Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › turbo op c14nz
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 april 2007 om 10:23 #17345795
dat budget van de c20let heb ik ook al flink overschreden met de kompressor setup.
Maar dat geluid is heerlijk en maakt alles weer goed…..12 april 2007 om 10:46 #17345796Origineel gepost door mr-turbo
maar het lijkt me persoonlijk wel eens leuk om eens zo’n kleiner motortje flink onderhanden te nemen, maar reken er wel op dat de totaal kosten wel eens een c20let kunnen overschrijden bij iemand die het fatsoenlijk bouwt dat het ook heel blijft :vertag:vertag:vertagik ken een 1.3 turbo die de kosten van een let meer dan 5-voudig overschreden heeft ;)
maar dan heb je wel een bijna 300pk 1300cc motortje :vertag12 april 2007 om 14:54 #17345797Je hebt toch van die setjes compleet uitlaatspruitstuk, turbo en de rest om een 1.4 xe om te bouwen, zal nog niet gelijk als de brandweer gaan, maar je hebt wel een turbootje onder de kap. Weet alleen niet meer wat ze kosten best prijzig geloof ik.
12 april 2007 om 17:38 #17345798oldstyle heeft zoiets dacht ik
12 april 2007 om 20:06 #17345799mvaux heeft ook “kant en klare” turbo kitjes alleen zijn andere zuigers optioneel
3 mei 2007 om 06:38 #17345800Dbilas heeft ook turbokits, meen tot 180 pk ofzo, is veel voor een 1400je.
Het is aan jou de vraag of een c20xe met lichte tuning niet goedkoper en zonder turbogat fijner is.In principe kun je met 1400 turbo hard gaan hoor. Renault 5 gt turbo, halen er ook effe 300+ pk uit (met carburateur;))
oude formule 1 auto’s: 1500 pk uit 1.5 L
4 mei 2007 om 17:10 #17345801Origineel gepost door kadett-c-coupe
oude formule 1 auto’s: 1500 pk uit 1.5 Lbmw formule 1 auto’s hè ;)
duitse degelijkheid :thumbup9 mei 2007 om 18:58 #17345802Nou ff de vraag he; past een 1.5td uitlaatspruitstuk op die van een E16SE?:hmmz
Want ik heb wat rond gevraagd en het moeilijkste om aan te komen is een uitlaatspruitstuk voor de turbo en een programmatje waarmee ik mijn programma in m’n computer mee kan aanpassen:vertag
( http://www.aldlcable.com/sc/toplevel.asp?cat=0 )
De rest zou dan idd misschien van een turbo dieseltje af te halen zijn of anders wat onderdelen van mvaux?
9 mei 2007 om 20:52 #17345803Originally posted by Mauz
Nou ff de vraag he; past een 1.5td uitlaatspruitstuk op die van een E16SE?:hmmzNee past niet…
Originally posted by Mauz
programmatje waarmee ik mijn programma in m’n computer mee kan aanpassen:vertag( http://www.aldlcable.com/sc/toplevel.asp?cat=0 )
De rest zou dan idd misschien van een turbo dieseltje af te halen zijn of anders wat onderdelen van mvaux?
stel dat jij die software zou kunnen uitlezen en aanpassen en dan.. Ooit al eens verdiept in de opel software…
tis echt wel meer dan ff dit en dat doen hoor.
maar goed wel een leuk project als je dat door zet succes
10 mei 2007 om 13:45 #17345804Origineel gepost door Dirk
Origineel gepost door mr-turbo
maar het lijkt me persoonlijk wel eens leuk om eens zo’n kleiner motortje flink onderhanden te nemen, maar reken er wel op dat de totaal kosten wel eens een c20let kunnen overschrijden bij iemand die het fatsoenlijk bouwt dat het ook heel blijft :vertag:vertag:vertagik ken een 1.3 turbo die de kosten van een let meer dan 5-voudig overschreden heeft ;)
maar dan heb je wel een bijna 300pk 1300cc motortje :vertagen dat is vet. ken 2 starletjes met turbo:wub 1300 met een (ik dacht) gt28rs. turbo gat waar je eng van word, maar als ie gaat, dan gaat ie vreselijk:thumbup
10 mei 2007 om 14:43 #17345805Origineel gepost door corsaboy
Originally posted by Mauz
Nou ff de vraag he; past een 1.5td uitlaatspruitstuk op die van een E16SE?:hmmzNee past niet…
Originally posted by Mauz
programmatje waarmee ik mijn programma in m’n computer mee kan aanpassen:vertag( http://www.aldlcable.com/sc/toplevel.asp?cat=0 )
De rest zou dan idd misschien van een turbo dieseltje af te halen zijn of anders wat onderdelen van mvaux?
