turbo op c14nz

Forumindex Forums Techniek Overige motor types turbo op c14nz

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 101)
  • Auteur
    Berichten
  • #17345770
    sebastiaankadettcabriogsi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 November 2005

      maar er zijn 1600 se motoren die 170 pk hebben zoals die oude van botter die nu nltuning heeft.

      volgens mij is daar niks interns aan vervangen.

      ik begin het corsa wereldje en beetje te kennen wen weet dat niet iedereen alles even graag overal neerschrijft

      zou daarom meschien willen u2uen wat er bij komt kijken bij een compressor opbouwen?

      ik krijg namelijk het vermoede dat het wel kan. maar dat jij er met je seh erg veel werk van gemaakt heb

      ik d8 als standaard drijfstangen 170 pk aan kunnen en standaard zuigers 0,5 bar moet dat wel te doen zijn d8 ik?

      ik hoef er namelijk niet mee te sprinten of zo iets…

      ik w8 het af

      groeten sebas

      #17345771
      Dirk
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 January 2005

        die kunnen dat wel ff aan maar dan houd het ook echt op.
        wil je het goed en betrouwbaar doen dan zul je moeten aanpassen wat corsaboy zei.

        #17345772
        sebastiaankadettcabriogsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 November 2005

          ik wil niet eigewijs zijn maar

          als heel blijft met een gereviceerd onderblok (dat ben ik wel van plan) en dan met 0,4 of 0,5 bar rijden

          ben ik blij het blok zit niet in een corsa maar in een kadett cabrio is dus ja een wagen om mee te toeren.

          als ik echt iets super snels wil zou ik wel net als andere hier een corsa a gaan en met de tijd een 2 lieter inbouwen.

          maja met ongeveer 45 % vermogens winst ben ik heel blij :P een gaaf geluid en meer rij comfort door het hogere koppel

          of bedoel je met ff dat je het met 0,4 of 0,5 bar toch op den duur stuk rijd?

          mocht ik er mee doorgaan word het idd een meer jaren plan.

          #17345773
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            ik praat ook niet over de pk’s die ze dan hebben meer over het koppel wat alles kapot drukt……. En bij dit soort dingen blijf ik erbij goedkoop is duurkoop…….

            #17345774
            sebastiaankadettcabriogsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 November 2005

              owkee

              ff om te orienteren waar zijn die dingen te krijgen gesmede zuigers sterkere drijfstangen?

              en welke compressor raad je aan een van mercedes meeschien?

              #17345775
              corsaboy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                ik denk dat je ook het volgende vergeet.
                Een kompressor snoept eerst bijna 30pk van je vermogen.
                deze wordt namelijk aangedreven door je krukas……

                Zou eens gaan kijken naar een m45… En dan moet je zelf gaan rekenen welke polie verhouding je gaat toepassen… Je moet dus je druk berekenen.

                #17345776
                sebastiaankadettcabriogsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 November 2005

                  gaaf ik heb net ff zitten googelen en je hoeft niet een olie leiding aan te leggen :) bij dat tiepe compressor

                  ook een viguur op marktplaats die zecht dat je uit een bmw 1600 van 102 naar 150pk kan gaan zonder wat aan te passen .. maja dat zullen wel sterkere motoren zijn of fabeltjes

                  #17345777
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    ut kan wel maar voor hoe lang dat is vraag 2 :P

                    #17345778
                    Dirk
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 January 2005

                      tja uit een diesel kun je zonder al te gek hoeven doen 10 keer de standaard hoeveelheid pk’s halen.
                      maar dan moet je niet van maastricht naar groningen willen rijden want verder dan venlo kom je niet :P

                      punt is, er is heel veel mogelijk maar de vraag is hoe betrouwbaar moet het zijn.

                      als jij met je dettje lekker wil gaan toeren zou ik het originele blokje lekker zo laten. als je dan toch meer vermogen wil doe het dan in 1 keer goed en neem geen genoegen met half werk. op die manier heb je er het langste plezier van ;)

                      #17345779
                      sebastiaankadettcabriogsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 November 2005

                        ja ik denk dat julie gelijk hebben beter nog ik weet het wel zeker maja is toch jammer

                        want ik wil idd betrouwbaar kunnen toeren

                        op marktplaats word er wel een m45 compesoor aangeboden.

