er ook effe 300+ pk uit (met carburateur;))

                oude formule 1 auto’s: 1500 pk uit 1.5 L

                #17345801
                Dirk
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 January 2005

                  Origineel gepost door kadett-c-coupe
                  oude formule 1 auto’s: 1500 pk uit 1.5 L

                  bmw formule 1 auto’s hè ;)
                  duitse degelijkheid :thumbup

                  #17345802
                  Mauz
                    Lid sinds:
                    12 August 2004

                    Nou ff de vraag he; past een 1.5td uitlaatspruitstuk op die van een E16SE?:hmmz

                    Want ik heb wat rond gevraagd en het moeilijkste om aan te komen is een uitlaatspruitstuk voor de turbo en een programmatje waarmee ik mijn programma in m’n computer mee kan aanpassen:vertag

                    ( http://www.aldlcable.com/sc/toplevel.asp?cat=0 )

                    De rest zou dan idd misschien van een turbo dieseltje af te halen zijn of anders wat onderdelen van mvaux?

                    #17345803
                    corsaboy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Originally posted by Mauz
                      Nou ff de vraag he; past een 1.5td uitlaatspruitstuk op die van een E16SE?:hmmz

                      Nee past niet…

                      Originally posted by Mauz
                      programmatje waarmee ik mijn programma in m’n computer mee kan aanpassen:vertag

                      ( http://www.aldlcable.com/sc/toplevel.asp?cat=0 )

                      De rest zou dan idd misschien van een turbo dieseltje af te halen zijn of anders wat onderdelen van mvaux?

                      stel dat jij die software zou kunnen uitlezen en aanpassen en dan.. Ooit al eens verdiept in de opel software…

                      tis echt wel meer dan ff dit en dat doen hoor.

                      maar goed wel een leuk project als je dat door zet succes

                      #17345804
                      mayhem
                        Lid sinds:
                        13 June 2006

                        Origineel gepost door Dirk

                        Origineel gepost door mr-turbo
                        maar het lijkt me persoonlijk wel eens leuk om eens zo’n kleiner motortje flink onderhanden te nemen, maar reken er wel op dat de totaal kosten wel eens een c20let kunnen overschrijden bij iemand die het fatsoenlijk bouwt dat het ook heel blijft :vertag:vertag:vertag

                        ik ken een 1.3 turbo die de kosten van een let meer dan 5-voudig overschreden heeft ;)
                        maar dan heb je wel een bijna 300pk 1300cc motortje :vertag

                        en dat is vet. ken 2 starletjes met turbo:wub 1300 met een (ik dacht) gt28rs. turbo gat waar je eng van word, maar als ie gaat, dan gaat ie vreselijk:thumbup

                        #17345805
                        corsa-erik
                          Lid sinds:
                          8 January 2007

                          Origineel gepost door corsaboy

                          Originally posted by Mauz
                          Nou ff de vraag he; past een 1.5td uitlaatspruitstuk op die van een E16SE?:hmmz

                          Nee past niet…

                          Originally posted by Mauz
                          programmatje waarmee ik mijn programma in m’n computer mee kan aanpassen:vertag

                          ( http://www.aldlcable.com/sc/toplevel.asp?cat=0 )

                          De rest zou dan idd misschien van een turbo dieseltje af te halen zijn of anders wat onderdelen van mvaux?

                          stel dat jij die software zou kunnen uitlezen en aanpassen en dan.. Ooit al eens verdiept in de opel software…

                          tis echt wel meer dan ff dit en dat doen hoor.

                          maar goed wel een leuk project als je dat door zet succes

                          Ik denk net als Corsaboy dat werken met een normale ECU wel moeilijker kan zijn dan je denkt.
                          Of misschien is herprogrammeren van de eprom makkelijker dan ik denk.

                          Maar de standaard computer zal toch geen voorziening hebben om de turbodruk mee te meten?
                          Van wat ik op het internet zie, gaan de meesten toch voor een zelf programeerbaar inspuitsysteem, zoals megasquirt of vmes.