stel dat jij die software zou kunnen uitlezen en aanpassen en dan.. Ooit al eens verdiept in de opel software…
tis echt wel meer dan ff dit en dat doen hoor.
maar goed wel een leuk project als je dat door zet succes
Ik denk net als Corsaboy dat werken met een normale ECU wel moeilijker kan zijn dan je denkt.
Of misschien is herprogrammeren van de eprom makkelijker dan ik denk.Maar de standaard computer zal toch geen voorziening hebben om de turbodruk mee te meten?
Van wat ik op het internet zie, gaan de meesten toch voor een zelf programeerbaar inspuitsysteem, zoals megasquirt of vmes.Maar, top idee :thumbup
Als je een C14NZ opblaast, kost een vervangend blok je de kop niet ;)Geweldig plan, hoop dat het je lukt, we wachten wel op de :kewlpics
10 mei 2007 om 14:49 #17345806Origineel gepost door corsaboy
stel dat jij die software zou kunnen uitlezen en aanpassen en dan.. Ooit al eens verdiept in de opel software…
tis echt wel meer dan ff dit en dat doen hoor.
maar goed wel een leuk project als je dat door zet succes
M’n broer heeft het zelf gedaan met dezelfde manier op z’n ’89er CRX en zit met een nog te kleine intercooler al op 190pk en 240nm :) )
Nu zit er zoiezo een wereld van verschil in Honda en Opel dus is het inderdaad misschien een goed idee om eerst zonder turbo in te bouwen het programmatje wat aan te passen en te kijken hoe en wat.king:
[size=-1]
( offtopic; btw, nog bedankt corsaboy, je site heeft goed geholpen met overzetten van m’n c14ne –> e16se :thumbup[/size]11 mei 2007 om 08:21 #17345807Originally posted by Mauz
[size=-1]
( offtopic; btw, nog bedankt corsaboy, je site heeft goed geholpen met overzetten van m’n c14ne –> e16se :thumbup[/size]En natuurlijk max niet te vergeten :vertag
haha maar goed altijd leuk te horen.thx
15 mei 2007 om 11:24 #17345808hoe zit het inmiddels met het turboproject?
15 mei 2007 om 21:40 #17345809ook dit lijkt me weer een vet project.
ben zelf ook met torbo blokje bezig maar dan een 1 cilinder 4takt.
of het lukt zal me een zorg zijn ik wil er gewoon meer te weten van komen en het maakt niets uit als dat blok in de soep loopt.23 mei 2007 om 18:55 #17345810Zijn er eventueel al :kewlpics:kewlpics van dit project?
23 mei 2007 om 21:59 #17345811Turbo van een diesel werkt niet , trimming is fout.
Blok kan wel een half bar hebben, geen compressie verlaging nodig, al hoewel ze wel pingel gevoelig zijn.
Benzine druk omhoog en ontsteking anders en dan kijken.
Ben er niet kapot van …
Maar ja ,blokken zat te krijgen.
Verder las ik iets met gevogel met een Polo 6N 1400, daar zijn kant en klare sets voor te koop!!
En als je een beetje handig bent maak je het zelf, al gedaan, werkte wel en geen 3000 euro!!27 augustus 2007 om 14:43 #17345812Origineel gepost door kadett-c-coupe
hoe zit het inmiddels met het turboproject?met deze weet ik niet,
zelf ga ik er binnekort ook is aan beginnen,
mijn corsa gaat van c12nz (met rotte versnellingsbak) naar c14nz (van bbg)
en aan die c14nz willen we nu een turbo gaan hangen,
het idee was een normale benzine turbo, type weet ik zo even niet, zou ik na moeten kijken, ligt bij de buurjongen nu,
hij komt iig van een volvo.
voor de ECU komt een Apexi S-AFC die de dingetjes van de luchtmassameter weer leesbaar maakt voor de boordcomputer, en de injectie fatsoenlijk krijgt.
