Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › turbo op c14nz
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 maart 2007 om 08:42 #17345770
maar er zijn 1600 se motoren die 170 pk hebben zoals die oude van botter die nu nltuning heeft.
volgens mij is daar niks interns aan vervangen.
ik begin het corsa wereldje en beetje te kennen wen weet dat niet iedereen alles even graag overal neerschrijft
zou daarom meschien willen u2uen wat er bij komt kijken bij een compressor opbouwen?
ik krijg namelijk het vermoede dat het wel kan. maar dat jij er met je seh erg veel werk van gemaakt heb
ik d8 als standaard drijfstangen 170 pk aan kunnen en standaard zuigers 0,5 bar moet dat wel te doen zijn d8 ik?
ik hoef er namelijk niet mee te sprinten of zo iets…
ik w8 het af
groeten sebas
29 maart 2007 om 08:50 #17345771die kunnen dat wel ff aan maar dan houd het ook echt op.
wil je het goed en betrouwbaar doen dan zul je moeten aanpassen wat corsaboy zei.29 maart 2007 om 08:56 #17345772ik wil niet eigewijs zijn maar
als heel blijft met een gereviceerd onderblok (dat ben ik wel van plan) en dan met 0,4 of 0,5 bar rijden
ben ik blij het blok zit niet in een corsa maar in een kadett cabrio is dus ja een wagen om mee te toeren.
als ik echt iets super snels wil zou ik wel net als andere hier een corsa a gaan en met de tijd een 2 lieter inbouwen.
maja met ongeveer 45 % vermogens winst ben ik heel blij :P een gaaf geluid en meer rij comfort door het hogere koppel
of bedoel je met ff dat je het met 0,4 of 0,5 bar toch op den duur stuk rijd?
mocht ik er mee doorgaan word het idd een meer jaren plan.
29 maart 2007 om 09:00 #17345773ik praat ook niet over de pk’s die ze dan hebben meer over het koppel wat alles kapot drukt……. En bij dit soort dingen blijf ik erbij goedkoop is duurkoop…….
29 maart 2007 om 09:36 #17345774owkee
ff om te orienteren waar zijn die dingen te krijgen gesmede zuigers sterkere drijfstangen?
en welke compressor raad je aan een van mercedes meeschien?
29 maart 2007 om 09:43 #17345775ik denk dat je ook het volgende vergeet.
Een kompressor snoept eerst bijna 30pk van je vermogen.
deze wordt namelijk aangedreven door je krukas……Zou eens gaan kijken naar een m45… En dan moet je zelf gaan rekenen welke polie verhouding je gaat toepassen… Je moet dus je druk berekenen.
29 maart 2007 om 10:14 #17345776gaaf ik heb net ff zitten googelen en je hoeft niet een olie leiding aan te leggen :) bij dat tiepe compressor
ook een viguur op marktplaats die zecht dat je uit een bmw 1600 van 102 naar 150pk kan gaan zonder wat aan te passen .. maja dat zullen wel sterkere motoren zijn of fabeltjes
29 maart 2007 om 10:15 #17345777ut kan wel maar voor hoe lang dat is vraag 2 :P
29 maart 2007 om 10:19 #17345778tja uit een diesel kun je zonder al te gek hoeven doen 10 keer de standaard hoeveelheid pk’s halen.
maar dan moet je niet van maastricht naar groningen willen rijden want verder dan venlo kom je niet :Ppunt is, er is heel veel mogelijk maar de vraag is hoe betrouwbaar moet het zijn.
als jij met je dettje lekker wil gaan toeren zou ik het originele blokje lekker zo laten. als je dan toch meer vermogen wil doe het dan in 1 keer goed en neem geen genoegen met half werk. op die manier heb je er het langste plezier van ;)
29 maart 2007 om 13:53 #17345779ja ik denk dat julie gelijk hebben beter nog ik weet het wel zeker maja is toch jammer
want ik wil idd betrouwbaar kunnen toeren
op marktplaats word er wel een m45 compesoor aangeboden.
ik heb al contact gehad met een tuningspecialis en die wist niet zo heel veel van opel motoren maar zij dat bij bmw motoren 1600 wel 200pk was te berijken maar dan moest er wel gebruikt gemaakt worden van een intercooler hij raden mij aan om te beginnen bij 0,2 bar en lanzaamproberen om dmv poelie te vranderen te stappen naar 0,3 bar als het goed gaat.
maj komt best wat bij kijken
compressor,andere riem, spanrol op riem, de uitgang van m45 pas maken op de opel moter, inlaat omleggen, andere injectoren? chippen?
maja het is wel verdomt interesant
meschien als ik met het nz onderblok aan de gang ga voor revisie en alle onderdelen heb liggen dat ik het niet kan laten om hem op 0,2 bar op de se te zette:P
maja is nu alleen maar dagdromen.
groeten en bedankt voor de informatie en advies! toppie!
29 maart 2007 om 14:04 #173457800.2 bar is voor mietjes.
Ik draai hopelijk straks 0.8-0.9 bar en dat is mij al te weinigwil over 2 jaar toch minimaal 1.5 bar kunnen draaien… :cool:
29 maart 2007 om 14:58 #173457810.2 bar? haha dan kun je er net zo goed een ventilator op monteren.