                          Maar, top idee :thumbup
                          Als je een C14NZ opblaast, kost een vervangend blok je de kop niet ;)

                          Geweldig plan, hoop dat het je lukt, we wachten wel op de :kewlpics

                          #17345806
                          Mauz
                            Lid sinds:
                            12 August 2004

                            Origineel gepost door corsaboy

                            stel dat jij die software zou kunnen uitlezen en aanpassen en dan.. Ooit al eens verdiept in de opel software…

                            tis echt wel meer dan ff dit en dat doen hoor.

                            maar goed wel een leuk project als je dat door zet succes

                            M’n broer heeft het zelf gedaan met dezelfde manier op z’n ’89er CRX en zit met een nog te kleine intercooler al op 190pk en 240nm :) )

                            Nu zit er zoiezo een wereld van verschil in Honda en Opel dus is het inderdaad misschien een goed idee om eerst zonder turbo in te bouwen het programmatje wat aan te passen en te kijken hoe en wat.king:

                            [size=-1]
                            ( offtopic; btw, nog bedankt corsaboy, je site heeft goed geholpen met overzetten van m’n c14ne –> e16se :thumbup[/size]

                            #17345807
                            corsaboy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Originally posted by Mauz

                              [size=-1]
                              ( offtopic; btw, nog bedankt corsaboy, je site heeft goed geholpen met overzetten van m’n c14ne –> e16se :thumbup[/size]

                              En natuurlijk max niet te vergeten :vertag
                              haha maar goed altijd leuk te horen.

                              thx

                              #17345808
                              kadett-c-coupe
                                Lid sinds:
                                18 October 2005

                                hoe zit het inmiddels met het turboproject?

                                #17345809
                                corsa_b_graffitshadow
                                  Lid sinds:
                                  14 May 2006

                                  ook dit lijkt me weer een vet project.

                                  ben zelf ook met torbo blokje bezig maar dan een 1 cilinder 4takt.
                                  of het lukt zal me een zorg zijn ik wil er gewoon meer te weten van komen en het maakt niets uit als dat blok in de soep loopt.

                                  #17345810
                                  willycorsa
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 February 2007

                                    Zijn er eventueel al :kewlpics:kewlpics van dit project?

                                    #17345811
                                    robbyrood
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 February 2006

                                      Turbo van een diesel werkt niet , trimming is fout.
                                      Blok kan wel een half bar hebben, geen compressie verlaging nodig, al hoewel ze wel pingel gevoelig zijn.
                                      Benzine druk omhoog en ontsteking anders en dan kijken.
                                      Ben er niet kapot van …
                                      Maar ja ,blokken zat te krijgen.
                                      Verder las ik iets met gevogel met een Polo 6N 1400, daar zijn kant en klare sets voor te koop!!
                                      En als je een beetje handig bent maak je het zelf, al gedaan, werkte wel en geen 3000 euro!!

                                      #17345812
                                      CrazyWezel
                                        Lid sinds:
                                        15 April 2006

                                        Origineel gepost door kadett-c-coupe
                                        hoe zit het inmiddels met het turboproject?

                                        met deze weet ik niet,

                                        zelf ga ik er binnekort ook is aan beginnen,
                                        mijn corsa gaat van c12nz (met rotte versnellingsbak) naar c14nz (van bbg)
                                        en aan die c14nz willen we nu een turbo gaan hangen,
                                        het idee was een normale benzine turbo, type weet ik zo even niet, zou ik na moeten kijken, ligt bij de buurjongen nu,
                                        hij komt iig van een volvo.
                                        voor de ECU komt een Apexi S-AFC die de dingetjes van de luchtmassameter weer leesbaar maakt voor de boordcomputer, en de injectie fatsoenlijk krijgt.
                                        de intercooler + slangen komen van een Ford mondeo,
                                        de injectoren moeten multi-point worden, dit moet ik nog even kijken, hoop dat er iets in de geest van 1.6 te krijgen is voor multipoint van de sloop, anders moet ik weer even verder zoeken, of een brandstofdrukregelaar, maar daar zijn we ook nog niet helemaal uit.
                                        verder is het dus nog even denken, knutselen en beunen, ik hoef niet persé over de 0.5bar heen, mn buurjongen heeft zijn primera nu op 0.45bar en daar word je al best blij van :)
                                        en het geluidje is ook gewoon dik van de blowoff valve :)
                                        mja ik ben een student, dus tijd zat, geld is meer het probleem, we proberen een beetje een budget projectje te doen nu, omdat het allemaal niet veel mag kosten, het is immers maar voor de lol..
                                        laat nog wel wat weten, kan nog wel even duren, eerst op mn dooi gemak die 1.4 dr in hange :D

                                        #17345813
                                        Ronaldo
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Origineel gepost door robbyrood
                                          En als je een beetje handig bent maak je het zelf, al gedaan, werkte wel en geen 3000 euro!!