                        ik heb al contact gehad met een tuningspecialis en die wist niet zo heel veel van opel motoren maar zij dat bij bmw motoren 1600 wel 200pk was te berijken maar dan moest er wel gebruikt gemaakt worden van een intercooler hij raden mij aan om te beginnen bij 0,2 bar en lanzaamproberen om dmv poelie te vranderen te stappen naar 0,3 bar als het goed gaat.

                        maj komt best wat bij kijken

                        compressor,andere riem, spanrol op riem, de uitgang van m45 pas maken op de opel moter, inlaat omleggen, andere injectoren? chippen?

                        maja het is wel verdomt interesant

                        meschien als ik met het nz onderblok aan de gang ga voor revisie en alle onderdelen heb liggen dat ik het niet kan laten om hem op 0,2 bar op de se te zette:P

                        maja is nu alleen maar dagdromen.

                        groeten en bedankt voor de informatie en advies! toppie!

                        #17345780
                        corsaboy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          0.2 bar is voor mietjes.
                          Ik draai hopelijk straks 0.8-0.9 bar en dat is mij al te weinig

                          wil over 2 jaar toch minimaal 1.5 bar kunnen draaien… :cool:

                          #17345781
                          Dirk
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 January 2005

                            0.2 bar? haha dan kun je er net zo goed een ventilator op monteren.

                            0.2 bar is gewoon geldverspilling.
                            als je dan toch perse een compressor wil doe het dan in een keer goed en ga voor die 0.8 tot 1 bar boost.
                            das leuk voor dagelijks gebruik en houd het ook wel ff vol.

                            #17345782
                            sebastiaankadettcabriogsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 November 2005

                              ik ga wel ff bij opel dealer langs een keertje kijken wat die dr van zecht

                              ik heb een rezerve onderblok die ik dr voor kan gaan opbouwen maja moet eerst maar eens onderzoekken wat dat kost zuigers en drijfstangen.

                              want als puntje bij paaltje komt ben ik ook maar een studentje:P

                              #17345783
                              Dirk
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 January 2005

                                opel dealer weet daar niets van, omdat opel die gegevens nooit vrijgegeven heeft.
                                auto-crossers, slopers of auto tuners die weten er meer vanaf ;)

                                #17345784
                                sebastiaankadettcabriogsi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  27 November 2005

                                  oke:) hhmzz dan lijken auto tunings bedrijfen mij het verstandigs

                                  die 0,2 bar wat ik hoorde kwam van iemand die eigenlijk gespecializeerd was in bmw en vrij wijnig va opel weet

                                  bij wie zou je dat kunne checken

                                  kronenburg denk ik?

                                  #17345785
                                  sebastiaankadettcabriogsi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    27 November 2005

                                    ik heb al ff lopen zoeken

                                    bij mvaux hebben ze het bijvoorbeeld over zuigers in elke compressie die je maar wenst voor £265

                                    ik weet ff niet precies meer hoeveel euro dat is maar goed.

                                    maar waar ik heen wil dr staat niks bij over drijfstangen.

                                    zouden die dan wel vervangen moete worden vraag ik me af.

                                    sebas.

                                    #17345786
                                    Dirk
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      20 January 2005

                                      kronenburg kan je wel een eind op weg helpen, limpex in tilburg zou je ook kunnen proberen.

                                      wat drijfstangen betreft, de H profiel gesmede drijfstangen zullen wel volstaan.

                                      wisselkoers van engelse ponden kun je op internet opzoeken ;)

                                      #17345787
                                      willycorsa
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 February 2007

                                        dirk 10 maal meer vermogen uit een diesel zonder veel moeite, graag wat meer uitleg klinkt interresant en natuurlijk :kewlpics:kewlpics

                                        #17345788
                                        sebastiaankadettcabriogsi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          27 November 2005

                                          Origineel gepost door Dirk
                                          kronenburg kan je wel een eind op weg helpen, limpex in tilburg zou je ook kunnen proberen.

