Tuningkit.com

Forumindex Forums Modellen Astra Tuningkit.com

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369424
    vindiesel1997
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 October 2019

      Geachte forumlezer(s)

       

      Graag had ik jullie mening en ervaring gehad over chiptuning en tuningkit.com.

      Op de site van tuningkit.com vind je voor 119 euro een toestel dat je 21 pk meer geeft en 52 nm winst, alsook zou het voertuig tot 1 liter minder verbruiken.

      Ikzelf rijd met een Opel Astra j 1.7 cdti met 110 pk. Dit is voldoende maar niet spectaculair. Vandaar dat ik jullie mening hieromtrent zou willen.

      Zou dit überhaupt een verbetering zijn? Of ben je gewoon 119 euro kwijt zonder dat je winst hebt qua paardenkracht en verbruik?

      Is de motor hier ook tegen bestand moesten er effectief betere prestaties neergezet kunnen worden? Of ziet de motor en alle andere onderdelen hier te veel van af waardoor je meer slijtage hebt en dus ook meer kosten.

       

      Graag jullie meningen en ervaringen!

       

      Thanks! :dank-u:

      #18369437
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Dat is echt rommel niet aan beginnen gewoon op een rollenban laten chippen of niet doen.

        #18369474
        vindiesel1997
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 October 2019

          Bedankt voor de reactie!

          Zijn er nog mensen die deze mening delen?

          Of zijn er mensen die effectief ervaring hebben met zo een soort toestellen?

           

          Alvast bedankt!

          #18369481
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Chiptuning algemeen.

            Als je een auto laat chippen (ecu software aanpassing), dan ga je natuurlijk meer de grenzen van je motor hardware opzoeken. Als je dagelijks dat extra vermogen gaat gebruiken, dan krijg je natuurlijk extra slijtage en brandstofverbruik. Ik heb al diverse auto’s laten chippen op een rollenbank, dus een programma op maat voor de auto / motor laten maken en nog nooit problemen er mee gehad.

            Laat je niet verleiden dat je auto zuiniger wordt na welke tuning dan ook. Dat hangt nog steeds af van je rechtervoet en of je vaker het extra vermogen / koppel gebruikt. Theoretisch is het zo dat als je na de tuning hetzelfde blijft rijden, je auto zuiniger wordt.

            Tuningkit.com

            Ik heb geen ervaring met dit bedrijf, wel met de methode die ze gebruiken. Het extra kastje verzameld de waardes van je sensoren en manipuleert die om ze vervolgens naar je originele ecu software door te sturen. Meestal doen ze alleen wat meer brandstof en turbodruk geven. Het is dus niet zo dat er een specifiek programma voor jouw auto in het extra kastje zit.

            Zoals al gezegd kan deze methode werken, ja want ik heb vroeger met zo’n kastjes / powerbox fabrikant samen gewerkt (begin jaren 2000). En ze veel getest op een rollenbank (voor en achteraf meting) om te zien dat het bij die fabrikant wel werd waargemaakt wat ze beweerden.

            Meer kan ik je ook niet aanraden dan investeer in de 120 euro en rij naar een rollenbank en doe een voor en achteraf meting om te controleren of ze de waardes halen.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.