0.2 bar is gewoon geldverspilling.
als je dan toch perse een compressor wil doe het dan in een keer goed en ga voor die 0.8 tot 1 bar boost.
das leuk voor dagelijks gebruik en houd het ook wel ff vol.29 maart 2007 om 15:07 #17345782ik ga wel ff bij opel dealer langs een keertje kijken wat die dr van zecht
ik heb een rezerve onderblok die ik dr voor kan gaan opbouwen maja moet eerst maar eens onderzoekken wat dat kost zuigers en drijfstangen.
want als puntje bij paaltje komt ben ik ook maar een studentje:P
29 maart 2007 om 15:15 #17345783opel dealer weet daar niets van, omdat opel die gegevens nooit vrijgegeven heeft.
auto-crossers, slopers of auto tuners die weten er meer vanaf ;)29 maart 2007 om 15:22 #17345784oke:) hhmzz dan lijken auto tunings bedrijfen mij het verstandigs
die 0,2 bar wat ik hoorde kwam van iemand die eigenlijk gespecializeerd was in bmw en vrij wijnig va opel weet
bij wie zou je dat kunne checken
kronenburg denk ik?
29 maart 2007 om 15:37 #17345785ik heb al ff lopen zoeken
bij mvaux hebben ze het bijvoorbeeld over zuigers in elke compressie die je maar wenst voor £265
ik weet ff niet precies meer hoeveel euro dat is maar goed.
maar waar ik heen wil dr staat niks bij over drijfstangen.
zouden die dan wel vervangen moete worden vraag ik me af.
sebas.
29 maart 2007 om 15:44 #17345786kronenburg kan je wel een eind op weg helpen, limpex in tilburg zou je ook kunnen proberen.
wat drijfstangen betreft, de H profiel gesmede drijfstangen zullen wel volstaan.
wisselkoers van engelse ponden kun je op internet opzoeken ;)
29 maart 2007 om 20:59 #17345787dirk 10 maal meer vermogen uit een diesel zonder veel moeite, graag wat meer uitleg klinkt interresant en natuurlijk :kewlpics:kewlpics
29 maart 2007 om 21:01 #17345788Origineel gepost door Dirk
kronenburg kan je wel een eind op weg helpen, limpex in tilburg zou je ook kunnen proberen.wat drijfstangen betreft, de H profiel gesmede drijfstangen zullen wel volstaan.
wisselkoers van engelse ponden kun je op internet opzoeken ;)
je revereert neem ik aan naar de standaard drijfstangen?
hoeveel bar kunnen die aan als ik vragen mag? mocht ik voor het uiterste gaan?
en nog een vraagje die zuigers op de mvaux site zijn dat gesmede zuigers?? als ik er naar kijk krijg ik de indruk van niet??
29 maart 2007 om 21:37 #17345789H profiel gesmede drijfstangen zijn after-market drijfstangen.
wat je veilig op standaard drijfstangen los kunt laten weet ik niet, alle blokken die ik gebouwd heb heb ik voorzien van sterkere drijfstangen.of het gesmede zuigers zijn kan ik je zo ook niet vertellen is er vrij lastig aan af te zien ;) ik zou ze ff mailen als ik jou was.
@willycorsa:
daar ga ik liever niet al te ver op in, het heeft mij behoorlijk wat tijd en moeite kost om zover te komen dus dat houd ik liever nog ff voor mezelf ;)30 maart 2007 om 19:30 #17345790Je kan ook je std drijfstangen laten harden ze worden dan taaier je moet ze dan ook nog zelf na bewerken.
En dirk ik d8 msshn kan je wat over dieseltjes vertellen. Leer geld is immers al duur genoeg. En ik heb toch flink moeite moeten doen om een dieseltje echt vooruit te krijgen
30 maart 2007 om 19:48 #17345791het simpelste wat je kunt doen, alleen bij oudere diesels, is de rookstop iets uitdraaien. een half slag is leuk zat.
de pomp regelt dan later terug en zal dus langer meer diesel in spuiten.
31 maart 2007 om 10:48 #17345792Oke maar dat is waarschijnlijk een natuurlijk aangezogen diesel. Als je een turbo geblazen diesel meer diesel gaat geven kun je gelijk je std turbo begraven. En moet je minimaal een grotere intercooler monteren.
31 maart 2007 om 11:11 #17345793zo extreem veel effect heeft dat nou ook weer niet hoor ;)
maar het is wel merkbaar.11 april 2007 om 21:36 #17345794een 200pk 1400 is zeker haalbaar maar niet goedkoop..:sleeping
spec/ zuigers / drijfstangen (zou ik ook wel doen)
turbo is wel wat te vinden wat redelijk te gebruiken is denk ik, is niet zo heel veel pk voor een stanbdaard ding dus dat moet wel lukken
misschien iets van een audi 1.8 turbo (kkk)
prog injectiesysteem, dikke uitlaat voor tot achter, intercooler, wellicht iets van een snijringen (motorsport) koppakking en nog een berg klein spul, en wat ga je doen met de koppeling, want die zal ook problemen gaan geven, en wellicht dat de 1,4 versn,bak ook wat probleempjes geeft.is maar net wat je wilt. ik zou zelf als het de eerste keer is al je zoiets doet voor een turbo gaan omdat je die op redelijk veel verschillende plaatsen kan zetten terijl je met een compressor niet veel keus hebt waar je hem kan / wil plaatsen….
maar het lijkt me persoonlijk wel eens leuk om eens zo’n kleiner motortje flink onderhanden te nemen, maar reken er wel op dat de totaal kosten wel eens een c20let kunnen overschrijden bij iemand die het fatsoenlijk bouwt dat het ook heel blijft :vertag:vertag:vertag
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.