Turbo Astra 1.7 Diesel 2008

Forumindex Forums Techniek Ecotec Turbo Astra 1.7 Diesel 2008

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207171
    mwiefferin
      Lid sinds:
      10 June 2008

      Ik ben sinds eind februarie 2008 de eigenaar van een Opel Astra Station 1.7 met sport pakket.

      Vanaf de eerste week hoorde ik een vreemd geluid, wat mogelijk uit de richting van de motor komt.
      U moet zich voorstellen dat het geluid klinkt als of de V-snaar gespannen moet worden, en echt heel irritant, aangezien het af en toe ook boven de radio uit komt.
      Het vervelende is wel, dat het geluid niet constant is, maar opkomt
      uit het niets. Het maakt niet uit hoe hard je rijd, schakeld, remt, of gas geeft, het geluid duikt gewoon ineens op.

      Ik ben met dit probleem naar de garage geweest , maar zoals vaak het geval is, was het geluid op dat moment niet te horen.
      Later die week nogmaal terug gegaan naar de garage, en is een monteur mee gereden om hem het geluid te laten horen. Gelukkig hoorde de monteur het geluid en vondt het ook niet kloppen en was zelf van mening dat het mogelijk van de Turbo afkomstig is.

      De Opel Dealer heeft op het moment dat mijn auto bij hun in de garage stond volgens zeggen met Opel Nederland contact opgenomen en dit probleem besproken. De Dealer wilde de Turbo vervangen, maar kregen geen goedkeuring van Opel Nederland, aangezien er volgens hun al 1500 Turbo’s in backorder zouden staan, en hiermee het probleem niet wordt verholpen. Het alternatief was, om een Software update te maken zogenaam “geluids onderdrukking Turbo” Maar ook hier is het probleem niet mee opgelost. De Dealer gaf mij aan om maar gewoon met de auto te gaan rijden. Heel vervelend dus!

      Ik ben hier nu al ongeveer 3 mnd mee bezig. Je moet je voorstellen dat ik veel op de weg zit, en ik mij dood erger aan dit geluid, wat voor een auto van 3 mnd niet normaal is.

      Het is toch niet voor niets dat Opel 1500 Turbo’s in backorder heeft staan lijkt mij, en als Opel al weet dat bij het vervangen van de Turbo het niet wordt verholpen, dan moeten zij toch van dit probleem al af weten, en waarom wordt ik dan zo afgescheept.

      Iemand bekend met dit zelf geluid en probleem?

      gr,
      Michael.:hmmz

      #17412238
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Welke 1.7 diesel motor betreft het precies??

        de 1.7CDTI 80pk
        of 1.7 CDTI 100PK

        ??

        Willem

        #17412239
        mwiefferin
          Lid sinds:
          10 June 2008

          Het betreft de 1.7 110 pk die begin dit jaar uitgekomen is!

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.