                                          wat drijfstangen betreft, de H profiel gesmede drijfstangen zullen wel volstaan.

                                          wisselkoers van engelse ponden kun je op internet opzoeken ;)

                                          je revereert neem ik aan naar de standaard drijfstangen?

                                          hoeveel bar kunnen die aan als ik vragen mag? mocht ik voor het uiterste gaan?

                                          en nog een vraagje die zuigers op de mvaux site zijn dat gesmede zuigers?? als ik er naar kijk krijg ik de indruk van niet??

                                          #17345789
                                          Dirk
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            20 January 2005

                                            H profiel gesmede drijfstangen zijn after-market drijfstangen.
                                            wat je veilig op standaard drijfstangen los kunt laten weet ik niet, alle blokken die ik gebouwd heb heb ik voorzien van sterkere drijfstangen.

                                            of het gesmede zuigers zijn kan ik je zo ook niet vertellen is er vrij lastig aan af te zien ;) ik zou ze ff mailen als ik jou was.


                                            @willycorsa
                                            :
                                            daar ga ik liever niet al te ver op in, het heeft mij behoorlijk wat tijd en moeite kost om zover te komen dus dat houd ik liever nog ff voor mezelf ;)

                                            #17345790
                                            willycorsa
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 February 2007

                                              Je kan ook je std drijfstangen laten harden ze worden dan taaier je moet ze dan ook nog zelf na bewerken.

                                              En dirk ik d8 msshn kan je wat over dieseltjes vertellen. Leer geld is immers al duur genoeg. En ik heb toch flink moeite moeten doen om een dieseltje echt vooruit te krijgen

                                              #17345791
                                              Dirk
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                20 January 2005

                                                het simpelste wat je kunt doen, alleen bij oudere diesels, is de rookstop iets uitdraaien. een half slag is leuk zat.

                                                de pomp regelt dan later terug en zal dus langer meer diesel in spuiten.

                                                #17345792
                                                willycorsa
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 February 2007

                                                  Oke maar dat is waarschijnlijk een natuurlijk aangezogen diesel. Als je een turbo geblazen diesel meer diesel gaat geven kun je gelijk je std turbo begraven. En moet je minimaal een grotere intercooler monteren.

                                                  #17345793
                                                  Dirk
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    20 January 2005

                                                    zo extreem veel effect heeft dat nou ook weer niet hoor ;)
                                                    maar het is wel merkbaar.

                                                    #17345794
                                                    mr-turbo
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 July 2004

                                                      een 200pk 1400 is zeker haalbaar maar niet goedkoop..:sleeping
                                                      spec/ zuigers / drijfstangen (zou ik ook wel doen)
                                                      turbo is wel wat te vinden wat redelijk te gebruiken is denk ik, is niet zo heel veel pk voor een stanbdaard ding dus dat moet wel lukken
                                                      misschien iets van een audi 1.8 turbo (kkk)
                                                      prog injectiesysteem, dikke uitlaat voor tot achter, intercooler, wellicht iets van een snijringen (motorsport) koppakking en nog een berg klein spul, en wat ga je doen met de koppeling, want die zal ook problemen gaan geven, en wellicht dat de 1,4 versn,bak ook wat probleempjes geeft.

                                                      is maar net wat je wilt. ik zou zelf als het de eerste keer is al je zoiets doet voor een turbo gaan omdat je die op redelijk veel verschillende plaatsen kan zetten terijl je met een compressor niet veel keus hebt waar je hem kan / wil plaatsen….

                                                      maar het lijkt me persoonlijk wel eens leuk om eens zo’n kleiner motortje flink onderhanden te nemen, maar reken er wel op dat de totaal kosten wel eens een c20let kunnen overschrijden bij iemand die het fatsoenlijk bouwt dat het ook heel blijft :vertag:vertag:vertag

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 101)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.