de intercooler + slangen komen van een Ford mondeo,
de injectoren moeten multi-point worden, dit moet ik nog even kijken, hoop dat er iets in de geest van 1.6 te krijgen is voor multipoint van de sloop, anders moet ik weer even verder zoeken, of een brandstofdrukregelaar, maar daar zijn we ook nog niet helemaal uit.
verder is het dus nog even denken, knutselen en beunen, ik hoef niet persé over de 0.5bar heen, mn buurjongen heeft zijn primera nu op 0.45bar en daar word je al best blij van :)
en het geluidje is ook gewoon dik van de blowoff valve :)
mja ik ben een student, dus tijd zat, geld is meer het probleem, we proberen een beetje een budget projectje te doen nu, omdat het allemaal niet veel mag kosten, het is immers maar voor de lol..
laat nog wel wat weten, kan nog wel even duren, eerst op mn dooi gemak die 1.4 dr in hange :D29 augustus 2007 om 22:11 #17345813Origineel gepost door robbyrood
En als je een beetje handig bent maak je het zelf, al gedaan, werkte wel en geen 3000 euro!!zijn vast wel foto’s van …………………………….toch ?
29 augustus 2007 om 22:24 #17345814iemand enig idee hoe ik aan een verstevigde koppakking kom voor een c14nz? of iemand die ervaring heeft met een bedrijf die ze maakt / verkoopt?
morge ff tuning bedrijven bellen enzo..
alvast bedankt!25 september 2007 om 21:36 #17345815uit koper laten snidjen laseren.
er zit verschil tussen een turbo ombouw voor de fun en een voor de dikke vette cijfers en heelhouden.
op marktplaats staat nu een halltech te koop waarmee je 2 extra injectoren aan kunt sturen.
dan kun je toch leuk turbo rijden op een mischien lage druk maargoed kijk is waar de meeste standaard turbo autos op draaien, dan ben je toch leuk bezig voor een paar spreekwoordelijke knaken.
heb hier ook nog spruitstuk , turbo en zovoorts liggen voor een fiesta stoterstangenkanon, maarja moek die eerst weer kopen;)
groeten
26 september 2007 om 15:12 #17345816Originally posted by seh power
uit koper laten snidjen laseren.er zit verschil tussen een turbo ombouw voor de fun en een voor de dikke vette cijfers en heelhouden.
op marktplaats staat nu een halltech te koop waarmee je 2 extra injectoren aan kunt sturen.
dan kun je toch leuk turbo rijden op een mischien lage druk maargoed kijk is waar de meeste standaard turbo autos op draaien, dan ben je toch leuk bezig voor een paar spreekwoordelijke knaken.
heb hier ook nog spruitstuk , turbo en zovoorts liggen voor een fiesta stoterstangenkanon, maarja moek die eerst weer kopen;)
groeten
koper blijkt ook niet alles te zijn wanneer je richting de 2 bar gaat.. Tenminste de een zegt van wel maar heb ook al gehoord dat ze tja iets poreuser zijn. Dat er zo een beetje olie kon verbranden ofzo..
Maar hoe dat precies zit weet ik helaas niet meer.
Ik ga o-ringen en dan een stalen pakking monteren bij mijn volgende motor
:vertag26 september 2007 om 18:36 #17345817past een meerlaags van een z20let niet gewon op die motor ?? :hmmz
26 september 2007 om 19:16 #17345818Originally posted by mr-turbo
past een meerlaags van een z20let niet gewon op die motor ?? :hmmzz20let past niet op small block motoren en niet op de 8v motoren..
Verbind dan een olie en waterkanaal van de kop met elkaar door.. :thumbdown
26 september 2007 om 21:17 #17345819Kun je geen stalen kop ringen maken. Frees een groef boven op het onderblok rond je cilinderbussen 2mm breed en 1,5 diep. Neem de dikte van je koppakking b .v . 1,2mm draai je de kopringen 2 mm breed en 2,75 hoog. Of pak hiervoor uitgegloeide lasdraad. Alleen ik weet niet of dit ook heel gaat blijven met je aluminium cilinderkop. Ik pas dit veel toe maar dan is de cilinderkop ook van gietijzer blijft wel heel zelf boven de 100 psi in laat druk. O ja op een diesel natuurlijk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.