                                          zijn vast wel foto’s van …………………………….toch ?

                                          #17345814
                                          CrazyWezel
                                            Lid sinds:
                                            15 April 2006

                                            iemand enig idee hoe ik aan een verstevigde koppakking kom voor een c14nz? of iemand die ervaring heeft met een bedrijf die ze maakt / verkoopt?
                                            morge ff tuning bedrijven bellen enzo..
                                            alvast bedankt!

                                            #17345815
                                            seh power
                                              Lid sinds:
                                              20 September 2004

                                              uit koper laten snidjen laseren.

                                              er zit verschil tussen een turbo ombouw voor de fun en een voor de dikke vette cijfers en heelhouden.

                                              op marktplaats staat nu een halltech te koop waarmee je 2 extra injectoren aan kunt sturen.

                                              dan kun je toch leuk turbo rijden op een mischien lage druk maargoed kijk is waar de meeste standaard turbo autos op draaien, dan ben je toch leuk bezig voor een paar spreekwoordelijke knaken.

                                              heb hier ook nog spruitstuk , turbo en zovoorts liggen voor een fiesta stoterstangenkanon, maarja moek die eerst weer kopen;)

                                              groeten

                                              #17345816
                                              corsaboy
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                Originally posted by seh power
                                                uit koper laten snidjen laseren.

                                                er zit verschil tussen een turbo ombouw voor de fun en een voor de dikke vette cijfers en heelhouden.

                                                op marktplaats staat nu een halltech te koop waarmee je 2 extra injectoren aan kunt sturen.

                                                dan kun je toch leuk turbo rijden op een mischien lage druk maargoed kijk is waar de meeste standaard turbo autos op draaien, dan ben je toch leuk bezig voor een paar spreekwoordelijke knaken.

                                                heb hier ook nog spruitstuk , turbo en zovoorts liggen voor een fiesta stoterstangenkanon, maarja moek die eerst weer kopen;)

                                                groeten

                                                koper blijkt ook niet alles te zijn wanneer je richting de 2 bar gaat.. Tenminste de een zegt van wel maar heb ook al gehoord dat ze tja iets poreuser zijn. Dat er zo een beetje olie kon verbranden ofzo..

                                                Maar hoe dat precies zit weet ik helaas niet meer.
                                                Ik ga o-ringen en dan een stalen pakking monteren bij mijn volgende motor
                                                :vertag

                                                #17345817
                                                mr-turbo
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 July 2004

                                                  past een meerlaags van een z20let niet gewon op die motor ?? :hmmz

                                                  #17345818
                                                  corsaboy
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    Originally posted by mr-turbo
                                                    past een meerlaags van een z20let niet gewon op die motor ?? :hmmz

                                                    z20let past niet op small block motoren en niet op de 8v motoren..

                                                    Verbind dan een olie en waterkanaal van de kop met elkaar door.. :thumbdown

                                                    #17345819
                                                    willycorsa
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 February 2007

                                                      Kun je geen stalen kop ringen maken. Frees een groef boven op het onderblok rond je cilinderbussen 2mm breed en 1,5 diep. Neem de dikte van je koppakking b .v . 1,2mm draai je de kopringen 2 mm breed en 2,75 hoog. Of pak hiervoor uitgegloeide lasdraad. Alleen ik weet niet of dit ook heel gaat blijven met je aluminium cilinderkop. Ik pas dit veel toe maar dan is de cilinderkop ook van gietijzer blijft wel heel zelf boven de 100 psi in laat druk. O ja op een diesel natuurlijk

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 101)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.